וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש סבא"א מזהיר: "הגרעין הצפון קוריאני נכנס לשלב חדש ומסוכן"

יוקיה אמאנו אמר כי פיונגיאנג הרחיבה את מתקני האורניום והפלוטוניום שלה בשנים האחרונות, והביע ספק לגבי הגעה לפתרון דיפלומטי עם המדינה הקומוניסטית. "כל האינדיקציות מצביעות על כך שהיא רשמה התקדמות"

צלמים זמניים מורשים

קוריאה הצפונית הרחיבה את מתקני האורניום והפלוטוניום שלה בשנים האחרונות – כך אמר ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אמאנו. זאת ברקע המתיחות העולמית סביב תכנית הגרעין של פיונגיאנג, המסרבת לוותר על יכולותיה, ואיומיה של ארצות הברית לנקוט גישה חריפה נגדה. "כל האינדיקציות מצביעות על כך שקוריאה הצפונית רשמה התקדמות, כפי שהיא הכריזה", אמר.

בריאיון לוול סטריט ג'ורנל, שפורסם אתמול (שני), הזהיר אמאנו כי המדינה הקומוניסטית המבודדת חיזקה את יכולותיה וכי "המצב רע מאוד, והוא נכנס לשלב חדש". ראש סבא"א הביע ספק לגבי הסיכוי להגיע לפתרון דיפלומטי עם פיונגיאנג. בממשלו של דונלד טראמפ שינו את הטון שאפיין את וושינגטון בסוגייה בשנים האחרונות, והנשיא מרבה לתקוף את קים ואת סין, שלטענתו לא עושה די כדי לרסן את שכנתה ובעלת בריתה.

בסוף השבוע ביקר שר החוץ של ארצות הברית באזור, והכריז כי "מדיניות הסבלנות האסטרטגית" כלפי קוריאה הצפונית הסתיימה לאחר שרשמה כישלון ב-20 השנה האחרונות. הוא הבהיר כי אם יתגברו האיומים של הצפון כלפי קוריאה הדרומית, כל האפשרויות מונחות על השולחן, כולל מתקפה צבאית.

בשנה האחרונה ערכה קוריאה הצפונית ניסוי גרעיני ושורת ניסויים בטילים בליסטיים, חרף הסנקציות המוטלות עליה. ביום ראשון ערכה פיונגיאנג ניסוי במנוע טילים, שיכול לשמש גם טילים ארוכי-טווח. מנהיג המדינה קים ג'ונג און הכריז "בקרוב העולם כולו יבחין בניצחון הגדול שמדינתנו נחלה היום".

לקריאה נוספת בנושא
ברקע האיומים של ארה"ב: צפון קוריאה ערכה ניסוי במנוע טילים
ארה"ב מחריפה את הטון: תמה אסטרטגיית הסבלנות כלפי צפון קוריאה

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, 19 במרץ 2017. רויטרס
לא רוצה להגיע לפתרון דיפלומטי. קים ג'ונג און/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully