וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן שלום: "מצער אותי שערכו את הליכודיאדה דווקא ביום השואה"

28.1.2017 / 1:15

שר החוץ לשעבר, שיזם את ההצעה לקיום יום זיכרון בינלאומי באו"ם, שבר שתיקה תקשורתית ארוכה ותקף את מארגני כנס פעילי הליכוד באילת על תזמון האירוע. "זהו יום טעון מבחינה רגשית, יכולתם למצוא יום אחר". רגב: "מעולם לא סיקרו את יום השואה ככה"

באדיבות ערוץ 10

שר החוץ לשעבר סילבן שלום, שעמד מאחורי יוזמת ישראל לקביעת יום השואה הבינלאומי תקף אתמול (שישי) את מארגני הליכודיאדה באילת על המועד בו בחרו לקיום האירוע. "מצער אותי שדווקא ביום זה בחרו לקיים את אירועי הליכודיאדה באילת. יכולתם למצוא מועד אחר", כתב שלום בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו. מדובר בהתבטאות ציבורית פומבית נדירה מפיו של שלום, ששומר על שתיקה תקשורתית. זהו פוסט הראשון ששלום מפרסם מאז פרישתו מהמערכת הפוליטית בדצמבר 2015 על רקע טענות על הטרדה מינית.

בשנת 2005, כשכיהן שלום כשר החוץ, התקבלה בעצרת הכללית של האו"ם הצעת ישראל לקבוע יום זיכרון בינלאומי לשואה ב-27 בינואר. זו הייתה הצעת ההחלטה הראשונה אי פעם שהעבירה ישראל בעצרת האו"ם. "כמי שיזם באו"ם את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, כשר החוץ של מדינת ישראל, יום השואה הבינלאומי הוא תמיד עבורי יום טעון הן מבחינה רגשית והן מבחינה לאומית והיסטורית" כתב שלום בפוסט. "בעקבות ההחלטה שיזמנו בעצרת האו"ם, בכל העולם מציינים וזוכרים היום את קורבנות השואה, בעצרות, בפרלמנטים, במוסדות החינוך ובתקשורת", הוסיף, והצטרף לביקורת שנשמעה בימים האחרונים על תזמון האירוע. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד פרסם גם הוא פוסט בפייסבוק עם תמונתו של מנהיג הליכוד הראשון מנחם בגין והכיתוב "האם מנחם בגין, מייסד הליכוד, שאיבד את הוריו ואחיו שנספו בשואה, היה מסכים לרדת ל'ליכודיאדה' באילת ביום השואה הבינלאומי?"

עוד בוואלה! NEWS:
למרות החקירות: נתניהו פופולרי מתמיד בקרב הציבור הרוסי בישראל
נתניהו נחקר במעונו במשך יותר מ-3 שעות; צפוי להיחקר שוב בשבוע הבא
בירושלים כמו בוושינגטון, הקוסמים הגדולים מנסים להעלים את הפלסטינים

שר הפנים סילבן שלום בוועידה ברומא, דצמבר 2015. רויטרס
התבטאות נדירה. שלום/רויטרס

מנגד, שרת התרבות מירי רגב התייחסה אתמול לסערה ואמרה כי "שמעתי שתקפו אותנו שאנחנו עושים אירוע ביום השואה הבינלאומי. אני גאה במארגנים כי מעולם לא סיקרו את יום השואה כמו שסיקרו השנה בזכות הליכודיאדה. אתם יודעים למה זה? כי מחפשים את הליכוד", אמרה רגב בפאנל שרים באירוע הליכודיאדה באילת, וזכתה למחיאות כפיים סוערות. בפתח הפאנל, באי הכנס עמדו דקה דומיה לציון יום השואה הבינלאומי ופינה מיוחדת הועמדה להדלקת נרות זיכרון.

במהלך האירוע, שמוקדש בין היתר לגיבוי לראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע החקירות הפליליות המתנהלות נגדו, רגב גם תקפה בחריפות את התקשורת שמשתפת לטענתה פעולה עם השמאל בניסיון להפיל את הליכוד. "מה שעובר נתניהו ומשפחתו בשבועות האחרונים זה לינץ' תקשורתי וציבורי", אמרה רגב. "התייאשו מלהחליף אותנו דרך הקלפי אז משתמשים בדרכים נלוזות ופסולות במטרה להפיל את הממשלה ואת נתניהו".

בפאנל השרים, שבו השתתפו גם השרים חיים כץ יובל שטייניץ, גילה גמליאל ואיוב קרא, התעוררו סערות נוספות. תמר נזרי, תושבת עמונה, התפרצה לבמה וביקשה לקבל את המיקרופון לכמה דקות. "אני מדליקה משואה זו לכבוד הממשלה הימנית ביותר שהיתה במדינת ישראל שהולכת להרוס לי את הבית עוד שבוע", אמרה נזרי, וזכתה לתגובות מעורבות מהקהל. מאוחר יותר, התפרץ פעיל ליכוד לעברו של שר העבודה והרווחה חיים כץ, וניסה לתקוף אותו בזמן שכץ נאם על הבמה, ואנשי הביטחון פינו אותו בכוח מהמקום. כץ, המשמש גם יו"ר מרכז הליכוד, עומד תחת ביקורת חריפה בליכוד בימים אלה, בעקבות שינויים שהוא מנסה להעביר בנושא שיטת הבחירה של המועמדים לרשימת הכנסת.

אירוע הליכודיאדה מתקיים זאת השנה השנייה באילת, בהשתתפות למעלה מ-1,500 חברי מרכז ופעילים, אליהם מצטרפים חברי כנסת ושרים. אתומל התקיים החלק המרכזי של האירוע, בסימן הצדעה וגיבוי לראש הממשלה ורעייתו. אטרקציה נוספת היא הפריימריז של האירוע, בו המשתתפים מצביעים בקלפיות ממוחשבות על רשימת החלומות שלהם לכנסת הבאה. בין המועמדים גם אנשים שאינם במפלגה ומועמדים חדשים, כמו בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו ואשת התקשורת אופירה אסייג. השר יואב גלנט, מספר 2 במפלגת כולנו, הועמד לבחירה בפריימריז הדמה כחבר מן המניין בליכוד. בסביבתו של גלנט אמרו שלא היתה לו יד בדבר, אך לפי ההערכה במערכת הפוליטית גלנט אכן עשוי בסופו של דבר לחפש בעתיד את ביתו הפוליטי בליכוד. תוצאות הפריימריז יפורסמו במוצאי שבת בתום האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully