וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ושר ההגנה האמריקני נפגשו לראשונה: "נפעל בנחישות נגד איראן"

17.2.2017 / 14:15

שר הביטחון נפגש עם ג'יימס מאטיס במינכן. השניים דנו באיום האיראני ובמתרחש במזרח התיכון: "ננהל דו שיח פתוח ונשתף פעולה לחיזוק ביטחונה של ישראל והאינטרסים של ארצות הברית"

צחי משה - משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן נפגש הבוקר (שישי) לראשונה עם שר ההגנה של ארצות הברית, ג'יימס מאטיס. השניים נועדו במינכן שבגרמניה ודנו בין היתר באיראן ובסוגיות ביטחוניות.

"שלוש הבעיות העיקריות שעלינו להתמודד עמן הן איראן, איראן ואיראן", אמר ליברמן לאחר הפגישה. "אנחנו חייבים לבנות קואליציה אמיתית ויעילה שתתמודד עם הטרור שהיא מפיצה בעולם, עם פיתוח הטילים שהיא עוסקת בו ועם מרוץ החימוש הגרעיני שלה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בפגישה עם שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס. משרד הביטחון
פגישת המשלחות של ליברמן ומאטיס/משרד הביטחון

ליברמן ומאטיס מסרו לאחר הפגישה כי בכוונתם "לנהל דו-שיח פתוח וכן ולשתף פעולה למען חיזוק בטחונה של ישראל ושמירה על האינטרסים של ארצות הברית באזור, בהיותן בעלות ברית אמיתיות". השניים סיכמו לפעול יחד לשמירה על האינטרסים המשותפים לשתי המדינות, ולשוב ולהיפגש בקרוב.

השבוע נועדו לראשונה גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והנשיא דונלד טראמפ. לאחר פגישתם בבית הלבן, אמר נתניהו לתקשורת האמריקנית: "איראן לא שינתה את גישתה, היא רק נהייתה יותר אגרסיבית וממשיכה לממן טרור. כולם מבינים את זה ויש פה נשיא אמריקני שמבין את זה. אנחנו דנים מה לעשות בנוגע לאיום הזה".

בביקורו בארצות הברית נפגש נתניהו גם עם שר החוץ האמריקני רקס טילרסון, ללא נוכחות כלי תקשורת. בפגישה דנו השניים בכל הנושאים האזוריים, ובראשם איראן. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כתב נתניהו כי הייתה "פגישה מצויינת עם טילרסון". לדבריו, "הברית בין ישראל לארצות הברית תמיד הייתה חזקה - והיא עומדת להתחזק עוד יותר!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully