וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירה ללא רחמים": ארבעה מאסרי עולם למחבל שרצח שלושה בגוש עציון

19.3.2017 / 22:11

בית המשפט הצבאי גזר את עונשו של מוחמד חרוב, שרצח שני אזרחים ישראלים ועובר אורח פלסטיני בצומת אלון שבות בנובמבר 2015. בגזר הדין קבעו השופטים כי המחבל תכנן את הפיגוע בקפידה ו"מעשיו ראויים לעונש החמור בספר"

עריכה: קשת סידי וטל רזניק; צילום: איחוד הצלה ומור שאולי

(בווידאו: שלושה נהרגו בפיגוע ירי באלון שבות שבגוש עציון, נובמבר 2015)

בית המשפט הצבאי גזר היום (ראשון) עונש של ארבעה מאסרי עולם ופיצוי בסך 750 אלף שקלים על המחבל מחמד חרוב, שביצע את הפיגוע בגוש עציון בו נרצחו שלושה ישראלים. חרוב הורשע ברצח שלושה בני אדם, פציעתם של ארבעה וניסיון לרצוח עשרה אזרחים נוספים.

ב-19 בנובמבר ירה חרוב מרכב חולף לעבר כלי רכב באזור אלון שבות שבמועצה האזורית גוש עציון. מהירי נהרגו עזרא שוורץ, בן 18 תלמיד ישיבה אמריקני מבית שמש, יעקב דון, מתנחל תושב גוש עציון כבן 50 ושאדי ערפה, פלסטיני עובר אורח. לבסוף המחבל, בן 23 מדיר סמאט שליד חברון, התנגש במכונית, נורה על ידי כוחות הביטחון, נפצע קל ונעצר. בפברואר האחרון הוא הורשע לפי הודאתו במעשים.

"הפשעים הנתעבים שביצע תוכננו בקפידה ולאורך תקופה ממושכת", נכתב בגזר הדין. הנאשם ניצל את קיומו של פקק תנועה והחל לירות ללא רחם. יומיים לפני הפיגוע, שאירע ביום הולדתו ה-21 של הנאשם, כתב צוואה וביקר את בני משפחתו".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: פעיל במיליציות אסד נהרג בתקיפות מל"ט ישראלי בסוריה
לפיד: "כך לא מנהלים מדינה, נתניהו שינה דעתו חמש פעמים בארבעה ימים"
אב לתינוק איים על אחות בבית החולים אסף הרופא – ונעצר

פיגוע ירי ליד אלון שבות. נובמבר 2015. מועצה אזורית שומרון,
זירת הפיגוע, נובמבר 2015/מועצה אזורית שומרון

עוד לפי גזר הדין רכש המחבל כלי נשק ומחסניות בסכומים של עשרות אלפי שקלים, ונהג להתאמן עליהם ולרכוש תחמושת מתאימה. כשנה לפני הפיגוע, תכנן פיגוע נוסף אך לבסוף נסוג מלבצעו.

התביעה ציינה כי אין עונש שיהיה מספיק לכפר על מעשיו של חרוב, שלטענתה לא הביעה כל צער על הפיגוע. לצד זאת, עתרה להשתת העונש המירבי הקיים בחוק ומאסר עולם נוסף. "מעשים חמורים וקשים מאין אלו ראויים לעונש החמור בספר - כליאה מאחורי סורג ובריח עד עולם", נכתב בגזר הדין. "קצרה ידנו מלבטא את הסלידה מהמעשים, נדמה כי אין מילים לבטא את הזוועה הגלומה בהם ואת העולמות שחרבו באחת", קבעו השופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully