וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מונעת ישראל מרופאים מעזה להיכנס לבית חולים במזרח ירושלים?

29.3.2017 / 10:00

בית החולים אל-מקאסד הגיש בקשות כניסה לעשרה רופאים - אך כניסת מרביתם נדחתה. לטענת אחד הרופאים, ההחלטה לעכב את כניסתם "גרמה למקרי מוות". שב"כ: "כניסת חלק מהרופאים נמנעה מטעמי ביטחון"

בית חולים אל מקאסד במזרח ירושלים, ינואר 2017. הסהר האדום, אתר רשמי
מחסור בכוח אדם בבית החולים. בית החולים אל-מקאסד/אתר רשמי, הסהר האדום

שב"כ אוסר זה כמה שבועות על רופאים תושבי רצועת עזה להיכנס למזרח ירושלים, שם הם עובדים בבית החולים אל-מקאסד. בית החולים הגיש לאחרונה למתאם פעולות הממשלה בשטחים בקשות כניסה לעשרה רופאים. שניים מהם ויתרו על תפקידם בבית החולים בזמן שעבר, שבעה קיבלו תשובה שלילית ותשובה לגבי רופא נוסף טרם התקבלה מהצבא. בינתיים, בבית החולים מתארים מצוקת כוח אדם ומחסור גדול במומחים בעקבות מניעת אישורי הכניסה.

"למרות הסכסוך באזור, בכל חיי שמרתי על ניטרליות על מנת שעבודתי תהווה שירות הומניטרי ללא משוא פנים", אמר פרופ' סוהיל עאיש, בן 54, לשעבר רופא בהדסה עין כרם. עאיש, שמכהן היום כראש המחלקה לגנטיקה מולקולרית באל-מוקאסד, הוסיף: "לכל אורך עבודתי בעבר בבתי חולים, באל-מוקאסד והדסה עין כרם, מעולם לא התעניינתי בדעות הפוליטיות של מטופליי".

עוד בוואלה! NEWS:
תקרית חריגה בגבול רצועת עזה: "צעיר בן 18 נהרג מירי צה"ל"
חיסול בכיר חמאס: אחרי חסימת המעברים – חמאס סגר את המרחב הימי
ירי בוצע לעבר כוח סמוך לגדר בצפון רצועת עזה; צה"ל השיב אש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל חיי שמרתי על ניטרליות". פרופ’ סוהיל עיאש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "מבחינה מקצועית, ההחלטה למנוע ממני לעבוד בבית החולים ולבצע את הבדיקות הגנטיות לנשים בהיריון גרמה לכך שלאורך החודשים האחרונים נולדו תינוקות עם פגמים ומומים, ואף מקרי מוות. וזאת בשל העובדה שלא בוצעו בדיקות גנטיות שעשויות היו למנוע את הלידות".

ד"ר מחמוד אבו עיטה, אורתופד שממתין לתשובה על בקשתו לאישור כניסה כבר יותר מארבעה חודשים, סיפר כי "מאז ינואר 2015 קיבלתי היתרים לצורך עבודה בבית החולים אל-מוקאסד, ללא כל בעיה. המצב הידרדר כשפתאום וללא כל התרעה מוקדמת, נלקחו אישורי הכניסה לקבוצה שלמה של רופאים העובדים בבית החולים ובבתי חולים נוספים במזרח ירושלים. הדבר מלמד שאין מדובר בעניין פרסונלי הנוגע לי, אלא לצעדים חדשים הננקטים נגד הרופאים מרצועת עזה".

לדבריו, "מבחינה מקצועית, אני משתייך לתכנית הכשרה רפואית של ארגון MAP, שנועדה לתת מענה למחסור ברופאים מומחים ברצועת עזה. במסגרת זו נבחרתי להתמחות לתקופה של חמש שנים בבית החולים בירושלים, שבסיומה אשוב לעזה במטרה להעניק טיפול רפואי לתושבי הרצועה שאינם מצליחים לצאת לטיפול רפואי בישראל. כל עיכוב בקבלת היתרי הכניסה לישראל פוגע בהכשרתי בתכנית. אם לא אצליח לשוב בקרוב לבית החולים, אגרע מההכשרה, מה שגם יפגע בעתיד המקצועי שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רופאים לזכויות אדם: "איסור שערורייתי ופוליטי"

בין המעוכבים הנוספים, רופאים ואחים שעובדים בבית החולים כבר קרוב ל-30 שנה, ובהם רופאה ממחלקת טיפול נמרץ. בנוסף לשמונה אלו, שני רופאים נוספים שבקשתם סורבה אף עזבו את עבודתם באל-מוקאסד בחודשים האחרונים. לטענת רן גולדשטיין, מנכ"ל "רופאים לזכויות אדם", "האיסור של הרשויות הישראליות, והשב"כ במרכזן, והמניעה מרופאים להגיע לעבודה במזרח ירושלים, אחרי שנים רבות שבהן עבדו שם, הוא שערורייתי ופוליטי ובינו לבין ביטחון אין דבר וחצי דבר".

הוא הוסיף כי "הקלות שבה פוגעים בעבודת הרופאים הוא עוד צעד משגרת הכיבוש שמטרתו לאמלל את האוכלוסייה הפלסטינית בתירוצי ביטחון. מערכת הבריאות הפלסטינית סובלת מהמכשולים שישראל מציבה בפניה, בייחוד ברצועת עזה, וחונקת אפשרות של פיתוח מקצועי סביר בתחום הבריאות, מה שפוגע בסופו של דבר בבריאות האוכלוסייה הפלסטינית כולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האישורים נלקחו ללא התרעה". ד"ר מוחמד אבו עיטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שב"כ: ארגוני הטרור מנצלים את גישתה ההומניטארית של ישראל

משב"כ נמסר בתגובה: "בקשתם של שמונת הרופאים והאחים מרצועת עזה לעבור לעבוד בבית החולים אל-מוקאסד בירושלים נדונה על ידי גורמי הביטחון. על בסיס בחינה זו, נתקבלו החלטות פרטניות, על פיהן לשישה מהם לא תותר הכניסה לישראל, מטעמי ביטחון. באשר לכניסתו של מחמוד אבו עיטה – תתקבל החלטה בעניינו לאחר תחקור שייערך לו.

"יודגש כי ארגוני הטרור ברצועת עזה ובראשם חמאס, אינם בוחלים באמצעים במאמציהם לקדם פעילות טרור בישראל וביהודה ושומרון, ולשם כך גם מנצלים את גישתה ההומניטרית של ישראל ואת נכונותה להתיר כניסה מרצועת עזה במקרים הומניטריים. לאורך השנה התוודענו לעשרות מקרים שבהם גורמי הטרור ניצלו את בעלי היתר הכניסה לישראל לבניית תשתיות טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully