וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד ויקיליקס: "מוכן לחזור לארה"ב – אם יובטח לי משפט הוגן"

ג'וליאן אסאנג', שנמצא במקלט מדיני בשגרירות אקוודור בלונדון מאז שנת 2012, אמר כי הוא מוכן להסגיר את עצמו, בתנאי ש"יישמרו זכויותיו" ורק לאחר "דיונים עם משרד המשפטים". זאת, לאחר קיצור עונשה של החיילת המדליפה צ'לסי מנינג

עריכה: אוהד פיטר

(בחודש אוגוסט: האו"ם פסק כי אסאנג' מוחזק שלא כדין)

מייסד אתר ההדלפות "ויקיליקס" ג'וליאן אסאנג', שנמצא במקלט מדיני בשגרירות אקוודור בלונדון מאז שנת 2012, אמר אתמול (חמישי) כי הוא מוכן להסגיר את עצמו לידי ארצות הברית, אם יובטח לו כי זכויותיו יישמרו. אסאנג' מבוקש הן בשבדיה, בגין אונס, והן בארצות הברית, בגין חלקו בפרסום המסמכים המסווגים של מערכת הביטחון האמריקנית.

בשבוע שעבר, הצהיר אסאנג' כי הוא יסכים להסגיר את עצמו אם תשוחרר החיילת צ'לסי מנינג, שהדליפה גם היא מסמכים מסווגים והוטל עליה עונש מאסר של 35 שנים. אתמול הורה הנשיא על קיצור עונשה של מנינג, כך שהיא תשוחרר בחודש מאי הקרוב – במקום בשנת 2045. הנשיא אובמה הבהיר כי קיצור העונש לא קשור להצעתו של אסאנג'.

במסיבת עיתונאים מקוונת שכינס אתמול אסאנג', הוא מסר: "אני עומד מאחורי כל מה שאמרתי, כולל ההצעה להגיע לארצות הברית אם יקוצר עונשה של צ'לסי מנינג". לדבריו, "הקיצור לא יהיה סופי עד חודש מאי. אנחנו יכולים לדון בכך פעמים רבות עד אז".

עוד בוואלה! NEWS:
המהלך הדרמטי האחרון של אובמה - שאותו טראמפ לא יוכל לבטל
ארה"ב: אובמה קיצר את עונשה של צ'לסי מנינג שהדליפה ל"ויקיליקס"
לקראת חקירת מייסד ויקיליקס - גם החתול שלו התהדר בחליפה

מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' בהצהרה שהעניק במרפסת של שגרירות אקוודור בלונדון, פברואר 2016. רויטרס
"תמיד הייתי מוכן להגיע לארצות הברית". אסאנג'/רויטרס

מייסד "ויקיליקס" הבהיר כי לא יעזוב לפי שעה את השגרירות. "אנחנו מצפים לדיונים עם משרד המשפטים לגבי הדרך קדימה", אמר. "תמיד הייתי מוכן להגיע לארצות הברית, בתנאי שיישמרו זכויותיי". להערכתו, הוא לא יימצא אשם בשוק תיק שיוגש נגדו – אולם לא התייחס לאישומים נגדו בשבדיה.

אסאנג', בן 45, חי בשגרירות אקוודור בלונדון מאז 20 ביוני 2012, מחשש שאם יוסגר לידי שבדיה, זו תעביר אותי לידי הרשויות האמריקניות, שם צפוי לעמוד לדין בגין חלקו בפרסום מסמכים מסווגים של המודיעין האמריקני. הוא הכחיש את הטענות נגדו בגין אונס, שאירע על פי הרשויות השבדיות בשנת 2010.

ג'וליאן אסאנג' נואם בשגרירות אקוודור בלונדון. 19 באוגוסט 2012. רויטרס
מבוקש בגין אונס בשבדיה. אסאנג'/רויטרס

בחודש פברואר האחרון קבע צוות חקירה מיוחד של האו"ם כי ההאקר האוסטרלי עצור באופן שרירותי וכי יש להעניק לו פיצויים - ולפיכך הוא חופשי להסתובב בבריטניה. לאחר פרסום ההחלטה, אסאנג' יצא למפרסת של השגרירות המאובטחת היטב בשנים האחרונות, וקרא: "בריטניה ושבדיה מונעות ממני קשר עם ילדיי כבר חמש שנים וחצי. אם העוצר יימשך, יהיו לכך השלכות פליליות לכל המדינות האחראיות".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully