וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע משולב בפתח תקווה: שישה פצועים קל מירי ודקירות ליד השוק

מחבל חמוש פתח באש לעבר אוטובוס בכניסה לשוק, החל לרוץ לרחוב סמוך וניסה לדקור עוברי אורח במספרה. אישה אחת נפגעה במהלך ההשתלטות על היורה, תושב אזור שכם בן 18. צפו בתיעוד המעצר

צלמים זמניים מורשים

שני תושבי פתח תקווה, גבר ואישה כבני 50, נפצעו היום (חמישי) באורח קל מירי מכלי רכב חולף ברחוב הברון הירש, סמוך לשוק העירוני. כמו כן, גבר כבן 40 נפצע מדקירה בפלג גופו העליון, ומצבו קל.

כוחות של משטרת פתח תקווה התשלטו המחבל ועצרו אותו, ובמהלך ההשתלטות נפגעה אישה נוספת כבת 30 מרסיסים ומצבה בינוני. שני תושבים נוספים נפצעו באורח קל מרסיסים. צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי לפצועים במקום ופינו אותם לבית החולים בילינסון בעיר.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: הנאשם ברצח בחיפה נמלט אחרי הירי
חשד לרצח כפול: אב ובנו נורו למוות בכפר קאסם; בן 65 נפצע קשה
שני ניסיונות פיגוע בתוך שעתיים: המחבלים נורו, אין נפגעים

רחוב ברקוביץ' 4 בו נתפס מחבל שביצע פיגוע ירי ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
הכוחות בזירת הדקירה, היום/ראובן קסטרו
ירי בפתח תקווה  מפה. google maps, צילום מסך
ירי בפתח תקווה מפה/צילום מסך, google maps

ממשטרת מרחב השרון נמסר כי מדובר בפיגוע טרור. "המפגע נתפס, בעוד הנשק איתו ביצע הירי ברשותו", נמסר. מעדויות שנאספו במשטרה נמסר כי הוא פתח באש לעבר אוטובוס בכניסה לשוק, ומיד אחר כך החל לרוץ לכיוון רחוב ברקוביץ' הסמוך. אז הוא נכנס למספרה במקום, ותוך כדי מאבק עם עוברי אורח דקר את אחד מהם במברג ששם את ידו עליו. חשוד נוסף נעצר ונבדק הקשר שלו לאירוע. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, המחבל הוא תושב אזור שכם בן 18.

ליאון איטקין, בעל החנות שאליה נכנס המחבל, סיפר כי הוא ניסה לירות בנוכחים, אך נתקל במעצור בנשק. לדבריו, "עמדתי בחנות כשפתאום נכנס המחבל עם נשק. הוא ניסה לירות אבל היה לו מעצור". הוא הוסיף כי בשלב הזה הוא זרק את הנשק ואחז במברג. אנשים ניסו להשתלט עליו והוא דקר את אחד מהם. "אני ברחתי מיד מהחנות", אמר.

אבי אסף, אחד מהפצועים בפיגוע הירי בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei, אור רביד
"הוא לקח שני מברגים וניסה לדקור אותי". אסף, הערב בבית החולים/אור רביד, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

אבי אסף, אחד מהפצועים, שחזר: "שמעתי יריות ואנשים צעקו, 'מחבל, מחבל'. המחבל רץ ורדפתי אחריו יחד, שניים-שלושה רחובות, עם עוד ארבעה אנשים". לדבריו, "המחבל נכנס לחנות כלי תפירה ואני נכנסתי אחריו".

"הוא לקח שני מברגים וניסה לדקור אותי, אני לקחתי כיסא כדי לעצור אותו", המשיך. "איכשהו הוא הצליח לדקור אותי באוזן ובצוואר. הבנתי ישר שמדובר במחבל אחרי ששמעתי יריות וראיתי על המחבל את הנשק. עכשיו אני מרגיש בסדר תודה לאל".

הנשיא ראובן ריבלין כתב הערב בדף הפייסבוק שלו כי "תושייתם ואומץ לבם של אזרחי ישראל מנעו שוב פיגוע כבד היום בפתח תקווה". לדבריו, "לצד כוחות הביטחון העושים לילות כימים כדי לאפשר לנו שגרת חיים, הערבות ההדדית בתוכנו היתה ותהיה חלק מסוד כוחנו. תפילה להחלמה מהירה שלוחה לפצועים".

רחוב ברקוביץ' 4 בו נתפס מחבל שביצע פיגוע ירי ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
זירת האירוע ברחוב ברקוביץ', היום/ראובן קסטרו

אלון ריזקאן, חובש בכיר במד"א, סיפר: "כשהגעתי במקום הייתה המולה גדולה. ראיתי אישה כבת 30 יושבת על כיסא בכניסה לחנות, כשהיא פצועה מירי בגפיים. היא הייתה בהכרה מלאה". לדבריו, "במרחק של כעשרה מטרים ממנה ראיתי גבר ואישה בשנות ה-50 לחייהם, כשהם עמדו עם פציעות בגפיים התחתונות. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם במהירות לבית חולים כשהם במצב יציב".

עזריה כהן, חובש רפואת חירום במד"א, הוסיף כי "ראיתי אנשים רצים לכיוון בריחתו של המחבל. ביחד עם כונני מד"א נוספים רכובים על אופנוע דלקנו אחריו לכיוון רחוב חובבי ציון פינת ברקוביץ', ובכניסה לאחת החנויות ראינו גבר כבן 40 בהכרה מלאה. הוא התהלך, כשהוא פצוע בצוואר". לדברי כהן, "הוא סיפר שהוא נדקר כשניסה ללכוד את המחבל. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח שכלל עצירת דימום ופינינו אותו לבית החולים".

(עדכון ראשון: 16:50)

ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן בזירת אירוע הירי ברחוב הברון הירש, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
ראש העירייה איציק ברוורמן בזירת האירוע בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו
זירת אירוע ירי ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
זירת האירוע בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו
זירת אירוע ירי ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
זירת האירוע בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו
זירת אירוע ירי ברחוב הברון הירש בפתח תקווה, 9 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
זירת האירוע בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully