וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף שבוע סוער: שלג כבד בחרמון, גשם ברחבי הארץ

27.1.2017 / 8:30

מהלילה החל לרדת גשם ברחבי הארץ ובחרמון ירד שלג שיתפשט בהמשך היום להרי הגליל והמרכז. גם הירושלמים עשויים לראות פתיתים לבנים. כוחות החירום החלו בהיערכות מיוחדת. צפו במכ"ם הגשם

ספק 500

סוף השבוע הקרוב צפוי להביא עמו מזג אוויר סוער בכל רחבי הארץ, שיכלול גשמים כבדים ורוחות עזות. שלג יירד בהרי הגולן, הגליל, וייתכן שאף יופיעו פתיתים בירושלים. היום (שישי) ירד גשם לפרקים מצפון הארץ ועד הנגב מלווה ברוחות חזקות ובסופות רעמים. בחרמון ירד שלג שיתפשט לצפון רמת הגולן ובהמשך אף להרי הצפון והמרכז. החזאי אורן דוידוף מהשירות המטאורולוגי אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי החל משעות אחר הצהריים צפוי השלג להתפשט לפסגות הרי הגליל מגובה של 700 מטרים ואף מתחת לגובה זה.

עד לשעות הבוקר ירדו כ-20-30 מ"מ של גשם בצפון הארץ. כמויות משקעים דומות ירדו בהרי יהודה ובנגב הצפוני. מפלס הכנרת עלה מאתמול בסנטימטר אחד לרום של 213.425- והמפלס עדיין 42.5 ס"מ מתחת לקו האדום התחתון. בשירות ההידרולוגי של רשות המים מצפים להתגברות הזרימות בנחלים בשעות הערב, אך השלג הצפוי בהרי הצפון בשעות הלילה ימתן את עוצמת הזרימה בנחלים המתנקזים מצפון רמת הגולן.צהריים טובים.

מאתר החרמון נמסר כי כ-25 סנטימטרים של שלג נערמו באתר בשני המפלסים מאתמול בלילה. גובה השלג במפלס התחתון כ-40 סנטימטרים והטמפרטורה 1- מעלות. גובה השלג במפלס העליון כ-70 סנטימטרים והטמפרטורה 4- מעלות עם משבי רוחות של כ-100 קמ"ש. האתר סגור היום ומחר למבקרים וגולשים.

עוד בוואלה! NEWS:
נהג משאית פגע ב-15 מכוניות ונמלט: "שמעתי מוזיקה". תיעוד
למנוע את הרצח הבא: "עושי הסולחות" הבדואים שמצליחים איפה שהחוק נכשל
דרוש: נהג להסעת ילדיו של נתניהו לבילויים בסופי שבוע

מזג אוויר סוער בחוף הים גאולה בתל אביב. ניב אהרונסון
הטיילת בתל אביב, הבוקר/ניב אהרונסון

כבר אמש החלו לרדת ממטרים לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, מלווים ברוחות ערות, סופות רעמים וברד. במהלך הלילה הוסיפו לרדת גשמים, שאף התחזקו במקומות מסוימים. בשל הגשמים ישנו חשש מהצפות ושיטפונות במקומות המועדים לכך.

בליל שבת צפוי לרדת שלג קל גם בפסגות הרי המרכז מגובה 900 מטרים ומעלה. קיים סיכוי לשלג גם בירושלים, אולם בשירות המטאורולוגי מעריכים כי גם אם אכן ירד שלג, הסיכויים שהוא ייערם על הקרקע נמוכים. בנוסף, קיים חשש משיטפונות והצפות במקומות המועדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מזג אוויר סוער בחוף הים גאולה בתל אביב. ניב אהרונסון
הטיילת בתל אביב, הבוקר/ניב אהרונסון

בשבת יוסיף לרדת גשם מקומי מצפון הארץ ועד לנגב, והוא ייחלש במהלך היום. עד הצהריים ירד שלג קל בהרי הגליל והגולן, ובבוקר עדיין ייתכן שלג קל בפסגות הגבוהות של הרי המרכז. מזג האוויר יהיה קר במיוחד ובלילה קיים חשש מקרח בכבישי ההרים. עדיין קיים חשש קל משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

ביום ראשון הסערה כבר תהיה מאחורינו. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית ותחול עלייה קלה בטמפרטורות. עם זאת, עדיין יהיה קר מהרגיל בעונה. בלילה אף עשוי להיות קר מאוד וצפויה קרה נרחבת במקומות המועדים. בשני יהיה נאה עם עלייה ניכרת בטמפרטורות, ומעט קר מהרגיל לעונה.

אלה הטמפרטורות החזויות היום והלילה: בתל אביב מ-15 מעלות היום ועד ל-10 מעלות בלילה. בירושלים מ-7 עד 2, בחיפה מ-12 עד 7, ברמת הגולן מ-10 עד 3, בצפת מ-12 עד 5, בטבריה מ-14 עד 8, בבית שאן מ-16 עד 7, באשדוד מ-15 עד 10, בים המלח מ-19 עד 11, בבאר שבע מ-13 עד 6, במצפה רמון מ-10 עד 2 ובאילת מ-19 מעלות היום ועד 10 בלילה.

שלג באתר החרמון, ינואר 2017. אתר החרמון, אתר רשמי
בבוקר שבת עדיין צפוי שלג בהרי המרכז. אתר החרמון, הבוקר/אתר רשמי, אתר החרמון

כוחות החירום כבר החלו להיערך לקראת מזג האוויר הסוער. מכוחות הכיבוי וההצלה במחוז ירושלים נמסר כי הצוותים החלו להתכונן לחילוץ אנשים מהצפות ולמצבים של קריסת עצים, קריסת קווי מתח, חסימות כבישים, ותאונות דרכים שעשויות להתרחש כתוצאה מתנאי מזג אוויר וראות קשים.

בשירות הכבאות אף מזהירים משריפות שעלולות לפרוץ כתוצאה משימוש בלתי זהיר בתנורים או כשל של שמיכות חשמליות, שבהם, לדברי השירות, עדיף כלל שלא להשתמש. בשירות הכבאות מדגישים כי הכוחות ערכו אימונים והכשרות לקראת החורף, כמו גם בדיקת ציוד החירום והחילוץ. עוד נמסר כי בהתאם לחומרת מזג האוויר יתוגברו התחנות בלוחמי אש נוספים ככל שיידרש.

בשירות הכבאות מבקשים מהציבור להיערך לקראת הסערה, ולחזק ולקשור סככות, פרגולות, אנטנות, דודי שמש וכל פריט העלול לעוף ברוח. כמו כן מומלץ לנקות פתחי ניקוז מים ואת מרזבי הגגות. בנוסף מבקשים בשירות ממי שהבחין בכבלי חשמל רופפים לפנות לחברת החשמל, ובמידה וישנם עצים הנמצאים בסכנת קריסה, או בורות ניקוז מים סתומים, לדווח למוקד העירוני בטלפון 106.

הצפה בגן לאומי מקורות הירקון שבאזור ראש העין, דצמבר 2016. אורי סולימני, רט?ג, מערכת וואלה! NEWS
כוחות הכיבוי נערכים לחילוץ מהצפות. שיטפון בגן הלאומי מקורות ירקון, דצמבר האחרון/מערכת וואלה! NEWS, אורי סולימני, רט?ג

גם בחברת החשמל נערכים למזג האוויר החורפי ולנזקים הצפויים ברשת החשמל, שיכולים להיגרם מרוחות עזות, קריסת עצים וענפים או פגיעת חפצים ברשתות החשמל. במקרה של פגיעות ברשת החשמל, קריעת חוטים או כל מפגע אחר, הציבור מתבקש לפנות לחברה.

מחברת החשמל נמסר כי למעלה ממאה גנרטורים מתודלקים מוכנים לשימוש על פי צורך. עוד נמסר כי בשל הקור הצפוי ייתכן ותהיה צריכה מוגברת של חשמל. עם זאת מדגישים בחברה כי כיום קיימת רזרבה גבוהה מספיק שתיתן מענה לביקושים הצפויים.

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully