וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו רמז כי הוא עומד מאחורי סיכול מינוי פיאד לתפקיד בכיר באו"ם

12.2.2017 / 13:31

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "העלו בפני את האפשרות למינויו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, אמרתי שהגיע הזמן שתהיה הדדיות האו"ם, ויתנו מינויים לצד הישראלי". הבוקר דווח כי מזכ"ל האו"ם הציע לח"כ לבני תפקיד בארגון, בתמורה לאישור המינוי בידי ארה"ב

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז כי התערב בסיכול מינויו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר סלאם פיאד לתפקיד ראש משלחת האו"ם ללוב. בישיבת ממשלה שנערכה הבוקר (ראשון) אמר נתניהו כי "לפני ימים אחדים העלו בפני את האפשרות למינויו של סלאם פיאד לתפקיד באו"ם. אמרתי שהגיע הזמן שתהיה הדדיות ביחסים של האו"ם עם ישראל". לדבריו, "אי אפשר לתת כל הזמן מתנות חינם לצד הפלסטיני. הגיע הזמן שיתנו גם מעמד ומינויים לצד הישראלי. במידה שיהיה מינוי מתאים, אנחנו נשקול זאת".

בליל שבת חסמה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, את מינויו פיאד, לתפקיד שליח האו"ם בלוב כשהצביעה נגדו. במקביל, מזכ"ל האו"ם הנכנס אנטוניו גוטרש הציע לחברת הכנסת ושרת החוץ והמשפטים לשעבר ציפי לבני (המחנה הציוני) לשמש אחת מתתי המזכ"ל. הבוקר דווח ב"ידיעות אחרונות" כי במסגרת ההצעה, ארצות הברית תחזור בה מסירובה למנות את פיאד לתפקיד, ובתמורה לבני תתמנה לתפקיד הבכיר.

בתגובה לדבריו של נתניהו בישיבת הממשלה, העירה שרת התרבות מירי רגב כי "אפשר להבין מזה שראש הממשלה חושב ציפי לבני היא מינוי ראוי. לא בטוח שהיא המינוי המתאים". אולם, נתניהו לא השיב לדבריה של רגב.

עוד בוואלה! NEWS:
מזכ"ל האו"ם הציע לציפי לבני תפקיד בכיר בארגון
נשיא פרו לשעבר המבוקש בארצו בדרך לישראל: "ארה"ב סירבה להסגירו"
גורם בלשכת רה"מ: "התבטאויות שרים על הפגישה עם טראמפ עלולות לחבל בה"

מזכיר הממשלה יצחק ברוורמן ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ בישיבת הממשלה, 12 בפברואר 2017. אמיל סלמן, הארץ
"אי אפשר לתת כל הזמן מתנות חינם לצד הפלסטיני". נתניהו/הארץ, אמיל סלמן

פיאד כיהן בתפקיד ראש הממשלה הפלסטינית בין 2007 ל-2013. כדי לאשר את מינויו לתפקיד הבכיר נדרש קונצנזוס במועצת הביטחון, אולם ארצות הברית התנגדה למהלך ונימקה זאת בכך שהאו"ם אינו מכיר באופן רשמי בפלסטין כמדינה ועל כן היא מתנגדת למסר שיעביר מינוי שכזה.

בישראל בירכו על ההתנגדות, בעוד שגרירי ארצות הברית בישראל לשעבר מתחו ביקורת. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון אמר: "הממשל החדש מוכיח שהוא עומד עם ישראל בזירה הבינלאומית בכלל ובאו"ם בפרט, ופועל למען האינטרס המשותף של שתי המדינות". הוא הוסיף: "מדובר בתחילתו של עידן חדש באו"ם שבו ארצות הברית עומדת לצדה של ישראל נגד יוזמות אנטי ישראליות באו"ם".

שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר מרטין אינדיק כתב בטוויטר: "שלדון אדלסון וניקי היילי אכלו ארוחה יחד עם טראמפ ביום חמישי בערב. הניחוש שלי: שלדון הטיל וטו על מינוי סלאם פיאד לתפקיד באו"ם". שגריר לשעבר נוסף, דן שפירו, הגיב בציוץ בטוויטר לצעד בשתי מילים בלבד: "מטומטם להחריד".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד. AP
פיאד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully