וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב חרדי בכיר: הסיבה לתאונות הדרכים – נהיגת נשים ברכב

24.1.2017 / 9:03

לאחר שנשאל על כך בידי תלמידו, טען הרב יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה, כי נהיגת נשים בכלי רכב פרטיים היא הפרת כללי הצניעות, ואף הוסיף "כי טבע הנשים, שאינן שולטות על עצמן, גורם לתאונות"

הרב יצחק זילברשטיין טוען שנשים נוהגות הן הסיבה לתאונות דרכים. ויקיפדיה, צילום מסך
"אסור לעודד אישה לנהוג". הרב זילברשטיין/צילום מסך, ויקיפדיה

הרב יצחק זילברשטיין, מהרבנים הבולטים במגזר החרדי, טען השבוע כי הסיבה לתאונות דרכים היא נהיגת נשים. "לבי אומר לי שזוהי אחת הסיבות לאסונות הגדולים בדרכים בארץ ישראל, שהרגו כבר טובים וצדיקים", אמר. "טבע הנשים, שאינן שולטות על עצמן בעת צרה ודחק, גורם לתאונות הללו".

זילברשטיין בן ה-83, משתייך לזרם הליטאי ומכהן גם כחבר מועצת גדולי התורה של סיעת דגל התורה. את דבריו כתב בחוברת שאלות ותשובות, לאחר שנשאל על ידי תלמידו אם ראוי לאישה לנהוג ברכב. כשהציג בפניו התלמיד את האפשרויות הנוספות, בהן נסיעה באוטובוס, מונית או הליכה ברגל, טען הרב כי "הנהיגה ברכב היא הגרועה ביותר מכל שאר האפשרויות עבור נשים. מדובר בניגוד גמור לכללי הצניעות, שכן האישה צריכה להתעסק עם גברים ומכשולים נוספים".

עוד בוואלה! NEWS:
בשעותיו האחרונות בבית הלבן: "אובמה העביר לפלסטינים 221 מיליון דולר"
המבקר צפוי לקבוע: הקבינט לא עודכן בצוק איתן; צה"ל לא נערך למנהרות
לאחר ההרשעה החותכת: היום יחל שלב הטיעונים לעונשו של אזריה

נשים חרדיות. AP
"הנהיגה ברכב היא ניגוד גמור לכללי הצניעות"/AP

הרב הרחיב בתשובתו וסיפר בין היתר על אישה "חשובה מאוד, אשת חסד דגול, שנסעה ברכבה, נתקעה בעץ ונעשתה בעלת מום לכל ימי חייה. זה קרה לה בגלל שאין ראוי לאישה לנהוג ברכב". כמו כן, קבע כי מדובר ב"מכשול רוחני" לנשים ולכן אסור לעודד אישה לנהוג. עם זאת, הבהיר כי במקרים של "אילוצים מיוחדים" יש לשקול את הדבר מחדש. את תשובת הרב פרסם לראשונה ישראל כהן באתר "כיכר השבת".

קביעתו של הרב זילברשטיין בנושא זה אינה היחידה שנשמעה בקרב רבנים. הרב שמואל הלוי ואזנר, מבכירי פוסקי ההלכה החרדיים, קבע בעבר גם כן כי לימודי הנהיגה מפרים את כללי הצניעות, ונהיגת נשים היא הגורם לתאונות הדרכים הרבות. יש לציין כי נשים חרדיות רבות נוהגות כיום, כאשר חלקן לומדות אצל מורות נהיגה, על מנת לא לשבת לצד גבר במכונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully