וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלב נשך כלבה בחיפה - ובעליו נידון לשלושה חודשי מאסר

20.3.2017 / 20:30

השופט טען כי אין הבדל בין אדם לכלב ולכן ראוי שייענש בחומרה. "מדובר בזלזול בביטחונם של אחרים", אמר השופט שגזר על הנאשם, סב לנכדים בן 70, גם חצי שנת מאסר בפועל, קנס כספי ופיצויים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פציעה של 11 ס"מ. הכלבה שננשכה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שופט בית משפט השלום בחיפה גזר היום (שני) על תושב העיר שלושה חודשי מאסר בפועל לאחר שכלבו נשך כלבה של אדם אחר. השופט, זאיד פלאח, הסביר בפסיקתו כי אין הבדל בין נשיכה של אדם לבין נשיכה של כלב. "כלבים חיים בקרבת בני אדם ואין הבדל בין השניים", כתב השופט בהחלטתו. "המושג 'צער בעלי חיים' נקבע בעבר אך כיום יש להחליפו ב'הגנה על כל החי'. כאשר הנאשם מסתובב עם כלבו ללא רצועה וכלבו פוצע כלבה אחרת – הרי שזו כמו פציעת אדם ויש להחמיר עם אנשים שהתנהגותם גורמת לפציעה של בעלי חיים".

בכתב האישום יוחסו לנאשם, גבר כבן 80 וסב לנכדים, עבירות של מעשה פזיזות ורשלנות ועבירת החזקה לפי חוק הפיקוח על כלבים. מכתב האישום עולה כי הנאשם הסתובב בפארק הכט בחיפה יחד עם כלבו שלא היה קשור ברצועה באוגוסט 2013. תופעה זו חזרה על עצמה במשך שלושה ימים ולכן הובילה לעימות עם המתלונן. באחת הפעמים הכלב נשך את כלבתו של המתלונן, וגרם לה לחבלה באורך של 11 ס"מ – פציעה שהצריכה טיפול רפואי אצל וטרינר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בוטלה השביתה הכללית בקווי אגד ברחבי הארץ; הצדדים יחלו במו"מ
פרסום ראשון: ראש אכ"א לשעבר שמחשבו נגנב ננזף - ולא יועמד לדין
זרק את השקית - והשתלט על החיילת: תיעוד ניסיון הפיגוע בפריז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסתובב עם כלבו ללא רצועה. הכלב התוקף/מערכת וואלה!, צילום מסך

אישום נוסף כלפי הנאשם מייחס לו עבירות של איומים לאחר שאמר למתלונן, כך לפי האישום, "אתה לא ידוע עם מי אתה מתעסק וזה יעלה לך בבריאות". זאת, בזמן שהסתובב עם כלבו ללא רצועה. אישום שלישי מייחס לנאשם עבירות של תקיפה לאחר שלפי האישום חבט בצוואר המתלונן.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

השופט: הוחלט להקל בעונשו של הנאשם בשל גילו ומצבו הרפואי

לפי השופט פלאח, "הסיבות שהביאו את הנאשם לבצע את העבירות נבעו מההחלטה שלו להסתובב עם כלבו ללא רצועה. ייתכן כי מטעמי נוחות וייתכן כי מטעמי התגרות, אבל בכל מקרה – מדובר בזלזול בביטחונם של אחרים ובזלזול בהוראות החוק האוסרות על כך". עוד הוסיף השופט: "הנאשם הורשע בעברו בעבירות דומות והוא לא למד את הלקח. הגעתי למסקנה שמתחם הענישה ההולם את מעשיו הוא מאסר שנע בין שלושה חודשים ל-15". הפרקליטות ביקשה מאסר של חצי שנה עד שנה.

השופט כתב בהחלטתו כי הוא השתכנע מטיעוניו של באי כוחו של המתלונן ולדעתו, ראוי היה להטיל עונש שלא ברף התחתון. ואולם, בשל גילו ומצבו הרפואי של הנאשם, כמו גם הפציעה במשפחתו והנזקים שכבר נגרמו לו, הוחלט להסתפק ברף התחתון. נוסף לעונש המאסר, גזר השופט על הנאשם שישה חודשי מאסר על תנאי שיופעלו אם הנאשם יעבור בשלוש השנים הבאות מיום שחרורו עבירה של אי נקיטת צעדי זהירות בחיה. כמו כן, הוטל עליו קנס של 5,000 שקלים ופיצוי כספי לנפגע בסך עשרת אלפים שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully