וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "אני מנסה לשכנע את יעלון ואשכנזי להצטרף ליש עתיד"

8.2.2017 / 15:10

יו"ר יש עתיד התייחס לאפשרות כי שני הבכירים הביטחוניים לשעבר יצטרפו למפלגתו: "אף אחד לא יקבל החלטה עד שנדע על בחירות". בתדרוך לעיתונאים הוסיף לפיד על פרשות נתניהו: "מאז שהפכתי לאיש ציבור לא קיבלתי מתנות"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (רביעי) לראשונה לתיק 1000, שבמסגרתו חוקרת המשטרה את החשד כי איש העסקים ארנון מילצ'ן העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרעייתו שרה מתנות בשווי מאות אלפי שקלים במשך שנים ועל פי דרישתם. "מיום שהפכתי לאיש ציבור, אי אפשר לתת לי יותר מספר ליום ההולדת ולא קיבלתי מתנות", אמר בתדרוך לעיתונאים בכנסת.

על האפשרות כי יקים ממשלה חלופית במקרה שנתניהו ייאלץ להתפטר, השיב לפיד כי אין תרחיש כזה. "אם הוא הולך הביתה, צריך ללכת לבחירות. כל ניסיון לעשות תרגיל אחר הוא בעיניי הוא אנטי-דמוקרטי ולא אשתף פעולה עם שום ניסיון להקים ממשלה חדשה. אני סבור שאם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, עליו יהיה להתפטר".

לקריאה נוספת:
חקירת נתניהו תסתיים תוך חודש; הערכה - העוזרת של מילצ'ן הפלילה את רה"מ
רה"מ לבג"ץ: הדרישה לפסול את מנדלבליט - "תעמולה מטעמים זרים"
בג"ץ הורה לנתניהו: הסבר מדוע לא תשעה את עצמך ממשרד התקשורת

ישיבת ממשלה בגבעת התחמושת, מאי 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
"אני בקשר איתו". לפיד ויעלון/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

לפיד הוסיף וסיפר על התרחישים האפשריים באקלים הפוליטי הנוכחי, ואמר כי לא יקים גוש חוסם עם המחנה הציוני. "לא נתאחד עם העבודה ולא נייצר גוש, זה קשקוש גמור", אמר. עם זאת, הוא לא שלל חיבור עם מפלגת כולנו: "יש שתי מפלגות מרכז בכנסת – יש עתיד וכולנו. אני בספק לגבי חיבור עם כחלון, אבל אשמח לחיבורים".

הוא גם הודה לראשונה כי הוא מנהל מגעים עם שר הביטחון לשעבר משה יעלון כדי שיצטרף למפלגתו. "אני בקשר אתו, אני בקשר עם כולם, עם בוגי וגבי (גבי אשכנזי, י"א), ואת כולם אני מנסה לשכנע להצטרף ליש עתיד ואף אחד מהם לא יעשה החלטות עד שיהיו בחירות על הלוח. בוודאי שהשיחות הן גם פוליטיות", אמר. "שני הטלפונים הראשונים אחרי הבחירות יהיו לליכוד ולעבודה. החברה הישראלית זקוקה לאחדות. אנסה זאת בכל כוחי"

על הביקורת שהופנתה לאחרונה נגד בג"ץ אמר לפיד כי הממשלה מנסה להפיל את חוסר המנהיגות שלה על בג"ץ: "הם מביאים פעם אחר פעם דברים לא חוקתיים כדי שבג"ץ יפסול אותם והם יוכלו לומר שבג"ץ מנהל את המדינה. זה בג"ץ הכי לא אקטיביסטי, זה לא בג"ץ של שמאלנים, אלא ממשלה חסרת אחריות שפוגעת יום אחרי יום במעמדו של בית המשפט שמפרש את החוקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully