וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בקולומביה: 254 הרוגים ו-200 נעדרים במפולת בוץ

400 בני אדם נפצעו במפולת, לאחר שגשמים הכבדים שירדו בדרום-מערב המדינה הציפו את הנהרות ואת רחובות הערים. הנשיא סנטוס הכריז על מצב חירום והסיט כוחות צבא לאזור. ראש עיר במחוז שנפגע: "מתפללים לאלוהים שמספר הנפגעים לא יעלה"

מפולת בוץ בקולומביה, מרץ 2017. AP
בתי החולים מתקשים לעמוד בעומס. קולומביה, היום/AP

254 בני אדם נהרגו אתמול (שבת) ו-400 אחרים נפצעו במפולת בוץ בעיר מוקואה שבדרום-מערב קולומביה – כך מסרה המשטרה המקומית. לדברי מפקד המשטרה, "ממפולת הבוץ חולצו גופותיהם של מבוגרים, נשים וילדים". 200 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים. מהמשטרה נמסר כי בית החולים הגדול של האזור מתקשה להתמודד עם ריבוי המטופלים.

גשמים כבדים ירדו במדינה, ונהרות האזור עלו על גדותיהם. בתים רבים הוצפו במים ובבוץ. נשיא המדינה מנואל סנטוס שסייר באזור, אמר שהוכרז מצב חירום וכי כוחות צבא רבים הוסטו למקום. מושל המחוז, סורל ארוקה, אמר לתקשורת המקומית כי "השכונות כולן נקברו". יותר מ-1,100 חיילים ושוטרים מנסים לחלץ לכודים ב-17 שכונות שנפגעו מהמפולת.

עוד בוואלה! NEWS:
בשל המשבר: העליון בוונצואלה ביטל את ההשתלטות על הקונגרס
דיווח בעיראק: סגנו של מנהיג דאעש אל-בגדאדי חוסל
מעקב מצולם ואיסור על זקן ורעלות: כך נאבקת סין במוסלמים קיצונים

מפולת בוץ בקולומביה, מרץ 2017. AP
רבים מוגדרים נעדרים/AP

חוזה אנטוניו, קסטרו ראש עיריית מוקואה אמר כי "זהו אזור גדול. חלק גדול מהבתים נפגעו מהמפולת, אבל התושבים הוזהרו מספיק זמן מראש והיה להם זמן להתפנות". קסטרו הוסיף כי למרות זאת, "בתים ב-17 שכונות בעיר נמחקו לחלוטין". לדבריו, שני גשרים במחוז קרסו גם הם כתוצאה מהמפולת. "מספרי הנפגעים עולים כל הזמן וחדרי המצב ממשיכים לדווח על עוד הרוגים, אך אנחנו מתפללים לאלוהים שהמספרים לא יעלו עוד, כי זה מאוד עצוב".

נציגה מהיחידה לניהול אסונות לאומיים במדינה אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מפולות הבוץ נגרמו מעליית מפלס נהר המוקואה.

(עדכון ראשון: 20:10)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מפולת בוץ בקולומביה, מרץ 2017. AP
קולומביה, היום/AP
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully