וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: בית המשפט העליון הפקיע את סמכויות הקונגרס

בית המשפט, שנחשב תומך של הנשיא ניקולס מדורו, פסק כי ייקח לידיו רבות מסמכויות החקיקה של בית הנבחרים. האופוזיציה טוענת כי מדובר בפסיקה לא חוקתית שמהווה "צעד נוסף בפירוק הדמוקרטיה". ארה"ב גינתה את המהלך

הפגנה נגד שלטונו של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו בקראקס. 26 באוקטובר 2016. רויטרס
הפגנה נגד הנשיא מדורו, בחודש אוקטובר האחרון/רויטרס

בית המשפט העליון בוונצואלה אישר אמש (חמישי) הפקעת סמכויות חקיקה מהקונגרס במדינה. בפסיקת בית המשפט נכתב כי "אנחנו מזהירים שכל עוד נמשך ביזוי בית המשפט בקונגרס, סמכויות בית המחוקקים יופעלו בידי בית המשפט או בידי גוף אחר". ההחלטה עוררה התנגדות חריפה בקרב מתנגדיו של הנשיא ניקולס מדורו, שאף האשימו אותו בהתנהגות דיקטטורית.

בית המשפט, שנחשב תומך של מדורו, ביטל רבות מהחלטות הקונגרס מאז שזכתה האופוזיציה ברוב בבית המחוקקים בסוף שנת 2015. אך עד כה לא הפקיע בית המשפט סמכויות בפועל. מקור העימות הנוכחי הוא השעייתם של שלושה חברי קונגרס בעקבות האשמות בהונאה. על פי מבקריו של הנשיא, מדובר במהלך פוליטי שמטרתו לפגוע באופוזיציה בתקופה בה חווה המדינה משבר כלכלי.

עוד בוואלה! NEWS:
קרוליינה הצפונית ביטלה את "חוק השירותים" שהפלה טרנסג'נדרים
הונאת הסנקציות ומעצר הבכיר שמסבכים את יחסי ארה"ב וטורקיה
עגילים וחופשה בתאילנד: כך פיתו סוכנים סינים עובדת ממשל בארה"ב

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו. AP
"בחירות חדשות - במהירות האפשרית". מדורו/AP

האופוזיציה גינתה בחריפות את החלטת בית המשפט העליון, וכמה מחוקקים אף האשימו את מדורו ב"התנהגות של דיקטטור". "הפסיקה הלא חוקתית הזו שאנו מתנגדים לה מסמנת צעד נוסף בפירוק הדמוקרטיה של ונצואלה", נכתב בהצהרה שפרסמה האופוזיציה. "השלטון גוסס, וזו הסיבה שהם נוקטים באמצעים הנואשים האלה".

משרד החוץ של ארצות הברית גינה את הפסיקה ואמר כי מדובר ב"נסיגה משמעותית בדמוקרטיה בוונצואלה". בהודעה שפרסם המשרד נאמר כי "הפגיעה בנורמות החוקתיות פוגעת אנושות במוסדות הדמוקרטיים במדינה ומונעת מהאזרחים את זכותם לעצב את מדינתם באמצעות בחירת המחוקקים". וושינגטון קראה לשלטון להתיר לקונגרס להשתמש בכוחו, לערוך בחירות במהירות האפשרית ולשחרר את האסירים הפוליטיים הכלואים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully