וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הפיוס עם סעודיה: בית משפט במצרים אישר העברת האיים בים האדום

2.4.2017 / 15:29

אחרי שהנשיא א-סיסי קיבל את הזמנת ריאד לבקר בממלכה, בית משפט ביטל החלטה של ערכאה נמוכה יותר. ההסכם להעברת שני האיים הלא-מיושבים גרמה לזעם בציבור המצרי והעיכוב בה הוביל למשבר בין המדינות, שככל הנראה מתקרב לסיומו

עריכה: שניר דבוש

בית משפט במצרים קבע היום (ראשון) כי העברת שני האיים בים האדום לערב הסעודית עדיין תקפה - כך מסרו גורמיים משפטיים. בכך ביטל בית המשפט לעניינים דחופים החלטה שהתקבלה בינואר על ידי בית משפט בערכאה נמוכה יותר. הפסיקה עדיין ניתנת לערעור והיא זקוקה לאישור סופי של הפרלמנט.

קהיר החליטה על העברת טיראן וסנאפיר לשליטתה של ריאד אחרי פגישתם של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי והמלך סלמאן באפריל שעבר. עם זאת, ההסכם עורר מחאה ציבורית נדירה נגד נשיא מצרים, מאחר שרוב האזרחים סבורים כי שני האיים הלא מיושבים שייכים למצרים.

העיכוב בהעברת השליטה עליהם הוביל למתיחות בין מצרים לערב הסעודית, אולם הפסיקה האחרונה מגיעה במקביל להפשרה מסוימת ביחסים. א-סיסי קיבל בשבוע שעבר את הזמנתו של המלך הסעודי לבקר בממלכה בשבועות הקרובים, כשריאד מצדה הורתה על חידוש אספקת משלוחי הנפט למצרים אחרי שישה חודשים של הפסקה.

גורמים סעודיים ומצריים טוענים כי האיים שייכים לממלכה והועברו לשליטת קהיר לבקשת ריאד ב-1950. עם זאת, העותרים נגד המהלך, טוענים כי הריבונות של מצרים על האיים החלה עוד ב-1906, עוד בטרם נוסדה ערב הסעודית.

לקריאה נוספת בנושא
מכה לסיסי: העליון ביטל את העברת האיים בים האדום לסעודיה
חרף המחאות: מצרים אישרה את העברת האיים בים האדום לסעודיה
מחריף המשבר בין ריאד לקהיר: נפט סעודי לא יגיע למצרים עד הודעה חדשה

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי ומלך ערב הסעודית סלמאן בפסגת הליגה הערבית, 29 במרץ 2017. רויטרס
משקמים את היחסים. המלך סלמאן והנשיא א-סיסי בפסגת הליגה הערבית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully