וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים מימן שימור מעיין בגדה - שכלל אינו קיים

13.3.2017 / 16:53

לפי הדוח השנתי של המשרד, המפרט את חלוקת התקציבים שלו, הוקצו 115 אלף שקלים לשימור מעיין בשטחי ההתנחלות רחלים שבשומרון. אולם מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי לא זו בלבד שהשטח המדובר ממוקם על אדמה בלתי חוקית - לא נמצא בו מקור מים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכנון הפרויקט לא אושר במנהל האזרחי. אתר ההכנה למעיין, רחלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד המשפטים העביר יותר ממאה אלף שקלים למימון שימור של מעיין שלא קיים בשומרון, ובנייתו אינה חוקית – כך עולה מדוח המשרד שפורסם בחודש ינואר האחרון וכולל את רשימת התקציבים לשנת 2016. מתוך כ-35 מיליון שקלים מתקציב משרד השיכון, 115 אלף הוקצו לוועד המקומי בהתנחלות רחלים לצורך "השתתפות בפיתוח המעיין, שיהווה מקור מים וסביבה ביולוגית לבעלי חיים באזור המצויים בסכנה". עם זאת, מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי המעיין המדובר לא נבנה בפועל.

במקום קיים שטח מרוצץ שבמרכזו הכנה לבריכת מים שנבנתה לאחרונה. במנהל האזרחי אישרו כי השטח נמצא מחוץ לקו הכחול של ההתנחלות ונבנה בניגוד לחוק וכי לא מוכרת תכנית לפיתוח מקור מים בסביבה. "האתר הוקם ללא אישורנו ונגדו נמסר צו הפסקת עבודה", נמסר.

עוד בוואלה! NEWS:
בליץ חקיקה פרו-ישראלי בארה"ב: עשר מדינות יאמצו "חוקי חרם"
פיגוע דקירה בירושלים: מחבל פצע בינוני שני שוטרי מג"ב ונורה למוות
ההתנחלויות במוקד: שליחו של טראמפ יגיע היום לישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דוח משרד המשפטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף שהאתר אינו פעיל, במשרד המשפטים אישרו את העברת הכספים לפיתוח הפרויקט. "החלטות הוועדה הציבורית לקביעת יעדם של עיזבונות לטובת המדינה מתבססות על ההצהרה של מגיש בקשה ועל אמיתות כל האמור בה", נמסר מהמשרד. "אם יתברר כי מגיש הבקשה אינו עומד בתנאים ובהתחייבויות שנקבעו בקשר להקצבה, יעוכב תשלום ההקצבה".

בארגון "כרם נבות", העוקב אחר הבנייה בשטחים, ציינו כי "במדינה שבה שרת המשפטים היא הדמות המובילה את המלחמה כנגד מערכת אכיפת החוק בגדה המערבית, סביר שמתנחלים יפתחו כל העת שיטות יצירתיות חדשות כיצד לחלוב בדרכי עורמה את המערכת על מנת לממן הפרות חוק ושמשרד המשפטים הוא זה שיממן את אותן פעולות עברייניות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דוח שלום עכשיו על התחלות בנייה בשטחים, פברואר 2016. שלום עכשיו, מערכת וואלה! NEWS
הכסף הוקצה לוועד המקומי של ההתנחלות. רחלים/מערכת וואלה! NEWS, שלום עכשיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully