וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לסגן נשיא ארה"ב: השתמש במייל פרטי כשכיהן כמושל אינדיאנה

3.3.2017 / 5:15

על אף שלא מדובר בעבירה על החוק באידיאנה, במהלך כהונתו של מייק פנס בתפקיד הוא השתמש במייל הפרטי כדי לדון בנושאי עבודה, בהם גם סוגיות ביטחון. לפי הדיווח, בקיץ האחרון נפרץ חשבונו

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידיאו: פנס בביקור בגרמניה, פברואר)

מבוכה נרשמה הלילה (שישי) לסגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, כשהעיתון "אינדיסטאר" במדינת אינדיאנה חשף כי בעת שכיהן כמושל המדינה, השתמש פנס בחשבון מייל פרטי של חברת AOL כדי לדון בענייני עבודה, לרבות נושאים רגישים וסוגיות ביטחון. המעשה אינו נחשב לעבירה על החוק באינדיאנה, שכן למושל מותר להחזיק בחשבון פרטי, אולם לפי הדיווח המעשה של המושל לשעבר, וכיום סגן הנשיא, עומד בסתירה לנוהג להשתמש בכתובת ממשלתית. זאת, הן מסיבות ביטחון מידע והן בשל הצורך לתעד תכתובות רשמיות של בעלי תפקידים רשמיים בממשל.

בין המיילים שנמסרו לעיתון כחלק מבקשת חופש מידע, מצויות תכתובות של פנס עם עוזריו בשרת של החברה המסחרית, אשר עוסקים בין היתר באבטחת בית המושל, התגובה של המדינה למתקפות טרור, וכן עדכון מהבולשת הפדרלית, ה-FBI, בנוגע למעצרם של כמה אנשים באשמת מעורבות בטרור. לפי הדיווח, חשבון המייל של פנס נפרץ בקיץ שעבר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
התובע הכללי של ארה"ב משעה את עצמו מחקירת קמפיין טראמפ
בפעם השלישית בשבועיים: הושחתו מצבות בבית קברות יהודי בארה"ב
כניסה בלתי נשכחת: שר הפנים של ארה"ב הגיע לעבודה רכוב על סוס

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, בנאום בוועידת הביטחון במינכן, גרמניה, 18 בפברואר 2017. רויטרס
"ציית לחוק באופן מלא". פנס/רויטרס

משרדו של סגן הנשיא מסר בתגובה לדיווח כי "בדומה למושלים קודמים, במהלך כהונתו כמושל אינדיאנה, מייק פנס תחזק חשבון ממשלתי וחשבון אישי. בזמן כהונתו, הוא ציית לחוק באופן מלא בכל הנוגע לכתובות דואר אלקטרוני. התכתובות עברו לארכיון בהתאם לחוק".

עוד נמסר, כי נציג מטעמו של פנס דאג להעביר לידי הרשויות באינדיאנה את התכתובות הרלוונטיות לענייני המדינה כאשר סיים את כהונתו. לפי הדיווח, משרדו של המושל המכהן אריק הולקומב שחרר 29 מיילים מהחשבון של פנס ב-AOL, וסירב לשחרר מיילים נוספים בנימוק שהם מהווים מידע חסוי או רגיש.

הילרי קלינטון באירוע למען קרן צדקה לרווחת ילדים, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
מזכיר את סיפורה במידה רבה. קלינטון/AP

במידה רבה, מזכיר הסיפור של פנס את זה של שרת החוץ לשעבר לשעבר, הילרי קלינטון, שהשתמשה בשרת מיילים פרטי בעת שמילאה את תפקידה, דבר שגע באופן קשה באמינותה והיה לאחת הנקודות המרכזיות בקמפיין הנשיאותי של טראמפ נגדה. טראמפ טען אז כי במעשיה חשפה את ארצות הברית לסיכון ביטחוני, ואף אמר כי מקומה בכלא בשל כך. גם מייק פנס תקף לא אחת את קלינטון על השימוש בחשבון פרטי בזמן כהונתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully