וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חתם על צו להקמת החומה עם מקסיקו: "מחזירים את השליטה"

25.1.2017 / 0:28

נשיא ארה"ב ממשיך לקיים את הבטחות הבחירות שלו והורה על מאבק ב"ערי מקלט" שמסרבות לגרש מהגרים בלתי חוקיים. דיווחים: טראמפ יצמצם את תפקידה של ארה"ב באו"ם ויפעל להקמת אזורים בטוחים בסוריה

עריכת וידיאו: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם אמש (רביעי) על צווים להקמת חומה בגבול עם מקסיקו, אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו. "אנחנו מחזירים את השליטה בגבול", אמר טראמפ עם החתימה על הצווים במהלך ביקורו במשרד לביטחון הפנים, שם הוצג השר החדש ג'ון קלי. הוא הורה גם על מאבק ב"ערי מקלט" המסרבות לגרש מהגרים בלתי-חוקיים, שלדבריו יוחזרו מעתה למדינות המוצא שלהם. טראמפ צפוי לחתום בימים הקרובים גם על צווים שיגבילו באופן זמני קליטת פליטים וימנעו מתן אשרות כניסה לארצות הברית לתושבי כמה מדינות מוסלמיות במזרח התיכון ובאפריקה.

אחרי שבירך את השר החדש קלי, אמר טראמפ כי למשרד לביטחון הפנים יש הרבה משימות, "ואחת החשובות שבהן היא אכיפת החוק". לדברי נשיא ארצות הברית, "במשך זמן רב מדי הסוכנים שלכם לא הורשו לעשות את העבודה שלהם כפי שצריך - וזה עומד להשתנות. אני מבקש ממכם לאכוף את חוקי ארצות הברית של אמריקה. אנשים יופתעו לשמוע, שלא נצטרך חוקים חדשים כי נשחזר את שלטון החוק בארצות הברית.

בריאיון שהעניק לרשת ABC ופורסם לפני חתימו על הצווים הבטיח טראמפ כי מקסיקו תשלם על החומה שהבטיח להקים לאורך 3218 ק"מ הגבול המשותף בין המדינות. עם זאת, במקסיקו סיטי מסרבים לדרישות של נשיא ארצות הברית. בריאיון טען טראמפ כי החומה "תהיה טובה גם למקסיקו". בעבר הוא העריך כי עלותה נאמדת בכשמונה מיליארדר דולר, אך לא ברור כיצד הוא מתכוון לחייב את את השכנה מדרום לשלם על כך. נשיא ארצות הברית הציע כי ייתכן שיוכל מס מיוחד על תושבי ארצות הברית כדי לממן את עלות בניית החומה.

עוד על עידן טראמפ
גורם פלסטיני בכיר: טראמפ עצר את הסיוע שהבטיח אובמה ביומו האחרון
טראמפ בוחן החמרה של שיטות החקירה של ה-CIA - ופתיחת מתקני מעצר
טראמפ: "אורה על חקירה מקיפה בנוגע לזיוף הצבעות בבחירות"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במשרד לביטחון הפנים, וושינגטון. 25 בינואר 2017. רויטרס
ממשיך לעבוד. הנשיא טראמפ, הערב/רויטרס

שעות ספורות לאחר מכן, מסר גורם רשמי בכיר בממשלת מקסיקו כי נשיא המדינה, אנריקה פניה נייטו, שוקל לבטל ביקור רשמי שוושינגטון שמתוכנן לשבוע הבא, עקב הצו הנשיאותי. ההחלטה באה על רקע זעם הולך וגובר במקסיקו ביחס למדיניותו של טראמפ, ולגישתו החלשה לדעת רבים במדינה של פניה נייטו כלפי הנשיא האמריקני.

פרט לחתימת צווים הקשורים למדיניות ההגירה לארצות הברית, כלי תקשורת אמריקניים דיווחו על שורת צעדים נוספים שטראמפ צפוי לנקוט בימים הקרובים כחלק מהשינוי הדרמטי של המדיניות של וושינגטון. לפי ניו יורק טיימס, טראמפ מתכנן לצמצם באופן דרסטי את תפקידה של ארצות הברית באו"ם ובארגונים בינלאומיים אחרים. טראמפ ביקר בחריפות את הארגון שמושבו בניו יורק ושרוב תקציבו ממומן על ידי ארצות הברית, בין היתר בשל היחס המוטה, לדבריו, נגד ישראל.

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, טראמפ יבקש ממשרד ההגנה וממשרד החוץ לשרטט תכנית ליצירת אזורים בטוחים לאזרחים בסוריה ובמדינות שכנות. לא ברור מה עמדתן בנושא של רוסיה ושל טורקיה, המעורבות במלחמת האזרחים במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תושבים בעיירה א-ראי, מצפון לחאלב, 27 בדצמבר 2016. רויטרס
ילדים מפונים מחאלב, בחודש שעבר/רויטרס

טראמפ הוסיף כי "אנחנו במשבר בגבול הדרומי שלנו. עלייה חסרת תקדים של מהגרים ממרכז אמריקה פוגעת גם במקסיקו וגם בארצות הברית. הצעדים בהם אנחנו נוקטים יעזרו לשתי המדינות. מדינה ללא גבול היא לא מדינה. החל מהיום ארצות הברית מחזירה לעצמה את השליטה על הגבולות שלה". הנשיא הוסיף כי שני הצווים שעליהם חתם "יצילו אלפי חיים, מיליוני עבודות, ומיליארדי דולרים. יש לי כבוד לאנשים במקסיקו ואני מצפה להיפגש עם נשיא מקסיקו. נדון בנטרול קרטלי הסמים ומניעת הזרמת הסמים והנשק דרך הגבול. הם צריכים לעצור זאת, אנחנו צריכים לעצור זאת ואני חושב שהיחסים ישתפרו".

טראמפ הבטיח כי השר קלי יתחיל "מידית בבנייה של חומה בגבול בתאום עם הבית הלבן. זה יעזור גם למקסיקו כי זה ירתיע מהגרים לא חוקיים ממרכז אמריקה. אנחנו נוציא את הפושעים, סוחרי הסמים ואנשי הכנופיות. נגמרו הימים שבהם הם יכלו להישאר בארצנו. הצווים מסיימים את המדיניות של 'לתפוס ולשחרר בגבול'. הנשיא אמר כי 5,000 שוטרים נוספים יתווספו למערך השיטור בגבול עם מקסיקו. "אתם עושים עבודה נהדרת וצריכים עזרה", סיכם.

גבול ארצות הברית-מקסיקו, 17 בינואר 2017. רויטרס
טראמפ מגביר את הפיקוח. גבול ארה"ב-מקסיקו/רויטרס

ביום שלישי אמור טראמפ להיפגש עם נשיא מקסיקו אנריקה פנה נייטו, שהבטיח להגן על האינטרסים של ארצו ועל זכויות המהגרים השוהים בארצות הברית. שני המנהיגים צפויים לדון גם בהסכם הסחר הצפון-אטלנטי (NAFTA), שבו שותפה גם קנדה. נשיא ארצות הברית דורש לשאת ולתת על תנאיו מחדש, אולם ייתכן שמקסיק וקנדה יסרבו לכך וההסכם יבוטל. טראמפ גם הורה לסגת מהסכם הסחר הטרנס-פסיפי (TPP), שאותו קידם הנשיא הקודם ברק אובמה.

דובר הבית הלבן שון ספיסר אמר הערב בתדרוך לכתבים כי "לארצות הברית יש במסגרת החוקה זכות לומר מי יכול להיכנס ולא. בניית החומה היא הגיון בסיסי. זהו צעד ראשון שיעצור את ההגירה הבלתי חוקית, הפשע והסמים". הוא גם חזר על דבריו של טראמפ ואמר כי "בסופו של דבר מקסיקו תשלם עבור זה".

לפי נתוני הוושינגטון פוסט, ישנן 69 "ערי מקלט", שבהן הרשויות סירבו לבקשות מעצר פדרליות של מהגרים בלתי חוקיים. בין הערים הבולטות סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס שבקליפורניה, מיאמי שבפלורידה, לאס וגאס שבנבאדה, שיקגו שבאילנוי, וכן וושינגטון הבירה וניו יורק. מוקדים קטנים יותר קיימים גם בדנבר שבקולורדו וביאטל שבמדינת וושינגטון.

(עדכון ראשון: 20:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully