וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשק הישראלי כובש את העולם: עלייה חדה בהיקף הייצוא הביטחוני

29.3.2017 / 12:00

על פי נתוני האגף לייצוא ביטחוני (סיב"ט) במשרד הביטחון נרשמה בשנה שעברה עלייה של 14% בהיקף החוזים החדשים שחתמו התעשיות הביטחוניות מעבר לים, שעמד על 6.5 מיליארד דולר. ראש האגף: "שנה מאתגרת ומוצלחת לתעשייה הביטחונית"

צילום: דובר צה"ל

(תיעוד של ניסוי במערכת "ברק 8", דצמבר 2015)

הייצוא הביטחוני של ישראל הסתכם בשנה החולפת ב-6.5 מיליארד דולר, עלייה של 14% לעומת 2015 – כך עולה מנתונים שפרסם היום (רביעי) ראש אגף היצוא הביטחוני במשרד הביטחון (סיב"ט) תת-אלוף (במיל') מישל בן ברוך. זאת השנה השנייה ברציפות של עלייה בהיקף הייצוא הביטחוני מישראל לעולם. יותר משליש מהעסקאות בוצעו באסיה ואזור האוקיינוס השקט – 2.6 מיליארד דולר.

במהלך השנה חתמו התעשיות הביטחוניות, בסיוע סיב"ט וגופים נוספים במשרד הביטחון, על עשרות עסקאות. זאת כחלק מהמשך מגמת ההתחזקות של ישראל בשוק הביטחוני העולמי, שהפך לתחרותי מאוד, הן בשל מעורבות גוברת של ממשלות, והן בשל דרישות לפתח ולייצר את המוצרים במשותף לחברות מקומיות. זה, למשל, היה תנאי סף שהציבה ממשלת הודו במכרזים השונים. רוב העסקאות עסקו בהשבחת מטוסים ומערכות אוויריות - 20%, אמצעי תצפית ואמצעים אופטיים - 18%, טילים ומערכות הגנה אווירית - 15%, ותחמושת - 13%.

עוד בוואלה! NEWS:
"שכבתי על האדמה וחשבתי: יהרגו אותי כמו את דוד שלי"
הואשם בעשרות עבירות מין ובאונס בתו - וזוכה מחמת הספק
ההערכה בישראל: חמאס מתכנן פיגועי נקמה במהלך חג הפסח

ניסוי יירוט ב"שרביט קסמים", ינואר 2017. מנהלת חומה במשרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
מערכת שרביט קסמים/מערכת וואלה! NEWS, מנהלת חומה במשרד הביטחון

ראש סיב"ט אמר לוואלה !NEWS כי הגידול בהיקף הייצוא הוא תוצאה של "איכות המוצרים והטכנולוגיה בתחומים מגוונים כמו סייבר, הגנת גבולות וערים חכמות". לדברי בן ברוך, "הגידול בהיקף חתימת החוזים החדשים מבטא את המגמה העולמית, של יציאה מהמיתון, בעיקר באירופה ובצפון אמריקה והגדלת תקציבי הביטחון, אל מול אתגרי הביטחון שהולכים ומתעצמים".

בן ברוך ציין עוד כי "התעשיות הביטחוניות הישראליות זוכות ליוקרה רבה בעולם, בזכות טכנולוגיה מתקדמת ואיכותית. אנו גאים לסכם שנה מאתגרת ומוצלחת לתעשייה הביטחונית הישראלית. הצלחנו בעבודה משותפת להביא לעלייה משמעותית בהיקף היצוא הביטחוני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully