וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לבלום את הימין הקיצוני, אוסטריה אוסרת על לבישת בורקה

31.1.2017 / 21:30

הקואליציה הכריזה על צעדים, שנועדו לבלום את התחזקות "מפלגת החירות". ההחלטה ביקשה לקדם "חברה פתוחה וחופשית", אך תשפיע רק על כ-150 נשים. בנוסף הוגבלה כניסת עובדים ממזרח אירופה לשוק העבודה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ממשלת אוסטריה הכריזה אתמול (שני) על שורת רפורמות שנועדו לבלום את התחזקות מפלגת הימין הקיצוני "מפלגת החירות", בהן איסור על לבישת בורקה או ניקאב - כיסוי גוף ופנים המשמש נשים בזרמים מסוימים של האסלאם. רובה של אוכלוסיית אוסטריה, המונה 8.7 מיליון תושבים, היא נוצרת קתולית. כ-600 אלף מוסלמים חיים במדינה, אולם על פי ההערכות רק כ-150 נשים לובשות בורקה או ניקאב.

הצעד הסמלי בעיקרו מצטרפת להגבלת כניסתם של עובדים ממדינות מזרח אירופה לשוק העבודה המקומי ולצעדים נוספים שנועדו לחזק את קואליציית השלטון לקראת הבחירות לפרלמנט, שייערכו בשנה הבאה.

לקריאה נוספת בנושא
שנה אחרי קלן: מצוד באוסטריה אחרי זרים שתקפו מינית נשים בסילבסטר
אוסטריה: הבית שבו נולד היטלר ישמש קרן צדקה לבעלי מוגבלויות
אוסטריה שלחה מסרי הרגעה - אך איטליה קלקלה והדאיגה את האיחוד

קנצלר אוסטריה כריסטיאן קרן וסגנו במסיבת עיתונאים בווינה, 30 בינואר 2017. רויטרס
מנסים לעצור את הצניחה בפופולריות. הקנצלר קרן/רויטרס

על פי הסקרים האחרונים, "מפלגת החירות" היא הפופולרית ביותר במדינה, בין היתר בעקבות גל המהגרים ומבקשי המקלט שהגיעו למדינות האיחוד האירופי בעיקר במהלך שנת 2015. בחודש שעבר, הפסיד מועמד המפלגה נורברט הופר בסיבוב השני והמכריע בבחירות לנשיאות, בתום קרב צמוד עם המועמד העצמאי אלכסנדר ואן דר בלן.

הקנצלר כריסטיאן קרן מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית, שעומדת בראש הקואליציה שבה חברים גם השמרנים, מקווה כי שורת הצעדים תחזק את מעמדו ואת מעמדה של ממשלתו, שנתפסת בציבור כלא יעילה. "הסכמנו שעלינו להאיץ את עבודתנו ולהפוך אותה לברורה יותר", מסר סגן הקנצלר ריינהולד מיטרלהנר, חבר המפלגה השמרנית.

"אנחנו מאמינים בחברה פתוחה המבוססת על שיח חופשי. לבישת כיסוי פנים בציבור עומדת בסתירה לכך, ולכן היא תיאסר", עוד צוין בהסכם בין חברות הקואליציה. מדינות נוספות באירופה, בראשן צרפת, הטילו איסורים דומים על עטיית סממנים דתיים בציבור או על כיסוי הפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully