וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב עזה הואשם שהעביר לחמאס כסף מטורקיה שיועד לסיוע הומניטרי

21.3.2017 / 15:18

בפעילות שב"כ והמשטרה נעצר החשוד, מחמד מורתג'א, שניהל את סניף ארגון הסיוע הטורקי TIKA ברצועה. לפי כתב האישום נגדו, הוא ניצל את תפקידו כדי להשתמש במשאבי הארגון המיועדים לתושבים לטובת התעצמות הזרוע הצבאית של חמאס

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש ואביב אירגז

(בווידיאו: מנהל סניף ארגון סיוע בעזה מואשם שסייע לחמאס, אוגוסט 2016)

תושב עזה בן 40, מנהל סניף של ארגון סיוע הומניטרי של ממשלת טורקיה ברצועה, נעצר בחשד שפעל בזרוע הצבאית של חמאס – כך הותר היום (שלישי) לפרסום. החשוד, מחמד מורתג'א, נעצר בפעילות של שב"כ ומשטרת ישראל. לפי כתב האישום שהוגש היום לבית המשפט המחוזי באר שבע נגד מורתג'א, הוא ניצל את תפקידו כמנהל סניף רצועת עזה של ארגון TIKA, ארגון סיוע הומניטרי של ממשלת טורקיה, וכך העביר מיליונים מהארגון לחמאס.

מעובדות כתב האישום נגד מורתג'א עולה כי הוא התגייס והיה פעיל בזרוע הצבאית של חמאס משנת 2008. במקביל לפעילותו, החל משנת 2011 להשתתף וליטול חלק בארגון IHH, שהוכרז כארגון טרור, ולאחר מכן עבד ב-TIKA.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
איזנקוט על המתיחות בצפון: "נמנע התעצמות ממי שלא צריך להתעצם"
ראש המוסד לשעבר פרדו תוקף: הסכסוך הישראלי-פלסטיני לא ייפתר מעצמו
שלושה פלסטינים מהשומרון נעצרו בחשד לסחר באמל"ח שנגנב מצה"ל

מחמד מורתגא, פלסטיני החשוד בהעביר כספי סיוע טורקיים לחמאס. מרץ 2017. תקשורת שב"כ,
העביר כסף לפעילי חמאס בזמן מבצע "צוק איתן". מורתג'א/תקשורת שב"כ

כתב האישום מייחס למורתג'א 21 אישומים המתייחסים לפעילותו בזרוע הצבאית וב-TIKA. העבירות המיוחסות לו הן חברות בארגון טרור ועבירות נלוות כגון עבירות נשק ואימונים אסורים. בנוסף, לאחר מבצע "צוק איתן" לקח הנאשם חלק בחפירת מנהרה שעתידה לשמש את פעילי החמאס להילחם בכוחות צה"ל במקרה של פלישה לרצועת עזה.

כמו כן, בהתאם לכתב האישום, ניצל הנאשם סיוע הומניטרי שהועבר אליו מטעם TIKA, ללא ידיעת הארגון, כמו כסף וחבילות מזון, והעביר חלק ממנו לחמאס. כך למשל, באחד האישומים מיוחס לנאשם כי רכש באמצעות כספים שקיבל מהארגון 14 אלף חבילות מזון למשפחות נזקקות, והעביר 7,000 מתוכן לגדודי עז א-דין אל-קסאם. באישום אחר נטען כי מורתג'א העביר לארגון ההומניטרי 8,000 שמות פיקטיביים של משפחות נזקקות לרכישת מנות מזון, שהועברו בסופו של דבר לפעילי חמאס.

מחקירתו של מורתג'א עולה בין היתר, הוא עבר הכשרות ואימונים צבאיים שכוללים ייצור אמצעי לחימה ומטעני נפץ וכן חפירת מנהרות טרור. מורתג'א אף אחסן בביתו אמצעי לחימה כמו רימוני יד וכלי נשק. הוא יצא מישראל להכשרה מטעם ארגון הסיוע הטורקי TIKA, שלימים התבררה כדרך להשגת מידע שיסייע לשפר את דיוק הרקטות המשוגרות לעבר ישראל.
מחקירתו אף עלה כי הונאת ארגון TIKA בוצעה במעורבות הדרג הבכיר של חמאס ברצועה, ובראשו אימסעיל הנייה.

הנאשם סיפק בחקירתו מידע על מנהרות ושיטות פעולה של חמאס

עוד עלה בחקירה כי ארגון IHH הטורקי, שהוכרז בישראל ב-2008 כארגון טרור, סייע לממן באופן ישיר את פעילות הזרוע הצבאית של חמאס. מהמט קאיא, ראש סניף הארגון ברצועה, העביר לידי בכירי חמאס – אימסעיל הנייה וראאד סעד – כסף מזומן שהגיע מטוריקה ושימש לזרוע הצבאית של חמאס. הכסף שהועבר שימש בין היתר להקמת מתקן לאימוני כוח במוצב חמאס ולרכישת ציוד ואמצעי לחימה.

מורתג'א סיפק בחקירתו מידע על מנהרות, שיטות פעולה של חמאס בחפירת המנהרות, תכניות פעולה וייצור אמצעי לחימה. חקירתו המחישה את שיטות ההונאה של חמאס מול הקהילה הבינלאומית וארגוני הסיוע, שמאפשרות התעצמות כלכלית וצבאית.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, התייחס למעצרו של החשוד בעמוד באתר מתפ"ש בערבית. "ארגון הטרור האגואיסטי חמאס גוזל את כספי הסיוע הבינלאומיים מתושבי עזה הנזקקים, חי על חשבונם בעושר ומממן מהם טרור – עד מתי ימשיכו העולם והעזתים להתעלם מכך?".

(עדכון ראשון: 13:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully