וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הקבורה של החייל: "סלבה שירת כמו כולם, אז מדוע לא נקבר כמו כולם?"

20.1.2017 / 0:05

ח"כים שנכחו בהלווייתו של רב"ט סלבה גרגאי שנהרג כשתיקן נגמ"ש, מתחו ביקורת על כך שנקבר במרחק מיתר החללים, משום שאינו יהודי. "הילדים האלה מספיק טובים לצאת להילחם אבל לא מספיק טובים להיות יהודים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ורד לידני

"חיילים שאינם יהודים תרמו למדינה כמו כולם, שירתו כמו כולם ושמרו על עם ישראל כמו כולם - אז למה הם לא נקברים כמו כולם?" - כך אמר אתמול (חמישי) ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד). זאת, בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS לפיו רב-טוראי סלבה גרגאי שנקבר מוקדם יותר בבית העלמין הצבאי בראשון לציון נטמן במרחק של כמה מטרים מהחלל שלצדו, זאת מכיוון שאיננו יהודי.

גרגאי, נהרג לפני ארבעה ימים בעת שתיקן נגמ"ש במהלך פעילות בבסיס גולני ברמת הגולן. הוא נקבר בטקס נוצרי אולם בשל הנחיות צה"ל בנוגע לקבורתם של מי שאינם יהודים, הוא נקבר במרחק של כמה מטרים מקבר החלל הסמוך אליו. הקבורה החריגה באה לאחר שב-2015 נקבע כי חיילים שאינם יהודים ייקברו באותה החלקה, במרחק של "ארבע אמות" (כשני מטרים) מקבר חלל יהודי, כאשר בין הקברים אמור להפריד ספסל.

עוד בוואלה! NEWS:
הלילה: חלק מכביש 1 ייסגר לתנועה עד הבוקר לקראת פתיחת המנהרות
בניגוד למצע מפלגתו: לפיד נמנע מלנקוט עמדה בנוגע לחקירות נתניהו
מספר ההטרדות מיניות כלפי סטודנטים עולה – אך היקף התלונות בירידה חדה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סיטואציה מבישה". הקבר של גרגאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשחיילי צה"ל מתגייסים לצבא, אף אחד לא שואל אותם אם הם יהודים או לא", אמר רזבוזוב, "לצערי, כמו שאנחנו רואים היום – עדיין מדובר בהפרדה פוגעת. אם לא יקברו את כל חללי צה"ל במרחק של ד' אמות בין אחד לשני, האפליה תישאר. החללים שאינם יהודים על פי ההלכה יישארו מבודדים". הוא הוסיף כי הוא "קורא לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, להקים ועדה מיוחדת שתמצא פתרון הולם, שיכבד את כל חללינו. והלוואי שלעולם לא נצטרך עוד לקבור חיילים".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

חבר מפלגתו, ח"כ חיים ילין שנכח בהלוויה מתח ביקורת קשה על אופן הקבורה. "בזמן שמאות אלפי יהודים ממתינים שיאשרו להם את הליכי הגיור, אנחנו עדים לסיטואציה המבישה הזאת, החיילים האלה מספיק טובים לצאת לחזית אבל לא מספיק טובים להיות יהודים, זה קורע את הלב", אמר. "אינני מצליח להבין את חברי הכנסת והשרים של ישראל ביתנו שחלק מהקואליציה נותנים למצב הלא נעים הזה להתרחש. זה קורע את הלב. המסר הוא שהילדים האלה מספיק טובים לצאת להילחם אבל לא מספיק טובים להיות יהודים. חבל מאוד".

ארגון "ישראל חופשית" מסר: "בושה. בושה היא הרגש המרכזי שאנחנו חשים כשאנחנו קוראים על אפליה בקבורה, על הלבנת פניהן ברבים של משפחות שכולות טריות, שבנוסף על הטרגדיה צריכים להתמודד עם ההשפלה בלהיות מסומנים כיהודים סוג ב'. שרי ישראל מדברים גבוהה גבוהה על פטריוטיות ועל אחדות ובפועל, ברגע האמת, קוברים את חללי צה"ל, שבעיני הרבצ"ר והרבנות אינם יהודים מספיק, במרחק מאחיהם. אנחנו קוראים לביטול ההפרדה בבתי העלמין הצבאיים על רקע דתי לאלתר".

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully