וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש בדיון להדחת גטאס: "הסדר עמו יכלול את התפטרותו"

14.3.2017 / 11:20

עו"ד רז נזרי חשף במהלך הדיון להדחת הח"כ החשוד בהברחת טלפונים לאסירים ביטחוניים את עקרונות ההסדר המתגבש מולו. לדבריו, אם ההסדר ימומש, הוא יכלול עבירה לפי חוק המאבק בטרור, מאסר בפועל ומאסר על תנאי

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

הדיון הראשון בהדחתו של חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת) מהכנסת נערך היום (שלישי) בוועדת הכנסת. הדיון השני והאחרון בנושא יתקיים בשבוע הבא, ובסופו יצביעו חברי הוועדה על הדחת גטאס, החשוד בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים. לשם ההדחה דרוש רוב של 75% מהחברים.

חבר הכנסת גטאס עצמו אינו נוכח בדיון, וגם פרקליטיו אינם נמצאים. עם זאת, בדיון יש נוכחות גבוהה של חברי הרשימה המשותפת.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, חשף במהלך הדיון את העקרונות להסדר הטיעון המתגבש בינו לבין הפרקליטות. סנגוריו של גטאס יצטרכו להשיב עד יום חמישי אם ירצו לחתום על ההסדר או לא, ואם הוא ייצא לפועל, הוא יכלול עבירה מסוג פשע לפי חוק המאבק בטרור, בנוסף לעבירות חמורות הקיימות כבר היום. לדבריו, "לא יהיה הסדר בלי עבירה כזו".

עוד בנושא:
ח"כ גטאס ביקש לדחות את הדיון על הדחתו מהכנסת – וסורב
מגעים להסדר טיעון: הפרקליטות תדרוש שלוש שנות מאסר לח"כ גטאס
ח"כ גטאס נחקר באזהרה בחשד לעבירות זיוף ומרמה בפרשת בל"ד

דיון להארכת מעצר של חבר הכנסת באסל גטאס בבית משפט השלום בראשון לציון, 27 בדצמבר 2016. יאיר שגיא, מערכת וואלה! NEWS
לדברי סנגוריו, מתנהל משא ומתן להסדר טיעון בעניינו. גטאס בבית המשפט, דצמבר/מערכת וואלה! NEWS, יאיר שגיא

נזרי הוסיף כי "ככל שיהיה הסדר, הוא יכלול עונש מאסר בפועל לתקופה משמעותית, מאסר על תנאי וקנס. הסדר יכלול מבחינתנו את התפטרותו של גטאס ביום הגשת כתב האישום".
הוא הוסיף כי סנגוריו יודעו כי ההרשעה תביא עמה קלון, ועל כן "הזכויות יישללו ממנו וזה ישליך על היכולת שלו להיבחר בעתיד".

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) אמר בפתח הישיבה כי "הדיון הוא ספציפית על גטאס ופעולותיו, ולא כל חברי הרשימה המשותפת מזוהים עם בל"ד. גטאס הוא חלק מדפוס פעולה של הזדהות עם רוצחים פלסטינים. אנחנו חיים בדמוקרטיה", הדגיש קיש, "אבל כשמאחדים מפלגות, הקיצונים הם אלה שקובעים את הקו שבו הולכת המפלגה, ולכן גטאס מוביל אותה להתרסקות שהיא רק עניין של זמן".

לאחר השגת רוב בעד הדחת גטאס בוועדת הכנסת, תידרש תמיכתם של 90 חברי כנסת במליאה לצורך השלמת ההליך. רוב זה מוטל בספק משום שבינתיים לא הכריזו 90 ח"כים על תמיכתם בהדחה, ואם היא לא תצלח בסופו של דבר, תהיה זו הפעם הראשונה שבה ייעשה שימוש בחוק ההדחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דיון בוועדת הכנסת בהדחתו של חבר הכנסת באסל גטאס, 14 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
לאחר קבלת רוב בוועדה, תידרש תמיכת 90 ח"כים במליאה. הדיון בוועדת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), התומכת בהדחה, אמרה כי "התנגדנו לחוק ההדחה, אבל לא העליתי על דעתי שנראה בכנסת מישהו שמנצל את חסינותו להעביר טלפונים למחבלים".

ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) הוסיף כי צריך לתמוך בהדחה "בגלל האג'נדה שהוא מייצג בכנסת, שמיוצגת על ידי רוב חברי הרשימה המשותפת, שמטרתה הסופית היא חיסולה של מדינת ישראל". ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) אמר כי "גטאס, בן דוד של החשוד בריגול לחיזבאללה עזמי בשארה, היה מחבל מתועב עוד לפני כתב האישום, והדחתו זה המעט שאנו יכולים לעשות".

לקראת הדיון, פנו אמש עורכי דינו של גטאס לח"כ קיש בדרישה לבטל את הבקשה להדיחו. "ח"כ גטאס מעולם לא תמך באלימות והוא מתנגד לשימוש באלימות כדרך פוליטית". כמו כן, השבוע הגישו עורכי דינו בקשה לדחות את הדיון. אמש ציינו לראשונה עורכי הדין כי ההדחה "אינה עונה על היסוד הבסיסי בדבר קיומה של עילת התמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור". לדבריהם, נגד גטאס טרם הוגש כתב אישום ובינו לבין פרקליטות המדינה מתנהל משא ומתן להסדר טיעון.

דיון בוועדת הכנסת בהדחתו של חבר הכנסת באסל גטאס, 14 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
הדיון בוועדת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

"פרקליטות המדינה העבירה לבא כוחו של ח"כ גטאס בהליך הפלילי, עו"ד אביגדור פלדמן, טיוטת כתב אישום חדשה שתהווה בסיס להסדר הטיעון בין הצדדים. טיוטה זו שונה מהטיוטה המונחת כעת בפני ועדת הכנסת, וגם היא לא כוללת שום דבר המעיד על כוונה כלשהי מצדו של ח"כ גטאס המעידה על תמיכתו במאבק מזוין של ארגון טרור".

לסיום, ציינו עורכי הדין חסן ג'בארין ונדים שחאדה, שפנו בשם גטאס ומרכז עדאלה לח"כ קיש, כי קיום הליך ההדחה מבלי להתחשב בהחלטות שיפוטיות רלוונטיות בנושא או להמתין לסיום הליך השימוע והמשא והמתן עם הפרקליטות, מעיד בבירור "שהליך זה נגוע בחוסר תום לב ומונע משיקולים זרים".

(עדכון ראשון: 10:00)

דיון בוועדת הכנסת בהדחתו של חבר הכנסת באסל גטאס, 14 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
הדיון בוועדת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ
דיון בוועדת הכנסת בהדחתו של חבר הכנסת באסל גטאס, 14 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
הדיון בוועדת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully