וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה ביטלה מפגש פסגה עם ישראל בשל מדיניותה בהתנחלויות

14.2.2017 / 13:49

באופן רשמי, נציגי המדינות טוענים כי הפסגה השנתית שתוכננה להתקיים במאי "נדחתה" בשל לוח זמנים צפוף - אך גורמים בגרמניה הודו כי זה נובע מהתסכול מחוק ההסדרה. "אין טעם באווירה כזאת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

מפגש פסגה בין נציגים מהממשלה לעמיתיהם ממשלת גרמניה, שהיה אמור להתקיים במאי, בוטל בשל תסכול הולך וגובר בברלין מפעילותה של ישראל בהתנחלויות. דובר מטעם ממשלת גרמניה אמר כי שתי הממשלות הסכימו על "דחייה" של המפגש השנתי עד לשנה הבאה, בתירוץ של לוח זמנים צפוף הנובע מכך שגרמניה היא הנשיאה התורנית של ה-G20. גם דובר של משרד החוץ בירושלים מסר הסבר דומה.

ואולם, גורמים רשמיים בגרמניה, שדיברו בעילום שם, ציינו כי הסיבה האמיתית לכך היא ישנם פערים גדולים מדי בין שתי הממשלות סביב תהליך השלום מכדי שהפסגה המתוכננת תהיה יעילה. "היחסים שלנו ספגו פגיעה משמעותית", אמר גורם גרמני בכיר. "למעשה, ויתרנו על ניסיון להתקדם במצב הנוכחי". בברלין גינו בתקיפות את חוק ההסדרה שעבר בשבוע שעבר בכנסת וכן את הודעות ראש הממשלה בנימין נתניהו על הרחבת ההתנחלויות.

היחסים בין ברלין לירושלים הפכו למתוחים בשנים האחרונות, מאחר שבגרמניה מטילים ספק במחויבותו של נתניהו לפתרון שתי המדינות. מאז נבחר דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית, נתניהו הכריז על שורת החלטות בנייה חדשות בשטחים, למורת רוחם של האיחוד האירופי ושל מדינות ערב. בבית הלבן לא הצטרפו למקהלת הגיוניים, אם כי הנשיא עצמו אמר לאחרונה כי אין הוא סבור שההתנחלויות תורמות לשלום. מחר הוא ייפגש עם נתניהו, והשניים צפויים לדון בין היתר גם בכך.

עוד על חוק ההסדרה
גרמניה מגנה בחריפות את חוק ההסדרה: מערער את האמון בממשלת ישראל
ריבלין: "חשוב שלא נחוקק חוקים במקומות שבהם לא החלנו ריבונות"
לראשונה: המדינה שוקלת להשתמש בחוק ההסדרה

פגישת נתניהו ומרקל בברלין. רויטרס
היחסים במשבר. מרקל ונתניהו, בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully