וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לא מרפה משבדיה: עשו לי טובה, ההגירה שלהם לא עובדת

נשיא ארה"ב לא מפסיק לעסוק במדינה הסקנדיבית, גם אחרי שהוכח על טעותו כי לא אירע בשטחה אירוע טרור. "תקשורת ה'פייק ניוז' מנסה לומר לנו שזה עובד בצורה נפלאה. לא!", כתב טראמפ בטוויטר שלו

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סירב היום (שני) לתת למשבר עם שבדיה לשקוע, אחרי שבדה כי אירעה בשטחה מתקפת טרור כתוצאה מכך שקלטה מהגרים רבים. "תקשורת ה'פייק ניוז' מנסה להגיד לנו שההגירה הנרחבת לשבדיה עובדת היטב. לא!", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו ולא התייחס לכך שציין אירוע שלא קרה על מנת להצדיק את צווי ההגירה השנויים במחלוקת שלו.

הסערה החלה בעקבות נאום שנשא בעצרת תמיכה בפלורידה ביום שבת, שבה אמר: "תסתכלו מה קורה. תראו מה קורה בגרמניה, תראו מה קרה אמש בשבדיה. שבדיה, מי היה מאמין? שבדיה. הם נפגעו במספרים גדולים. יש להם בעיות שהם מעולם לא חשבו שהן אפשריות".

אמש פנתה שגרירות שבדיה בוושינגטון למחלקת המדינה וביקשה הבהרה על דבריו של הנשיא. בבית הלבן טענו כי היו דיווחים על עלייה בשיעור הפשיעה בשבדיה, וגם ייתכן שטראמפ צפה בדיווח ברשת "פוקס". הנשיא עצמו מסר תגובה דומה לאחר מכן בטוויטר שלו.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ יציג השבוע צו הגירה חדש: אותן מדינות, יותר הקלות
הפיגוע שלא היה והבמאי היהודי: "סערת שבדיה" מסבכת את טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בפלורידה, 18 בפברואר 2017. רויטרס
המציא אירוע טרור. טראמפ בעצרת בפלורידה, שבת/רויטרס

מאז הוקפא הצו על ידי שופט פדרלי הגביר טראמפ את מתקפתו נגד בתי המשפט וכלי התקשורת. בימים הקרובים הוא צפוי לחתום על צו חדש, וכך לעקוף את המאבק המשפטי. גורם בכיר בממשל מסר הלילה לסוכנות הידיעות אי-פי כי הצו יכלול את אותן שבע מדינות מוסלמיות שהופיעו בצו המקורי – איראן, עיראק, סוריה, תימן, סומליה, סודאן ולוב - אך לא תוגבל כניסתם של נוסעים בעלי אשרת כניסה תקפה, כולל "גרין קארד" המאפשר תושבות קבע.

לדברי הגורם, אזרחי ארצות הברית בעלי אזרחות נוספת גם כן יורשו להיכנס לשטח ארצות הברית ללא כל הגבלות. יתרה מכך, מהטיוטה החדשה הוסרו ההוראות לרשויות ההגירה ושדות התעופה לדחות את כניסתם של מבקשי מקלט סורים ללא אשרה, וכניסתם תתאפשר ככל הנראה, גם אם לא השלימו את הליך קבלת האשרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully