וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה יצאה לדרך: גופת אחיו של קים הוחזרה - תמורת השבת אזרחים

30.3.2017 / 19:36

ראש ממשלת מלזיה הודיע כי תשעה אזרחים שלא הורשו לעזוב את קוריאה הצפונית נמצאים בדרכם לבירה. התשעה הוחזקו בפיונגיאנג בשל המחלוקת הדיפלומטית שנוצרה בין שתי המדינות בעקבות ההתנקשות בקים ג'ונג נאם

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

מלזיה הטיסה היום (חמישי) את גופתו של אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לפיונגיאנג, במסגרת עסקה שנועדה לשחרור אזרחים מלזים בקוריאה. ראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק אמר כי תשעה מלזים שלא הורשו לעזוב את קוריאה הצפונית עלו על מטוס חזרה לביתם. הם צפויים לנחות הלילה בקואלה לומפור.

בוושינגטון ובסיאול סבורים כי קוריאה הצפונית היא האחראית להתנקשות בקים ג'ונג נאם בחודש שעבר באמצעות סוכן עצבים VX, חומר כימי שמוגדר נשק להשמדה המונית לפי האו"ם. ההתנקשות עוררה זעם במלזיה והציתה מחלוקת דיפלומטית בקוריאה הצפונית ששיאה הייתה הטלת איסורי כניסה של שתי המדינות. המחלוקת מוטטה את הקשרים הידידותיים שרחשו בין השתיים.

"בעקבות סיום נתיחת הגופה וקבלת מכתב מהמשפחה המבקשת כי שרידיו יוחזרו לקוריאה הצפונית, אישר הפתולוג הראשי לשחרר את הגופה", מסר נג'יב. בהצהרתו לא צוין שמו של קים, שנרצח בנמל התעופה קואלה לומפור ב-13 בפברואר.

לקריאה נוספת:
"מוחזקים כבני ערובה": קוריאה הצפונית אסרה יציאת מלזים משטחה
חיסול אחיו של קים: מלזיה גירשה את שגריר קוריאה הצפונית
עומדות בפני עונש מוות: שתי נשים יואשמו ברצח אחיו של קים

ממשלת מלזיה החליטה להשיב לקוריאה הצפונית את גופת אחיו למחצה של קים ג'ונג און. רויטרס
הרכב שבו נלקחה הגופה/רויטרס

עסקת חילופי הגופה במלזיה שמה קץ לכמעט שבעה שבועות של התגוששות דיפלומטית בין שתי המדינות. נג'יב אמר כי השבת תשעת המלזים שהיו בפיונגיאנג הייתה בעדיפות הראשונה של מלזיה. קוריאה הצפונית דרשה להשיב אליה את גופתו של קים וגם את שלושת החשודים המוחזקים בשגרירותה בתמורה להסרת איסור הכניסה ממלזים. עדיין לא ברור אם החשודים במעורבות בהתנקשות יורשו לעזוב את מלזיה, אף שכמה כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי הם נלקחו לאותה הטיסה.

קים ג'ונג נאם, בנו הבכור של קים ג'ונג איל, יצא בפומבי נגד שליטת שושלת משפחתו במדינה המבודדת. אחיו הצעיר, קים ג'ונג און הוציא חוזה על ראשו של נאם. ב-2012 ניסיון התנקשות בחייו כשל. לפני כחודש וחצי, לפי משטרת מלזיה, מרחו שתי נשים, וייטנאמית ואינדונזית, את החומר הכימי המסוכן על פניו של קים ג'ונג נאם בקואלה לומפור וגרמו למותו בתוך דקות. השתיים הואשמו ברצח, אף שטענו כי חשבו שהן משתתפות בתכנית מתיחות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה שחוסל בהתנקשות. פייסבוק, צילום מסך
ההתנקשות בו ערערה את יחסי המדינות. קים ג'ונג נאם/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully