וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ על תיק 3000: רכש הספינות - בהתאם להמלצות חיל הים

29.1.2017 / 20:08

תגובת לשכת נתניהו באה עקב הפרסום כי יעלון טען בעדותו שמניעיו של ראש הממשלה ברכש ספינות וצוללות לחיל הים לא היו מקצועיים. בתגובה פורטו המגעים בנוגע לרכש, שמהם עולה כי חיל הים ומנכ"ל משרד הביטחון הם שביקשו לקדמו

צילום: גדעון צנטנר

לשכת ראש הממשלה פרסמה היום (ראשון) תגובה לטענות שהושמעו בכלי התקשורת בכל הנוגע לתיק 3000, שעניינו חשד להטיית מכרזים לרכש ביטחוני, כולל רכש צוללות לחיל הים. אמש פורסם בחדשות 2 כי יעלון טען בעדותו במשטרה כי מניעיו של ראש הממשלה בפרשה הביטחונית לא היו מקצועיים. בתגובת לשכת נתניהו פורטו המגעים בנוגע לרכש ארבע ספינות השטח, שמהם עולה כי חיל הים ומנכ"ל משרד הביטחון הם שביקשו לקדם את הרכש. "בניגוד לטענות שהושמעו בתקשורת, רכש ארבע ספינות השטח נעשה בהתאם להמלצות חיל הים ומשרד הביטחון עצמו", נמסר. "ראש הממשלה והקבינט פעלו בהתאם להמלצות הדרגים המקצועיים". הערב דווח בחדשות 10 כי מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר דן הראל העיד במשטרה במסגרת החקירה.

בהמשך פרסמו את לוח הזמנים המדיני-ביטחוני של הרכש, כפי שתועד במועצה לביטחון לאומי (מל"ל). לפי לוח הזמנים שפורסם, ב-24 באפריל 2013 ממליץ מפקד חיל הים לקדם את רכש הספינות מגרמניה; ב-11 בספטמבר מנחה מנכ"ל משרד הביטחון הראל את משרדו שאם ניתן להגיע להסכם עם גרמניה, אין צורך לצאת למכרז; ב-11 בנובמבר חוזר המנכ"ל ומדגיש את יתרונות הרכש מגרמניה, משיקולי תזרים, עלות ולוח זמנים, ובאותו החודש מחליט הקבינט על רכש הספינות, ומסכים על עדיפות הסכם עם גרמניה.

לקריאה נוספת:
מקורבים לחקירה: "שיחות רה"מ ומוזס הוקלטו כדי להשמיען לשרה נתניהו"
נתניהו נחקר במעונו במשך יותר מ-3 שעות; צפוי להיחקר שוב בשבוע הבא
דיווח: חשד ש-4 אנשי עסקים נוספים סיפקו מתנות לשרה ויאיר נתניהו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
בנימין נתניהו ומשה (בוגי) יעלון במסיבת עיתונאים. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
נתניהו ויעלון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

עוד עולה מלוח הזמנים שפרסמה לשכת ראש הממשלה כי ב-6 במאי 2014 נסוגו הגרמנים מהצעת ההנחה; ב-21 ביולי מפרסם משרד הביטחון מכרז בינלאומי לרכש הספינות, כשברקע מתקיימים מגעים מול הגרמנים; ב-17 באוגוסט, לאור התקדמות במגעים, מנכ"ל משרד החוץ מבקש להקפיא את המכרז; ב-21 באוגוסט מאשרת גרמניה הנחה בשיעור של 27.5% עם שר האוצר יאיר לפיד.

עוד עלה כי ב-23 באוגוסט מאשרת הקנצלרית אנגלה מרקל את הסיכום; ב-20 בספטמבר מבקש חיל הים לעצור את המכרז ולהאיץ את החתימה על ה-MOU (הסכם הבנות ביטחוני); ב-21 בספטמבר מבקש מנכ"ל משרד הביטחון לעצור את המכרז לאור ההתפתחויות; ב-27 באוקטובר מחליט שר הביטחון יעלון את המכרז; בדצמבר 2014 חתמה ישראל על המסמך בין ישראל לגרמניה לרכש הספינות.

ביום רביעי שעבר פורסם כי שר הביטחון לשעבר משה יעלון העיד בפני חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בתיק 3000. בחקירתו התייחס השר לשעבר להטייה לכאורה של מכרז לרכישת ספינות מגן, כך שיתאים לתאגיד הגרמני "טיסנקרופ". כמו כן, יעלון העיד כי מגעים לרכישת שלוש צוללות נוספות נערכו ללא מעורבותו, חרף העובדה שהם נערכו בעת כהונתו במשרד הביטחון, והוסיף כי נתניהו ביקש לרכוש שתי ספינות מלחמה נגד צוללות, מבלי שהתקיים על כך דיון מוקדם במערכת הביטחון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס קבלת הצוללת החדשה של צה"ל, אח"י רהב. ינואר 2016. רויטרס
ראש הממשלה בצוללת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully