וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' רצתה להודיע על התמודדות – בהסתדרות מערימים קשיים

3.2.2017 / 14:28

עד יום ראשון צריכה חברת הכנסת מהמחנה הציוני להודיע אם בכוונתה להתמודד על ראשות ההסתדרות. ח"כ כבל סיכם עמה שתרוץ בראש הסיעה שהקים, "הבית החברתי", אולם אנשי ניסנקורן מפעילים לחץ על חברי הסיעה שלא לאפשר זאת. "המצב מסמר שיער", מעיד גורם על הנעשה מאחורי הקלעים

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: מפגן תמיכה בניסנקורן, לפני כחודשיים)

מחרתיים (ראשון) תתכנס ישיבת בית נבחרי ההסתדרות, בה יודיעו הסיעות אם ברצונן להתמודד בבחירות במאי. בימים האחרונים יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל סיעתו "עוגן" בני עייני מנסים לשכנע את כל הסיעות לחבור לקואליציה, כך שניסנקורן לא יידרש להתמודד בבחירות.

ביומיים האחרונים נפוצו שמועות על כך ששלי יחימוביץ' תכריז על מועמדותה לראשות ההסתדרות כבר היום, תוך חבירה לסיעתו הקיימת של ח"כ איתן כבל, שכבר חתם על הסכם קואליציוני עם ניסנקורן. יחימוביץ' לא ענתה לפניות הכתבים, וכבל הגיב כי למהלך אין היתכנות.

מה שהתברר מאוחר יותר הוא שהשניים הגיעו להסכמה ביניהם שעיקריה הם כי הוא נותן לה להתמודד בראש סיעתו, והופך למספר שתיים בסיעה. המהלך המפתיע התגלה למקורביו של ניסנקורן, שחשבו שכבל סגור בהסכם הקואליציוני.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא אתן לאלון חסן להשתלט על המקום": מאבק עובדי נמל אשדוד עולה שלב
שמונה חברי ועד עובדי נמל אשדוד התפטרו: "ההסתדרות מייצגת את עצמה"
טראמפ: איראן משחקת באש, אני לא נחמד כמו אובמה

אירוע מחווה לאריה גולן בצוותא , ספטמבר 2016. מגד גוזני
יחימוביץ'. הריצה סוכלה?/מגד גוזני

בתוך כך, פנה השבוע בני עייני, אחיו של עופר עייני ומנכ"ל סיעת "עוגן" לאיציק יואל וליאון בן לולו – חברי סיעתו של כבל, "הבית החברתי", בניסיון להפעיל לחצים ולשכנעם להתנגד לריצתה של יחימוביץ' בסיעתם. החשש הוא שריצת הבית החברתי בבחירות להסתדרות והפרת ההסכם הקואליציוני תהווה פלטפורמה ליחימוביץ' להתמודד.

בעקבות השמועות, צייצה הבוקר יחימוביץ' בעמוד הטוויטר: "הסתדרות. למצייצים, למנחשים, למתקשרים, למסמסים, הבהרה. אין לי עדיין החלטה בעניין ההתמודדות לראשות ההסתדרות".

"כבל רצה לתת לה לרוץ, אבל חברי סיעתו התנגדו וסיכלו את המהלך", גילה גורם בהסתדרות, וגורם נוסף הסביר כי "עייני ישב חזק על יואל ובן לולו, כדי שלא יהיו הפתעות. מדהים שבסוף כבל הפתיע וסגר עם יחימוביץ', אבל עייני לא מוותר. יואל ובן לולו השתלטו לכבל על הסיעה". יצוין, כי יואל קיבל את תפקיד יו"ר הסיעה אותה הקים כבל כפיקדון, משהאחרון שב לכנסת.

עקב ביטול הביטוח הסיעודי הקבוצתי: ההסתדרות, הרופאים והמורים הכריזו על סכסוך עבודה. אבי כהן
ניסנקורן. מפעיל לחצים/אבי כהן

גורמים בסביבתו של ניסנקורן הסבירו כי הלחצים שנעשו היו מהצד של כבל, שהפר את ההסכם שחתם עם היו"ר. "סיעת 'הבית החברתי' חתמה עם ניסנקורן הסכם כבר לפני חודש וחברי הסיעה ביקשו להיכנס לקואליציה בעידודו. האם ניסנקורן צריך להפעיל לחצים על סיעה שחתמה איתו? מי שהפעיל לחצים זה דווקא הצד של כבל. זה הגיוני שחותמים על הסכם ואז מבטלים? הסכמים צריך לכבד. לאיתן אין מעמד בסיעה וחברי סיעתו רוצים להישאר בקואליציה".

חבר נוסף בבית נבחרי ההסתדרות מתח ביקורת על המהלכים האחרונים שנעשים בהסתדרות למניעת הבחירות. "מופעל לחץ על שני אנשים שבאופן פורמלי מחזיקים מפתחות שקיבלו כפיקדון במשמרת על הסיעה של כבל, בגלל עצם היותו חבר כנסת. התפקיד הוא פורמלי והם מסרבים להחזיר את הפיקדון ומונעים תהליך ביורוקרטי טכני של התמודדות אמיתית כי הם פוחדים".

"ניסנקורן מנסה להרוויח קדנציה בלי בחירות"

"המצב בהסתדרות בלתי נסבל ומסמר שיער", הוסיף הגורם. "יש יו"ר שלא נבחר ומנסה להרוויח קדנציה בלי בחירות בארגון של מאות אלפי עובדים, הארגון היציג הגדול במדינה. ההסתדרות מאבדת את כל התוקף המוסרי שלה, מה שקורה עכשיו זה שלטון של בריונות של משפחת עייני, והשליח שלה בהסתדרות ניסנקורן, המומלך להלך אימים, לקנות סיעות ולמנוע דמוקרטיה".

"ההסתדרות הפכה לשלוחה של חלוקת ג'ובים וטובות הנאה, והפסיקה לנהל את יחסי העבודה", מחה הגורם. "כל ארגון עובדים אחר מתנהל בשקיפות ומגלה דמוקרטיה יותר מההסתדרות. אם ניסנקורן בטוח בעצמו הוא אמור לשאוב לגיטימציה מבחירתו לראשונה ליו"ר, אחרי שבקדנציה הקודמת קיבל את הכהונה בירושה. צריך להיות לו אינטרס להיבחר בזכות עצמו".

מאיתן כבל לא נמסרה תגובה. מסיעת עוגן נמסר כי "בין 'הבית החברתי' לבין 'עוגן' יש הסכם על ריצה משותפת לראשות ההסתדרות בראשות אבי ניסנקורן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully