וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לדחות את הקמת התאגיד; מקורבי כחלון: ספין על גבי העובדים

ראש הממשלה פנה בערב גיבוש הקואליציה לשר האוצר - שלא ישב לצדו ועזב לפני נאומו של נתניהו - וקרא לו לדחות בחצי שנה את הקמת תאגיד השידור הציבורי: "טעות שלי, עוד לא מאוחר לתקן". ח"כ פולקמן: "לנתניהו לא אכפת מהעובדים". באוצר תקפו: נתניהו שכח למי קרא חמאסניקים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב (רביעי) לשר האוצר משה כחלון לדחות את הקמת תאגיד השידור הציבורי בחצי שנה במהלך ערב גיבוש לקואליציה שנערך במלון בחדרה. דבריו התקבלו בכעס רב בקרב מקורבי יו"ר כולנו, שעזב דקות לפני נאומו של נתניהו.

נתניהו קרא לכחלון לדחות את עליית שידורי התאגיד עד עד להשגת פתרון מוסכם עם עובדי רשות השידור. "אני אומר לידידי משה. ההחלטה להקים את התאגיד היתה בממשלה הקודמת ואני נושא באחריות. בסוף זו החלטה שגויה, לא מאוחר מדי לתקן. צריך לקחת הפוגה של חצי שנה. זה ראוי וזה הכרחי, עם ישראל מייחל לזה". על תקצוב התאגיד אמר: "700 מיליון מכספי משלמי המסים ללא פיקוח ציבורי".

בתגובה, תקפו בכירים במשרד האוצר את דברי נתניהו. "הוא ממשיך לשחק ברגשות של עובדי רשות השידור. הוא כנראה שכח מי קרא להם חמאסניקים בקמפיין הבחירות וחוקק חוק שהגביל את קליטתם בתאגיד". ח"כ רועי פולקמן (כולנו) צייץ בטוויטר לאחר האירוע: ‏"כמה מביך. נתניהו שלא היה אכפת לו לשנייה מרשות השידור ועובדיה שנים, עושה עכשיו ספין נוסף על גב העובדים בערב גיבוש הקואליציה".

עוד בוואלה! NEWS:
"אלף עובדים נזרקים הביתה": עובדי רשות השידור פרצו למהדורת "מבט"
הקואליציה מתכנסת למסיבה, ונתניהו ובנט מתחרים על תפקיד מסמר הערב
הקרב על הבחירות במחנה הציוני: "די עם השיימינג למפקדי הארגזים"

שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
"עם ישראל מייחל לזה". נתניהו וכחלון/הארץ, אוליבייה פיטוסי

בדבריו באירוע, התייחס נתניהו להצעת חוק שצפויה להיות מוגשת מחר בידי משרד התקשורת: "צחי (הנגבי, ט"ש) הבין ומחר יגיש הצעת חוק שמאזנת את התקשורת". מדובר בהצעת חוק שתזכיר שלה הופץ בשבוע שעבר, שלפיה תוקם רשות אחת שתפקח על כלל השידורים בישראל - הן הפרטיים והן הציבוריים. ההצעה זכתה לביקורת רבה במערכת הפוליטית, משום שמשמעותה הוא צמצום משמעותי של עצמאות התאגיד מהדרג הפוליטי, נדבך מרכזי ברפורמת השידור הציבורי.

הצעת החוק נותנת לדרג הפוליטי שליטה במינויים של המועצה המנהלת את התאגיד, וכן מקצרת את תקופת כהונתו של מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ. משרד התקשורת שאף לקדם אותה עוד לפני סיום מושב החורף, אך בשל התנגדות משרד המשפטים היא תקודם רק לאחר שובה של הכנסת מפגרה. לפי הצעת החוק התאגיד יקום ב-30 באפריל, כפי שנקבע.

כחלון עזב את ערב הגיבוש של הקואליציה עוד לפני נאומו של נתניהו, והמתיחות בין השניים היתה ניכרת עוד קודם לכן. כחלון בחר לשבת בשולחן של סיעתו כולנו ולא במקום שנשמר לו בגיבושון בשולחן ראש הממשלה, ובדברי הברכה שנשא חלק שבחים ליו"ר הקואליציה דוד ביטן, מארגן האירוע, אך לא הזכיר את נתניהו. כחלון אמר לביטן: "אני שמח שאתה חלק מהקואליציה, שיודע לקבל החלטות ולא מפחד. זו תכונה שלא נמצאת אצל הרבה וכשאתה מקבל החלטה את הולך איתה עד הסוף ולא שולח לאחרים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנת עובדי רשות השידור מחוץ לאירוע של מפלגת הליכוד, מלון רמדה, חדרה. מרץ 2017. שלומי גבאי
"כל מפוטר הוא עולם ומלואו". הפגנת עובדי רשות השידור מחוץ לגיבוש הקואליציה בחדרה, הערב/שלומי גבאי

ח"כ עמיר פרץ הגיב גם הוא לדברי נתניהו, ואמר כי "נתניהו מריח בחירות ולכן עוסק בהסתה ובחיפוש אשמים. אם לנתניהו יש טענות בענין התאגיד שיבדוק אותן עם ארדן שהיה אחראי להקמתו". לדבריו של ח"כ פרץ, "מלכתחילה היה צריך לעסוק בשיקום רשות השידור ולא לזרוק מאות מיליונים על הקמת גוף חדש, תוך פיטוריהם של מאות עובדים. זו דרכו של נתניהו - בזבוז ביד קלה של כספי ציבור וזריקת בוץ על אחרים".

כחלון התייחס אתמול למחאת עובדי רשות השידור והבטיח: "נסייע למפוטרי הרשות ונתערב במקרים הומניטריים". בכנס המדדים של כלכליסט, הוסיף שר האוצר: "לבי עם מאות עובדי רשות השידור, כל מפוטר הוא עולם ומלואו. החוק חוקק כשאני הייתי אזרח. עשו דה לגיטימציה לרשות השידור ואני קיבלתי את המצב הזה מוכן. בסופו של דבר מדובר היה מדובר כאן בכסף ציבורי ואני הייתי צריך לשמור על הקופה. בכל אופן, נתערב במקרים הומניטריים, לא ניתן לזוג עובדים, לחד הוריות או לאדם נכה להיזרק לרחוב ערב החג. נמצא דרך לסייע להם להיקלט בתאגיד או כעובדי מדינה".

עובדי רשות השידור פרצו למהדורה המרכזית במחאה על הסגירה. תאגיד כאן
עובדי רשות השידור פרצו למהדורה במחאה על סגירתה, השבוע/תאגיד כאן

כחלון התייחס גם לחוק הפיקוח על התקשורת, וחזר על הבטחתו כי "חופש הביטוי וחופש העיתונות יישמרו. לא תהיה כפיפות לדרג פוליטי. יהיה פיקוח מקצועי ולא פוליטי. מדובר בכסף ציבורי גדול ופיקוח הוא לא מילה גסה. גם ערוץ 2 וערוץ 10 מפוקחים".

בחודש שעבר הבהיר כחלון בכנס קבוצת "בשבע" שנערך בירושלים: "לא אתן יד לדחיית התאגיד". לאחר שנשאל על הסוגיה, ענה כחלון כי "התאגיד אמור לעלות לשידור. הדחייה האחרונה עלתה 250 מיליון שקלים, לא אתן יד לדחייה נוספת".

בתחילת חודש ינואר האחרון אישרה מליאת הכנסת את החוק לדחיית שידורי התאגיד לסוף חודש אפריל ברוב של 32 תומכים ו-17 מתנגדים. לפני אישורו קיימה האופוזיציה "פיליבסטר" שנמשך יותר מ-12 שעות, במטרה לעכב את אישור החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully