וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ במתקפה על התקשורת האמריקנית: "אויבי העם"

18.2.2017 / 0:36

בציוץ בטוויטר יצא נשיא ארצות הברית באמירות בוטות נוספות נגד כלי התקשורת המרכזיים בארצו, בהם ה"ניו יורק טיימס" ורשת CNN, וכינה אותם "כושלים". בציוץ אחר השבוע כינה הנשיא את רשת פוקס - שהעניקה לו סיקור אוהד - "נהדרת"

רויטרס

(בווידאו: דובר הבית הלבן, שון ספייסר, על פרישת היועץ לביטחון לאומי בעקבות החשדות לקשרים שקיים עם גורמים ברוסיה)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מחריף את הטון נגד כמה מכלי התקשורת הגדולים בארצות הברית. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב אמש (שישי) כי "תקשורת החדשות המזויפות (הניו יורק טיימס, NBC, ABC, CBS, CNN הכושלים) היא לא האויבת שלי, אלא האויבת של העם האמריקני".

ההתבטאות של טראמפ מגיעה יממה אחת אחרי מסיבת העיתונאים שכינס בבית הלבן ובה תקף את הדיווחים על קשריו עם רוסיה, אותם כינה "חדשות מזויפות". הנשיא שב על ביקורתו נגד התקשורת, והבטיח להעביר את המסר שלו "ישירות אל העם". טראמפ דחה דיווחים שפורסמו בימים האחרונים בניו יורק טיימס וברשת CNN כי מקורביו של טראמפ היו בקשר עם גורמים רשמיים ברוסיה לפני ניצחונו בבחירות. טראמפ כינה את פול מנפורט, מנהל הקמפיין הקודם שלו שהיה קשור לאוקראינה ולרוסיה, "אדם מכובד".

עוד בנושא:
דיווח: טראמפ יקצה מאה אלף אנשי משמר לאומי לאתר ולתפוס מהגרים
בתוך הכאוס של וושינגטון, נתניהו זכה לקבלת פנים של מנצחים
עוד מכה לטראמפ: מועמדו החדש ליועץ לביטחון לאומי סירב להצעה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, וושינגטון, ארצות הברית. פברואר 2017. רויטרס
הבטיח להעביר את מסריו "ישר אל העם". טראמפ/רויטרס

הציוץ של טראמפ

נשיא ארצות הברית אמר כי הדיווחים השונים על קשרים בין ממשלו למוסקבה הם "תחבולה" של כלי התקשורת והכחיש כי יש לו קשר כלשהו לרוסיה. "זה פייק ניוז. זה פייק ניוז שהתקשורת מוציאה". ברקע הדיווחים על הדלפות נרחבות בשורות הממשל שלו, הזהיר טראמפ כי הוא יפעל נחרצות נגד תופעה זו. הוא הוסיף כי הנחה את משרד המשפטים לבחון את הנושא. "ההדלפות הללו פליליות. ההדלפות אמתיות, אבל החדשות מזויפות".

היחסים בין טראמפ והתקשורת, כך נראה, רק החמירו מאז נצחונו בבחירות. במסיבת עיתונאים שקיים כמה שבועות לאחר נצחונו, ברקע פרסום דיווח ברשת CNN על כך שהרוסים מחזיקים במידע מביך על טראמפ, הנשיא לא אפשר לכתב הרשת, ג'ים אקוסטה, לשאול שאלה במסיבת העיתונאים ואמר לו "אתה מפיץ חדשות מזויפות". בביקור במטה ה-CIA, יום לאחר השבעתו לנשיא, הוא התייחס לעיתונאים ואמר כי "יש ביניהם כמה מהאנשים הכי פחות הגונים עלי אדמות". דובר הבית הלבן, שון ספייסר, כינס באותו היום הצהרה לתקשורת ובה אמר כי "התקשורת דורשת מהנשיא דין וחשבון, ואני כאן כדי לומר לכם שזה עובד בשני הכיוונים. גם אנחנו נדרוש דין וחשבון מן התקשורת".

רשת פוקס - "היא נהדרת"

בסדרת ציוצים אחרת שפרסם ביום רביעי האשים טראמפ כלי תקשורת מרכזיים בארצו בשימוש במידע מודלף מסוכנויות המודיעין כחלק מהדיווחים על קשרים בין אנשי ממשלו ומטה הבחירות שלו לגורמי מודיעין וממשל ברוסיה. "הקשקוש של הקשר הרוסי הוא פשוט ניסיון לטייח את הטעויות הרבות שנעשו בקמפיין הכושל של הילרי קלינטון", כתב.

לטענתו של טראמפ, ברמיזה לדיווחים מפי גורמי מודיעין אמריקנים שהתפרסמו בימים האחרונים, "מידע מודלף באופן לא חוקי ל'ניו יורק טיימס' ול'וושינגטון פוסט' הכושלים, על ידי קהילת המודיעין (NSA ו-FBI?)", בהתייחסות לסוכנות לביטחון לאומי ולבולשת הפדרלית – שניים משלושת גופי המודיעין הגדולים והחשובים ביותר תחת ממשלו, לצד סוכנות הביון המרכזית CIA. הנשיא הוסיף כי הם פועלים "בדיוק כמו רוסיה".

לדבריו, "השערורייה האמתית כאן היא שמידע שמסווג מחולק על ידי 'גורמי מודיעין' כמו ממתקים. מאוד לא אמריקני!". עוד כתב בי "כלי התקשורת המזויפים משתגעים עם תיאוריות הקונספירציה והשנאה העיוורת שלהם", והוסיף: "אי אפשר לצפות ב-MSNBC או ב-CNN". עם זאת, הבהיר הנשיא האמריקני כי רשת "פוקס", שהעניקה לו סיקור אוהד ונחשבת שמרנית יותר מרשתות אחרות רבות, "היא נהדרת!". טראמפ גם ציטט מאמר דעה שפרסם, לדבריו, אלי לייק ב"בלומברג", לפיו "NSA ו-FBI לא צריכים להתערב בפוליטיקה שלנו. המצב חמור מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully