וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול בכיר חמאס: אחרי חסימת המעברים – חמאס סגר את המרחב הימי

27.3.2017 / 12:06

לפי ההערכות, מנגנוני הביטחון ברצועה חוששים מבריחת משתפי הפעולה בחיסולו של מאזן פוקהא בסוף השבוע האחרון. לפיכך, חסמו את הגישות החוצה מעזה דרך הים. אתמול חסם הארגון את כל המעברים היבשתיים מהרצועה לכיוון ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארגון חמאס הטיל היום (שני) איסור על דיג בחופי רצועת עזה, לאחר שאתמול סגר את המעברים בגבולותיה. ההחלטה מגיעה ימים אחדים לאחר חיסולו של בכיר חמאס ומי שהיה אחראי לעשרות פיגועים בישראל, מאזן פוקהא, באמצעות אקדח עם משתיק קול.

על פי ההערכות, מנגנוני הביטחון ברצועה מניחים כי משתפי הפעולה עם חיסולו של פוקהא מסתובבים בעזה וינסו לברוח. לכן, נסגרו נתיבי הבריחה מהים ומהיבשה.

עוד בנושא:
החיסול בעזה הסתיים ללא "אקדח מעשן" – ותגובת חמאס תחכה לשעת כושר
מגיוס מחבלים ועד לפיגוע ההתאבדות: חקירת רב-המרצחים שחוסל בעזה נחשפת

מאזן פוקהר, בכיר בארגון חמאס וממשוחררי עסקת שליט, שחוסל ביריות בעזה. טוויטר, צילום מסך
פוקהא/צילום מסך, טוויטר

פוקהא, מהעומדים בראש "מטה הגדה", חוסל ביריות בשכונת תל הווא. פוקהא, ממשוחררי עסקת שליט שגורש לרצועה, עומד בראש התנועה האחראית לטרור נגד ישראלים ברחבי הארץ ובכיר בזרוע הצבאית של חמאס. לפי דיווחים הגיעו בכירי ארגון חמאס אסמעיל הנייה וחליל אל חייה לבית החולים שיפא שבעיר כדי להיפרד מפוקהא.

טרם התברר מי עומד מאחורי החיסול, שבוצע באמצעות אקדח עם משתיק קול. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, האשימה את "סוכני הכיבוש ברצועת עזה", וארגון חמאס פרסם מודעת אבל על מותו של פוקהא "הגיבור".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
הלוויית בכיר חמאס מאזן פוקהא, שחוסל ברצועצ עזה, מרץ 2017. רויטרס
הלווייתו של פוקהא בעזה אתמול/רויטרס

סידה, אלמנתו של פוקהא, סיפרה אמש לכלי תקשורת פלסטיניים על שעותיו האחרונות. לדבריה, הם עשו את דרכם הביתה מטיול. כשהגיעו, היא ירדה ממכוניתם לפניו ועלתה עם שני ילדיהם לביתם, בעוד הוא חיפש מקום לחנות בו - ולא חזר.

"הכול קרה בשקט, ליד הבית. בהתחלה לא דאגתי מהאיחור שלו, חשבתי שהוא משוחח עם אחד השכנים", סיפרה. לטענת עסידה, היא לא שמעה את הירי לעבר בעלה. "לא אכפת לי לדעת מי עומד מאחורי החיסול, אני רוצה שהוא יקבל עונש כדי שדמו של מאזן לא יהיה להפקר. חלומו של מאזן היה לחזור לגדה המערבית ולשחרר אותה מהכיבוש הישראלי".

נושא: יחיא סינוואר ואיסמעיל הניה בהלוויית בכיר חמאס מאזן פוקהא ברצועת עזה, מרץ 2017. רויטרס
יחיא סינוואר ואיסמאעיל הנייה בהלוויתו של פוקהא, אתמול/רויטרס

שעות לאחר ההתנקשות אמר מוחמד פוקהא, אביו של מאזן, כי לא הופתע מהרצח. "קיבלנו את הבשורה בסבלנות ובהבנה, כי מאזן השיג את המטרות שלו. המטרה הראשונה שלו הייתה למות כשהיד למען אללה".

לדבריו, ישראל הזהירה את המשפחה בעבר. "לא הופתענו כי צה"ל הודיע לנו תמיד כי מאזן פועל נגד ישראל, וכי הזרוע של צה"ל ארוכה ויכולה להגיע לכל מקום. קציני מודיעין הגיעו לבית שלוש פעמים והודיעו לנו כי מאזן צריך להפסיק את פעילותו נגד ישראל. אבל מאזן האמין בדרכו ואמר לנו כי הוא לא חוזר בו ולא יפסיק - לא משנה מה יקרה".

אביו של מאזן סיפר על המפגשים המתוחים עם הקצינים. "הם היו באים, יושבים איתנו ומדברים על מאזן. היו אומרים לי שמאזן טועה, וכאבא שלו אני צריך לייעץ לו להפסיק. אמרתי להם: 'אתם גירשתם אותו לעזה, מה אני יכול לעשות?'. באחת הפעמים קצין ביקש ממני להתקשר אליו ודיבר איתו. מאזן אמר לו: 'ההורים שלי זקנים, אל תתעסק איתם. אם אתה גבר, בוא אליי לעזה, אני נמצא שם'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully