וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חסרת תקדים של המשטרה על מח"ש: "צילמו שוטרים כדי להפלילם"

לוואלה! NEWS נודע כי בלשי המחלקה לחקירות שוטרים הגיעו למוקדי הפגנות החרדים בירושלים כשהם מצוידים במצלמות לתיעוד השוטרים. אלשיך התקשר לראש המחלקה והביע בפניו את זעמו. מדובר בפעם הראשונה שבה מח"ש יוזמת תיעוד של פעילות המשטרה ללא תלונה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שמרית גולדשטיין

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך התקשר לראש מח"ש והביע בפניו את זעמו על כך ששלח חוקרים מצוידים במצלמות וידאו לתיעוד הפגנות החרדים בירושלים - כך נודע לוואלה! NEWS. מדובר בפעם ראשונה מאז הקמת מח"ש שבה המחלקה לחקירות שוטרים יוזמת תיעוד של פעילות המשטרה בהפגנות, במטרה לאתר שוטרים שמבצעים עבירות. במשטרה אומרים כי המהלך פוגע בפעילות הארגון, וכי "לא ניתן לעלות על הדעת שהופכים את השוטרים שמבצעים משימות לעבריינים".

לוואלה! NEWS כי חוקרים במח"ש הגיעו למוקדי ההפגנות כשבידיהם מצלמות, בניגוד לאופן פעולתה השגרתי של המחלקה, לפיו היא פותחת בבדיקה רק במקרים שבהם עולה טענה לאלימות משטרתית, או באירוע שמסתיים בהרוגים. במשטרה הביעו זעם רב על המהלך וטענו כי מדובר ב"פרובוקציה" שנועדה להפליל שוטרים.

עוד בוואלה! NEWS:
השכנים שהתריעו ומערכת היחסים האלימה: מה קדם לרצח בטבריה?
"מחסום ווטש" ערך הרצאה בסמינר הקיבוצים; הסטודנטים: "בלתי מתקבל"
הערכת המשטרה: נתניהו ומוזס שקלו הקמת ערוץ כדורגל בבעלות המו"ל

הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל ומעצר עריקים, בני ברק. מרץ 2017. ראובן קסטרו
שוטרי מג"ב בהפגנות החרדים בבני ברק, אתמול/ראובן קסטרו

באחת ההפגנות שנערכו בשבוע האחרון הבחינו שוטרים באנשי מח"ש המתעדים את האירוע באמצעות מצלמות. השוטרים הביעו פליאה על נוכחותם של אנשי המחלקה לחקירות שוטרים ולאחר מכן – גם ביקורת. "לא הספיק לכם את אשר עוללתם לארגון בעבר?", כתבה אושרה אסף, ראש יו"ר עמותת זכויות שוטרים. "מדוע מח"ש עושים פרובוקציה כדי להפליל שוטרים? אין מספיק עבודה?".

אסף הוסיפה במכתב שנשלח לראש מח"ש, אורי כרמל, ולסגנו, משה סעדה, כי "המפכ"ל הנוכחי וראש אמ"ש (אגף משאבי אנוש, גילה גזיאל) הראו לכם את הדלת כשפרצתם בבריונות החוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, טקס חניכת סירות משטרה למערך הימי של משטרת ישראל. מרינה הרצליה 9 בפברואר 2017. מגד גוזני
התקשר בזעם לראש מח"ש. המפכ"ל אלשיך/מגד גוזני

מהמשטרה נמסר: "שוטרי משטרת ישראל עושים עבודת קודש מדי יום ביומו בשמירה על הביטחון האישי של הציבור אל מול אתגרי פח"ע, טרור ושמירה על הסדר הציבורי. עבודת השיטור, מטרתה אחת ויחידה, שירות איכותי ומיטבי לאזרח הנורמטיבי אל מול כל האיומים והאתגרים. מח"ש מהווה את אחד הכלים העומדים לרשות פיקוד המשטרה לשמירה על הנורמות המוגדרות בחוק ובהנחיות פיקוד המשטרה. בהמשך לאמור, מח"ש היא גוף עצמאי וסוברני לקבלת החלטות בכפוף לחוק, לכן, בכל אמור לפעילות מח"ש יש לפנות אליהם לגורם המוסמך לכך".

ממח"ש נמסר: "מבלי להתייחס לאירוע קונקרטי, מח"ש נוקטת פעולות מגוונות כדי לבצע את תפקידה הן כדי לאכוף חוק מול תופעות של התנהלות אלימה וחריגה של שוטרים והן כדי להגן על שוטרים הממלאים תפקידם כדין מפני תלונות שווא של מפרי סדר והעבריינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully