וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למחנה הנצי: חמאס בחר מנהיג חדש ברצועת עזה

13.2.2017 / 11:13

יחיא סנוואר, ששוחרר בעסקת שליט אחרי 22 שנה בכלא והפך לאחד האנשים החזקים ביותר בארגון, זכה בבחירות הפנימיות. סגנו יהיה חליל אל-חיא

צילום: שי מכלוף וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל ושמרית גולדשטיין

יחיא סנוואר נבחר למנהיג חמאס ברצועת עזה, בתום בחירות פנימיות בארגון - כך דיווחה היום (שני) רשת אל-ג'זירה. סגנו יהיה חליל אל-חיא. מדובר בניצחון עבור המחנה הנצי של הארגון. סנוואר, בן 55, שוחרר רק לפני כשש שנים מהכלא בישראל במסגרת עסקת גלעד שליט, לאחר 22 שנות מאסר. מאז שחרורו, הוא הספיק לצבור עוצמה פוליטית בחמאס ונחשב כיום לאיש החזק ביותר ברצועה.

על אף שהוא אינו עומד בראש הזרוע הצבאית או בראשות המדינית - הוא למעשה החוליה המקשרת בין השתיים. הוא יחליף את אסמעיל הניה, שצפוי להיות ראש הלשכה המדינית של הארגון במקומו של חאלד משעל, שפורש מתפקידו.

סנוואר זוכה לכבוד עצום בקרב מפקדי הזרוע הצבאית, גדודי עז א-דין אל-קסאם, אחד מהם הוא אחיו, מוחמד, מפקד אזור המרכז ברצועה ואחד מהאחראים לחטיפתו של שליט. שניים מאנשי שלומו של סינוואר, רוחי מושתהא ותאופיק אבו נעים, תפסו עמדות מפתח בארגון: מושתהא בהנהגה המדינית, ואבו נעים כמפקד הכללי של הכוחות המזוינים של חמאס ברצועה.

עוד ידיעות בנושא
משוחרר עסקת שליט שהפך לאיש החזק בעזה ועלול להצית מחדש את הדרום
גורמים פלסטיניים: הישג לזרוע הצבאית של חמאס בבחירות הפנימיות

יחיא סינוואר, בכיר חמאס. פייסבוק, אתר רשמי
מבצר את כוחו. סנוואר אחרי שחרורו מהכלא/אתר רשמי, פייסבוק

בכל שנות מאסרו, סינוואר המשיך להכווין פיגועים מתוך הכלא. וגם כאשר הגיעה שעת שחרורו בגלל עסקת שליט, דחה אותה על הסף וניסה לשכנע את חבריו שלא לממשה, מאחר ולא הייתה טובה מספיק בעיניו לחמאס. כלומר, האיש היה מוכן להישאר בכלא ולו רק כדי שכמה מחבריו הנוספים יצטרפו אליו.

גורמי ביטחון בישראל שפגשו אותו יותר מפעם אחת סיפרו כי הוא לא היסס לפעול באלימות כשרצה בכך. בכל שנות מאסרו, סנוואר המשיך לתכנן פיגועים מתוך הכלא. וגם כאשר הגיעה שעת שחרורו בגלל עסקת שליט, דחה אותה על הסף וניסה לשכנע את חבריו שלא לממשה, מאחר שלא הייתה טובה מספיק בעיניו לחמאס. הוא היה מוכן להישאר בכלא ולו רק כדי שכמה מחבריו הנוספים יצטרפו אליו.

סנוואר היה זה שהקים את מנגנון "אל-מג'ד", שפעל נגד משתפי פעולה מתחילת האינתיפאדה הראשונה. בכתבה שפרסם בזמנו ב"מעריב" העיתונאי עמית כהן הוא סיפר כיצד השייח אחמד יאסין העניק לו פתווה המאשרת להוציא להורג את אלה שיודו בשיתוף פעולה. השמועה בעזה מספרת כי בשלב מסוים אפילו יאסין הזהיר את מי שעמד אז בראש הזרוע הצבאית, סלאח שחאדה, מפני קיצוניותו של סינוואר

עוד באותו נושא

האויב מספר אחת: המנהיג החדש של חמאס בעזה

לכתבה המלאה
האסיר יחיא סינוואר ששוחרר בעסקת שליט יחד עם ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה בטקס קבלת פנים בעזה, אוקטובר 2011. AP
המנהיגים החדשים. הניה וסנוואר, לאחר חזרת משוחררי שליט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully