וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק המואזין" עבר בקריאה טרומית בתום דיון סוער: "הצעה גזענית"

8.3.2017 / 14:57

נוסח החוק המוסכם, שמבקש להחריג את בתי הכנסת מהאיסור על הפעלת כריזה בבתי תפילה בשעות הלילה, עורר סערה במליאה. ח"כים מהרשימה המשותפת קרעו את הצעות החוק והוצאו מהדיון: "שיא חדש מבית היוצר של הימין הקיצוני"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

הצעות "חוק המואזין", שנועד להסדיר את השימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, אושרו היום (רביעי) בהצבעה בקריאה טרומית בכנסת לאחר דיון סוער. במהלך הדיון על שתי הצעות החוק בנושא התפתחה מהומה במליאה, כשחברי כנסת ערבים קראו קריאות ביניים, כינו אותן "גזעניות" וקרעו את ההצעות בהפגנתיות לאות מחאה. הח"כים איימן עודה, מסעוד גנאים ואוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) הוצאו מהדיון.

מליאת הכנסת הצביעה על שתי הצעות חוק. הראשונה, שהוגשה על ידי ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ועברה ברוב של 55 בעד לעומת 48 מתנגדים, מבקשת לאסור באופן גורף כריזה בבתי תפילה. השנייה, שהוגשה על ידי ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) ויו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד) ועברה ברוב של 55 לעומת 47, מציעה לאסור על אדם להפעיל מערכת כריזה בבית תפילה המצוי באזור מגורים בין השעות 23:00 בלילה ל-07:00 בבוקר - במטרה להחריג את בתי הכנסת.

ההצעה השנייה התקבלה כנוסח המוסכם של "חוק המואזין". היא קובעת כי יש להחמיר את הענישה ולהטיל קנס מינימום של 5,000 שקלים על בתי תפילה - בעיקר מסגדים - שיכרזו בשעות האסורות בחוק. הצעה זו תוצמד לזו של ח"כ אילטוב, שלפיה יש לאסור באופן מוחלט שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה.

לקריאה נוספת:
ביטן: "במדינות מוסלמיות אין מואזין, לא צריך אותו כדי לבוא לתפילה"
חוק המואזין אושר בוועדת השרים, אך יקודם רק בתיאום עם נתניהו
הנוסח רוכך - הענישה הוחמרה: זו הגרסה החדשה של "חוק המואזין"

סערת חוק המואזין בכנסת: חכ"ים מהרשימה המשותפת קרעו את הצעת החוק והוצאו מהמליאה. ערוץ הכנסת
ח"כ עודה קורע את נוסח החוק במליאה/ערוץ הכנסת

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר כי החוק נולד בחטא. "'חוק המואזין' הוא רדיפה נגד הציבור הערבי, נגד הנוכחות הערבית במרחב ונגד השפה הערבית. קול המואזין היה חלק מהמרחב הזה הרבה לפני הגזענים, ויישאר אחריהם", תקף. ח"כ יוסף ג'אברין ממפלגתו הוסיף: "חוק המואזין הוא שיא חדש במופעים הלאומיים והגזעניים מבית היוצר של הימין הקיצוני נגד הציבור הערבי".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) עלה לדוכן המליאה כדי להביע את התנגדותו להצעת החוק, ונאם בערבית. "מעולם לא התערבנו בטקס דתי שנוגע לכם ליהדות", אמר. "המעשה שלכם הוא מפגן גזעני, אתם מתערבים בציפור הנפש של המוסלמים ופוגעים בדת האסלאם. שני המציעים הם הגזעניים הכי גדולים שיש בבית הזה. 'אללה אכבר' היא קריאה לתפילה - היא לא מפגע, לא רעש. פגיעה במהות הרעש. קורא לכם להתעשת ולא לקבל את ההצעה הזו. הקריאה 'אללה אכבר' תמשיך להדהד. מי שעומד מאחורי החוק הזה הוא הפירומן בנימין נתניהו". בסיום דבריו קרע את הצעת החוק.

קודם לכן הוצא ח"כ סעדי מהדיון, לאחר שקטע את נאומו של ח"כ יוגב. "הצעת החוק גזענית", צעק לעברו. עמיתו למפלגה, ח"כ גנאים, קרע את הצעת החוק בהפגנתיות והעיף אותה לכיוונו של ח"כ אילטוב. גם הוא הורחק מהמליאה.



(עדכון ראשון: 12:45)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"פוגעים בציפור הנפש של מוסלמים". טיבי במליאה, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully