וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב מינויים במשרד החוץ: ג'רמי יששכרוף מונה לשגריר בברלין

5.4.2017 / 10:20

יששכרוף, המשמש כיום משנה למנכ"ל משרד החוץ ובעל ותק של יותר מ-30 שנה, מונה לאחד התפקידים הרגישים בשירות החוץ של ישראל. מינויים נוספים שאושרו: יפה בן ארי לשגרירה ביפן ומרק סופר לשגריר באוסטרליה

ג'רמי יששכרוף, ינואר 2012. עומר מירון
יותר מ-30 שנות ותק במשרד החוץ. ג'רמי יששכרוף/עומר מירון

ועדת המינויים של משרד החוץ אישרה היום (רביעי) את מינויו של הדיפלומט ג'רמי יששכרוף לתפקיד שגריר ישראל בברלין. יששכרוף, בן 61, משמש כיום משנה למנכ"ל משרד החוץ ובעל ותק של יותר מ-30 שנה בשירותו. הוא יחליף בתפקיד את יעקב הדס, שצפוי לסיים את תפקידו בקיץ. הוועדה אישרה גם את מינויה של יפה בן ארי לשגרירה ביפן, מרק סופר לשגריר באוסטרליה, וד"ר אייל פרופר לקונסול הכללי בשנגחאי. המינויים טעונים את אישור הממשלה.

יששכרוף נחשב לאחד הדיפלומטים המוערכים והבכירים במשרד החוץ. הוא שימש בין היתר נציג ישראל בוושינגטון וראש האגף לעניינים אסטרטגיים במשרד החוץ. במסגרת תפקיד זה היה מעורב במגעים הבינלאומיים להטלת סנקציות על הגרעין האיראני, היה פעיל מאוד בסוגיות של בקרת נשק והאיום הלא-קונבנציונלי וכן השתתף במאבק הדיפלומטי.

תפקיד השגריר בברלין הוא אחד התפקידים הבכירים בשירות החוץ הישראלי. יש לו רגישות מיוחדת בשל היחסים האסטרטגיים המיוחדים בין ישראל לגרמניה. מינוי זה בא ברקע החקירה הפלילית שנפתחה בגין פרשת 3000 בעניין רכש כלי שיט מגרמניה.

בלב הפרשה עומד החשד להטייה לכאורה של מכרז לרכישת ספינות מגן, כך שיטיב עם המספנה הגרמנית "טיסנקרופ". בין היתר, צפויה המשטרה לחקור באזהרה חשדות לעבירות מתחום טוהר המידות את מיקי גנור, המתווך שייצג את "טיסנקרופ" במגעים, עו"ד דוד שמרון, בא כוחו של גנור בעסקה המשמש גם כעורך דינו ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') אליעזר מרום.

עוד בוואלה! NEWS:
עקב ההחלטות נגד ישראל: ישראל תקצץ שני מיליון דולר מתקציב האו"ם
משרד החוץ נערך לשביתה: 102 נציגויות ישראליות בעולם צפויות להיסגר
בתום חודשים של מו"מ: נקבע מודל שכר חדש לדיפלומטים בשירות החוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully