וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "לא צריכים פליטים ממדינות ערב - גם לא סורים"

חבר הקבינט דחה בריאיון למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS את ההצעה להעביר פליטים ממלחמת האזרחים בסוריה לבתי חולים בישראל: "יש מספיק מדינות בעולם שיכולות לקלוט אותם". נתניהו בישיבת הממשלה: "נמשיך לטפל בפצועים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ורד לידני

שר האנרגיה והתשתיות יובל שטייניץ, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אמר היום (ראשון) בריאיון למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS, כי ישראל לא צריכה לקלוט פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה. "צריך להפריד בין טיפול בפצועים לקליטת פליטים", אמר. "יש מספיק מדינות בעולם שיכולות לקלוט אותם. אנחנו לא צריכים פליטים ממדינות ערב, גם לא יתומים סורים".

בדומה לשר הביטחון אביגדור ליברמן, שטייניץ, שהריאיון המלא עמו ישודר במהדורה המלאה ב-14:00, הביע התנגדות ליוזמה של שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ להעביר נפגעים מהמתקפה הכימית באידליב לבתי חולים בישראל. "ישראל קטנה והעולם גדול. לגבי קליטת פליטים, התשובה היא שלילית חד משמעית. שונה הדבר לגבי פצועים - טיפלנו באלפי פצועים וכאן הבעיה היא רק טכנית ולא מהותית. אנחנו מוכנים לטפל בפצועים גם בסוריה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר יובל שטייניץ בישיבת ממשלה, 22 במאי 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
"המדיניות של רה"מ היא הנכונה". שטייניץ עם נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן

על הלחימה מעבר לגבול, אמר שטייניץ כי נושא ההתערבות הישראלית אינו עומד על הפרק, והעריך כי אין חשש שנשיא סוריה בשאר אסד יפתח חזית גם בגבול ישראל. "אני לא חושב שמה שמעניין את אסד זה חזית נוספת מולנו, כי זו עלולה להיות סוף דרכו. הוא מספיק שפוי כדי לא לקחת את הסיכון הזה.

"המדיניות הישראלית הנכונה היא זו של ראש הממשלה נתניהו. עם כל הכאב והצער מול מלחמת האזרחים הברוטלית והשמדת העם, מדינת ישראל לא צריכה להתערב במלחמה בין ערבים לערבים, בין סונים לשיעים. אנחנו קרובים מדי, והמדיניות היא לא להתערב במלחמות אזרחים אלא אם האינטרסים שלנו מאוימים".

הוא האשים את טהראן בניסיון להפוך את סוריה ל"מאחז צבאי של איראן", ובאיום על המזרח התיכון. "בסיסי טילים, חיל אוויר וחיל הים התיכון, זה איום על ישראל וטורקיה. איראן מנסה להפוך לכוח אסטרטגי, נדרש כאן מאמץ כולל: לא בא בחשבון שסוריה תהיה מאחז איראני".

שטייניץ כינה את המתקפה האמריקנית בבסיס הסורי בחומס "צעד חשוב, כי ארצות הברית מדברת עם אסד בשפת הכוח – היחידה שהוא מבין, אבל מסר אחד לא משנה את התמונה הכללית האסטרטגית. בסוף ארה"ב ורוסיה יחליטו ביחד מה לעשות עם סוריה ומה לא לעשות. וברור מה לא לעשות - לא להישארות איראנית שם, לא לפיתוח נשק כימי, לא לפיתוח טילים בליסטיים. ב-2013 הן פירקו יחד 99% מהחומר הכימי, מה שרואים זה האחוז הנותר".

זירת המתקפה הכימית בחאן שייחון, אידליב, סוריה, 4 באפריל 2017. רויטרס
זירת המתקפה הכימית באידליב/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה כי "ישראל מטפלת בפצועים כחלק ממאמץ הומניטרי, ונמשיך לטפל בהם".

בהתייחסות ראשונה בקולו לתקיפה האמריקנית בסוריה בסוף השבוע, אמר ראש הממשלה כי "ישראל תומכת תמיכה מלאה בתקיפה האמריקנית בסוריה. הם עושים זאת מטעמים מוסריים וגם כדי שיהיה ברור יש מחיר לשימוש בנשק כימי. קיימת התחייבות בינלאומי מ-2013 להוציא את הנשק הכימי כולו מסוריה, אנחנו קוראים להשלים את המלאכה וזו הזדמנות לשיתוף פעולה אמריקני רוסי בתחום הזה".

שר השיכון יואב גלנט (כולנו) אמר לפני הישיבה כי על ישראל להירתם לסיוע לילדים בסוריה. "אי אפשר לסבול מצב שבו ילדים נחנקים בגז במרחק עשרות קילומטרים מהגבול. אם מדינת ישראל יכולה לסייע, היא צריכה לסייע לכל ילד באשר הוא". גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) קרא "לגלות חמלה ולסייע בנדיבות לקרובנות פשעי המלחמה של הקצב מדמשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully