וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחות החשאיות עם רוסיה שסיבכו את היועץ לביטחון לאומי של טראמפ

13.2.2017 / 12:14

מייקל פלין הכחיש כי שוחח עם השגריר הרוסי בוושינגטון על הסרת הסנקציות בטרם הושבע נשיא ארה"ב החדש, אך לאחר דיווח חדש הוא כבר אינו משוכנע בכך. בבית הלבן מספרים כי סגן הנשיא זעם, לאחר שהגן עליו בפומבי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מנסה להתגבר על השערורייה שנקשרה אליו בשל מגעים שניהל עם השגריר הרוסי בטרם נכנס טראמפ לתפקידו. השיחות הללו גרמו לדאגה בתוך הבית הלבן, וגורמים בכירים בחנו בימים האחרונים את תוכנן ואת האפשרות שהוא דן בהסרת הסנקציות מעל מוסקבה – מה שעלול להוות הפרה של החוק, שלפיו אסור לאזרחים פרטיים להתערב במדינות החוץ של וושינגטון. בבית הלבן לא הגיבו ובקרמלין הכחישו כי השניים שוחחו על הסרת הסנקציות.

פלין היה גנרל בצבא ארצות הברית וראש סוכנות המודיעין ההגנתי (DIA). הוא היה אחד מתומכיו הראשונים של טראמפ, והוא קרא לשיקום היחסים בין ארצות הברית לרוסיה. בתחילה, פלין הכחיש כי העלתה את סוגיית הסנקציות לפני השבעת הנשיא החדש ב-20 בינואר וסגן הנשיא מייק פנס חיזק אותו והגן עליו בפני המצלמות.

עוד על עידן טראמפ
לחיצת יד הזויה ומשחק גולף: הסופ"ש של טראמפ וראש ממשלת יפן
טראמפ: "החומה בגבול מקסיקו יקרה משחשבתי - אבל נוריד מחיר"

מייקל פלין, היועץ לביטחון הלאומי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בתדרוך לכתבים, 1 בפברואר 2017. רויטרס
מנסה לשרוד את המשבר. פלין/רויטרס

עם זאת, לאחר שבוושינגטון פוסט דווח ביום שישי כי גורמים רשמיים אישרו שאכן סוגיית הסנקציות הועלתה על ידי פלין, גורם רשמי בממשל סיפר כי היועץ לביטחון לאומי אמר כי ייתכן שאכן הוא שוחח על כך אולם הוא יכול לזכור זאת בוודאות. גורם אחר בממשל, שידבר אף הוא בעילום שם, הדגיש כי פנס הגן על פלין לאחר ששוחח עמו. לדבריו, סגן הנשיא מודאג מהאפשרות שהיועץ לביטחון לאומי הטעה אותו. הגורם הראשון סיפר כי פלין התנצל בפני פנס וגורמים אחרים בעקבות התקרית.

גורם שלישי סיפר כי הזעם גרם לראש הסגל בבית הלבן ריינס פריבוס לבחון את הנושא יחד עם גורמים בכירים אחרים, בעוד הנשיא אירח את ראש ממשלת יפן שינזו אבה באחוזתו בפלורידה. לפי הגורם, פלין לא הבטיח להסיר את הסנקציות, אלא דיבר בכלליות יותר על רצונו לשיפור היחסים בין שתי המדינות תחת ממשל טראמפ. הנשיא טרם התייחס לנושא, ואמר לכתבים ביום שישי כי הוא יבחן אותו. הוא צפוי להישאל על כך בהמשך היום, במהלך מסיבת העיתונים המתוכננת לצד ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו.

לדברי אותו גורם, התחושה בקרב גורמים רשמיים בבית הלבן היא שעל אף שפלין נמצא על קרח דק, הוא אינו עומד בפני סכנה ממשית לאבד את תפקידו בתור היועץ לביטחון לאומי. ועדיין, לא נשמעו גם קולות רבים המביעים בפלין תמיכה פומבית. סטיבן מילר, היועץ הבכיר של טראמפ, נשאל אתמול במהלך ריאיון ברשת NBC אם לנשיא יש אמון בפלין. "זה לא מתפקידי לספר מה עובר בראשו של הנשיא", השיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully