וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה בעיריית ראשון לציון: 10 נעצרו בחשד למעילה במאות אלפי שקלים

25.4.2017 / 9:33

המשטרה עצרה עשרה עובדי עירייה וחברי עמותות דתיות בעיר בחשד למרמה והפרת אמונים. על פי החשד, העובדים בדו אירועי דת בעיר יחד עם עמותות, כמו הכנסת ספר תורה או סדרת שיעורים, וגרפו את הכספים לעצמם. המשטרה פשטה גם על עיריית עמנואל בחשד לשחיתות

בניין עיריית ראשון לציון, מרץ 2015. ראובן קסטרו
חשד לשחיתות. עיריית ראשון לציון/ראובן קסטרו

עובדים מעיריית ראשון לציון ומעיריית עמנואל, בהם בכירים בש"ס ונבחרי ציבור, נעצרו היום (שלישי) בחשד לעבירות שחיתות, לאחר שחוקרי להב 433 פשטו על משרדי שתי הרשויות המקומיות. החוקרים ממשיכים באיסוף מסמכים במשרדים בהמשך לפעולות החקירה. המהלך התאפשר לאחר שתי חקירות סמויות שניהלו ביחידת להב 433במשך יותר משנה. במשטרה מנהלים חקירות סמויות וגלויות ב-60 רשויות מקומיות מתוך כ-230 ברחבי הארץ.

בעיריית ראשון לציון נעצרו עשרה עובדים בסך הכול, החשודים בהוצאה של מאות אלפי שקלים מתקציב העירייה במרמה. מדובר בנושאי משרות ציבוריות בעירייה וחברי עמותות דתיות בעיר. לפי החשד, חברי מועצת העיר וחברי עמותות בראשון לציון בדו יחד אירועים שנערכו לכאורה בעיר בידי העמותות, וביקשו תשלום עבורם, מבלי שהתקיימו כלל - או שהיקפם ועלותם "נופחו" מבחינת דרישת התשלום.

לקריאה נוספת:
ג'ובים למקורבים ומכרזים תפורים: כך נראית השחיתות ברשויות המקומיות
עשרות רשויות הגישו בג"צ נגד התיקון החדש לתמ"א 38
הותר לפרסום: ראש עיריית כפר סבא הוא הבכיר החשוד בעבירות שוחד

בין האירועים שבדו או ניפחו העובדים סדרת שיעורי דת במתנ"סים, הכנסת ספר תורה, שמחת בית השואבה ועוד. העבירות שבהן העצורים נחשדים הן מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד.

מעיריית ראשון לציון נמסר: "נדגיש כבר בראשית דברים כי האשמות המתפרסמות היום, עלו לראשונה במסגרת דוח ביקורת פנימי של העירייה, אשר חשף ליקויים ובעקבותיו הופקו לקחים וננקטו צעדים משמעותיים ומשמעתיים, כולל פיטורי עובד עירייה. הנהלת העירייה שמה דגש על שמירת המינהל התקין בעבודתה, ומקפידה כל העת לבצע ביקורות פנימיות על מנת לאתר ליקויים ולתקן את הדרוש תיקון, כפי שהיה גם במקרה זה".

לפני כחודשיים נעצר ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו בחשד לעבירות שחיתות. בן חמו נעצר יחד עם שורת גורמים בכירים בעירייה במהלך פשיטה של המשטרה. "לדאבון הלב, פעם נוספת מובא ראש עירייה נוסף לבית המשפט בחשד לשוחד ומרמה", קרא שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, במהלך הדיון בהארכת מעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully