וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שזוכה מהרג מפגינים: מובארק ישוחרר "ביומיים הקרובים" לביתו

13.3.2017 / 17:05

נשיא מצרים לשעבר ישוחרר מבית החולים הצבאי שבו הוא מוחזק ויחזור ככל הנראה לביתו בהליופוליס. זאת, אחרי שבתחילת החודש זוכה ממעורבותו בהרג מפגינים. במקביל, הודיע הנשיא א-סיסי על הענקת חנינה למאתיים נערים שנעצרו בגין הפגנות

וידאו מתוך ערוץ היוטיוב של Extranews, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק ישוחרר מהחזקתו בבית חולים צבאי – כך מסרו היום (שני) גורמים משפטיים על פי קביעת התובע הכללי במדינה. "הוא יחזור לביתו בהליופוליס", אמר עורך דינו, פאריד אל-דיב, שהוסיף כי הנשיא המבוגר ככל הנראה ישתחרר מחר או אפילו קודם לכן.

מובארק זוכה בתחילת החודש בידי בית המשפט העליון לערעורים ממעורבות בהרג מפגינים במהלך המחאות ההמוניות נגד שלטונו ב-2011. אחרי שימוע שנמשך יום שלם, אמר השופט אחמד עבד אל-קוואי כי "בית המשפט מצא את הנאשם חף מפשע". בית המשפט דחה דרישות מצד עורכי דין של הקורבנות לפתוח מחדש בתביעות אזרחיות.

מובארק בן ה-88 נידון ב-2012 למאסר עולם בגין קשירת קשר לרצח 239 מפגינים ויצירת כאוס ביטחוני ב-18 הימים שבהם נמשכו ההפגנות נגד שלטונו. עם זאת, בית משפט לערעורים הורה על משפט חוזר וב-2014 ביטל בית משפט את האישומים נגדו. התביעה הציבורית ערערה על ההחלטה והורתה על משפט חוזר שהתקיים בבית המשפט העליון לערעורים. מובארק טען כל העת כי הוא חף מפשע וכי ההיסטוריה תזכור אותו כפטריוט ששירת את ארצו.

לקריאה נוספת:
דם המפגינים נשפך לשווא: זיכוי מובארק חיסל את שרידי המהפכה
חמש שנים למהפכת תחריר, ולדפני ליף המצרית קוראים ברחוב "בוגדת"
עשרה הרוגים בקהיר במהלך פשיטה על תומכי "האחים המוסלמים"

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק מובל לבית משפט בקהיר, 2 במרץ 2017. רויטרס
מובארק, בשבוע שעבר/רויטרס

בתוך כך, חנן היום הנשיא המכהן עבד אל-פתאח א-סיסי 203 בני נוער שהורשעו משום שהשתתפו בהפגנות. לפי הטלוויזיה הממלכתית, הצעד נעשה כחלק מהבטחתו באוקטובר להקל את חוק ההפגנות, שאותו גינו ארגוני זכויות רבים בטענה כי הוא לא חוקתי. לנשיא אין את הסמכות להתערב בהליכי המשפט במצרים, אך הוא יכול להעניק חנינות. בנובמבר האחרון הוא חנן 82 אסירים, רבים מהם סטודנטים.

א-סיסי הבטיח אז כי יקל את לשון החוק ורמז כי יעניק חנינות לבני נוער שמחו נגד שלטונות. החוק דורש מיותר מעשרה אזרחים המעוניינים להפגין לבקש רשות ממשרד הפנים, והוא נאכף בנוקשות. רבים סבורים כי החוק הצליח לשים קץ להפגנות ההמוניות שהובילו להדחת שני נשיאים בתקופה של שלוש שנים, מובארק ומוחמד מורסי. בית המשפט העליון במדינה נתן את אישורו לחוק אך קבע כי הסעיף בו המעניק למשרד הפנים סמכות לדחות בקשות להפגנה אינו חוקתי.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
בית המשפט במצרים זיכה את מובארק מהרג מפגינים במהלך המהפכה. רויטרס
הפגנות למען שחרורו של מובארק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully