וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: "אם לא יוסר המצור - נעבור בימים הקרובים לשפה אחרת"

13.3.2017 / 15:53

פתחי חמאד, בכיר בארגון השולט ברצועת עזה, אמר במהלך עצרת כי על "העולם כולו להקשיב למסר - פיצוץ עזה בדרך". לדבריו, "לא נסכים להישאר במצב הזה. זכותנו לבנות נמל ימי ושדה תעופה כדי לתקשר עם העולם"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז

(בתחילת החודש: צה"ל משמיד עמדות חמאס בתגובה לירי לעבר ישראל)

חבר הלשכה המדינית של חמאס, פתחי חמאד, איים היום (שני) במהלך עצרת שהתקיימה ברצועת עזה כי חמאס יחריף את צעדיו בימים הקרובים אם לא יחול שינוי דרסטי ביחסה של ישראל לרצועה. "על העולם כולו להקשיב למסר הזה - אם לא יוסר המצור, פיצוץ עזה בדרך", אמר.

חמאד הוסיף כי "בימים הבאים נעבור משפת הדיבורים לשפה אחרת. לא נסכים עוד להישאר במצב הזה. זכותנו לבנות נמל ימי ושדה תעופה כדי ליצור קשר עם העולם".

ההצהרה מגיעה שבוע לאחר שגורמים ברצועת עזה דיווחו כי חמאס ביצע שלושה שיגורי רקטות לעבר הים. לפי הגורמים הלא-רשמיים, השיגורים בוצעו בתגובה לתרגיל שקיימה אוגדת עזה לאחרונה. הפיצוץ לא נשמע, והשיגורים לא הוכרו במערכות הצבאיות של ישראל.

לקריאה נוספת:
בכיר חמאס: "שחררו אסירים פלסטינים - ותקבלו את השבויים שלכם"
ליברמן: פירוז עזה והחזרת הישראלים, תמורת נמל ימי ושדה תעופה
הערכה בצה"ל: חמאס מתכנן חדירת מחבלים מכמה מנהרות במקביל

עבודות הנדסיות של צה"ל בגבול רצועת עזה, סמוך לכפר עזה, 28 בפברואר 2017. רויטרס
עבודות הנדסיות של צה"ל לאיתור מנהרות בגבול הרצועה/רויטרס
עשן בנתיב שיגור רקטה מרצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
שיגור רקטה לעבר ישראל במבצע "צוק איתן"/רויטרס

ימים אחדים לפני כן נורו יריות לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות שגרתית סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לכלי הרכב. צה"ל הגיב בירי טנקים ובירי מכלי טיס של חיל האוויר והשמיד שתי מטרות חמאס בבית להיא שבצפון הרצועה.

בתגובה לתקיפות צה"ל מסרה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, כי "כנראה שישראל מבינה רק את שפת הכוח ומפרשת את השתיקה שלנו כחולשה". דובר הגדודים, אבו עוביידה, אמר לערוץ "אל אקצא" כי "בהתקפה הבאה של ישראל אנחנו נגיב".

אי מלאכותי בים מול עזה במרחק 4.5 ק?מ מהחוף, מודל שהוכן ע?י חברת נמלי ישראל, ינואר 2016. עמוד הפייסבוק של ישראל כץ, אתר רשמי
הדמיה לנמל ברצועת עזה/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של ישראל כץ

חמאס מחזיק ברצועת עזה את האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד וכן גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין, ומסרב להחזירם אלא בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים. לאחרונה אחד התבטא בנושא מבכירי חמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר. "שחררו את האסירים הפלסטינים ותקבלו את השבויים שלכם", אמר בשיחה עם העיתון "פלסטין אל-יום". לדבריו, יש לשחרר את "כל הלוחמים הגיבורים מכל הפלגים" הכלואים בישראל בתמורה לשחרור החיילים. "אכפת לנו מהאסירים שלנו יותר ממה שאכפת לכם מהחיילים שלכם".

א-זהאר התייחס גם להצבת החזרת השבויים כתנאי להקמת נמל ימי ושדה תעופה. "זוהי עסקת אסירים, אם היינו רוצים להפוך את עזה לסינגפור, היינו עושים זאת במו ידינו. אנחנו לא צריכים טובות מאף אחד". א-זהאר הגיב בריאיון לדבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן. בריאיון לאתר החדש של היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים אמר: "ברגע שחמאס יוותר על המנהרות ועל הרקטות, אנחנו נהיה הראשונים שנשקיע ונבנה להם גם נמל ימי, גם שדה תעופה, וגם אזור תעשיה גם בכרם שלום ובארז".

"אנחנו יכולים מיידית לייצר כ-40 אלף מקומות עבודה לתושבי עזה, בהנחה שחמאס מוותר על הסעיף 'השמדת מדינת ישראל', מוותר על המנהרות, מוותר על הרקטות, וכמובן - וזה הדבר הראשון והחשוב - מחזיר את גופות חיילינו ואת האזרחים הנמצאים אצלו בשבי".

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully