וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בהלוויית השוטר שנהרג; אלמנתו: "אלוהים, עקרת לי את הנשמה"

19.1.2017 / 0:27

מותו של ארז לוי, בן 34 מיבנה, שנדרס בעימותים הקשים בין כוחות המשטרה לתושבי הכפר הבדואי אום אל-חיראן, היכה את סביבתו בתדהמה. אלשיך ספד: "אירועי טרור לא ירפו את ידינו". אשתו: "חיממת אותי כשהיה לי קר - אבל אני לא הצלחתי הפעם"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

מאות בני אדם הגיעו אתמול (רביעי) לבית העלמין ביבנה, להלווייתו של רס"ב ארז לוי, בן 34 מיבנה, שנדרס הבוקר למוות במהלך העימותים הקשים שהתפתחו בין כוחות המשטרה לתושבי הכפר הבדואי אום אל-חיראן שבנגב. להלוויה הגיעו גם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן. ארז הותיר אחריו שני ילדים ואישה.

אלמנתו קלרה ספדה לו בדמעות וזעקה: "איך אפשר לדבר אם לקחו לך את הלב והנשמה?". "לפני יומיים הבטחת שלא תעזוב. לא קיבלת ממני אישור ללכת. ב-4:20 סימסתי לך שתשמור על עצמך", סיפרה. "עברנו עליות וירידות ואף פעם לא עזבת אותי. איך עוקרים נשמה? אלוהים, עקרת לי את הנשמה. הלכתי לזהות אותך. מקילומטרים אני מזהה אותך. לא פעם חיממת אותי כשהיה לי קר, אבל אני לא הצלחתי לחמם לך את היד".

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה: שוטר נהרג בפיגוע דריסה בפינוי כפר בדואי בנגב; הדורס נורה למוות
תיעוד: ח"כ עודה מתעמת עם שוטרים במהלך פינוי הכפר בנגב
שמר כותרות על דאעש: המשטרה פשטה על בית הדורס מהנגב

הלווייתו של השוטר ארז לוי שנהרג כתוצאה מדריסה באום אל חיראן , יבנה 18 בינואר 2017. אור רביד באמצעות הוואווי, אור רביד
בני משפחה וקרובים בהלווייתו של לוי/אור רביד, אור רביד באמצעות הוואווי

"יצאת לקראת שחר למלא את תפקידך לאכוף את החוק. בבוקרו של יום ארור זה, אבדו חייך. חיים של 34 שנים בלבד, מתוכן 11 שנים במשטרת ישראל", ספד המפכ"ל אלשיך. "המגזר הערבי מבקש שיטור, אכיפת חוק, תוך שהוא יודע שיש לזה מחיר. אי אפשר לאכוף רק אלימות פנימית. לצערנו הבוקר מנהיגים מסוימים במזגר בחרו להסית לאלימות במקום לגנות את הפיגוע. הם בחרו בהסתה במקום בהוקעת טרור".

המפכ"ל סיפר כי הדורס יצא מבית ספר בו נתפסו מורים שאחזו באידאולוגיה של דאעש, והוסיף כי "משטרת ישראל תמשיך במשימתה, תעמיק את השיטור בתוך המגזר הערבי ותילחם בטרור ככל שהוא יופיע. ארז היקר מעל קברך הטרי מבהירים כי אירועי טרור לא ירפו את ידנו. נעשה הכל על מנת לאכוף את החוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בהלווייתו של ארז לוי ביבנה, 18 בינואר 2017. אור רביד באמצעות הוואווי, אור רביד
אלשיך בהלוויה/אור רביד, אור רביד באמצעות הוואווי

השר ארדן ספד גם הוא לארז. "אני מביט בקברך ולבי נשבר. כשאנחנו מסתכלים בתמונך, החיוך הקורן שופע", אמר. "יש אנשים שמחייכים עם הפה ויש אנשין כמו ארז שמחייכים עם העיניים והלב".

"ארז היה איש מדהים. תמיד הציע לסייע לשכנים, נתן יד, עזר. משפחה מסכנה, איך קלרה תצליח לשרוד לבד עם שני ילדים קטנים, ואמה חולה מאוד?", אמרה לוואלה! NEWS פוריה ביטון, שכנתם של משפחת לוי. "משפחה כל כך טובה. ארז וקלרה גידלו וטיפלו בילדים שלהם בכזאת אהבה, עשו הכל ביחד. קלרה גדלה כאן בשכונה וארז הגיע בעקבותיה לפה. טרגדיה קשה מאוד, אנחנו בשוק גדול".

ארונו של השוטר ארז לוי שנהרג כתוצאה מדריסה באום אל חיראן , יבנה 18 בינואר 2017. אור רביד באמצעות הוואווי, אור רביד
תחילתו של מסע ההלוויה/אור רביד, אור רביד באמצעות הוואווי

"ארז, כשמו כן הוא – בחור כארז", הוסיף מוריס שושן, דודה של האלמנה. "אב למשפחה, אדם נהדר, לבבי וטוב לב. המשפחה הרוסה. הילדים שואלים כל הזמן – איפה אבא? אין בו שום טיפת רוע". מותו של ארז הוא אסון נוסף במשפחה, לאחר שלפני שנה וחצי נדרס למוות אחיינו של שושן, בחווארה שליד שכם. "האירוע הוא טרגדיה, קרה לנו אסון ענק. הלך לנו בחור – מלח הארץ". הלווייתו של ארז נערכת בשעה זו בבית העלמין ביבנה.

לוי נדרס בידי יעקוב אבו אל-קיעאן, תושב המקום, שנורה למוות על ידי כוחות הביטחון. לדברי המשטרה, אל-קיעאן הוא פעיל התנועה האסלאמית ונבחן אם יש לו קשר לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "מדובר באירוע קשה לכוחותינו ולמדינת ישראל בכלל", מסר הבוקר השר לביטחון פנים גלעד ארדן. "מחבל השייך לתנועה האסלאמית דהר לעבר כוחותינו במטרה להרוג כמה שיותר שוטרים עוד לפני תחילת הפינוי".

ארז לוי, שנהרג בעימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. באדיבות המשפחה
"אב למשפחה, אדם נהדר". לוי ואשתו קלרה/באדיבות המשפחה

הוא אישר כי במקום אירע "כנראה פיגוע דריסה באמצעות ג'יפ כנגד כוחות המשטרה שהיו אמורים לאבטח את ההריסות. כרגע המשטרה מקיימת הערכת מצב ואני חושב שיהיה מסר מאוד חשוב שהאלימות והטרור לא ינצחו".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לפיגוע הדריסה, ואמר כי "עלינו להפריד בצורה ברורה בין פיגוע הטרור הקשה שאירע הבוקר לבין פעולות אכיפת החוק והריסת המבנים הבלתי חוקיים ושאינם ניתנים לאישור". לדבריו, "בטרור יש להילחם ביד קשה וללא פשרות, ויש למגר את שורשיו הרעים בכל מקום שהם".

(עדכון ראשון: 16:16)

ארז לוי, שנהרג בעימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. באדיבות המשפחה
הותיר אחריו שני ילדים צעירים. לוי ומשפחתו/באדיבות המשפחה
עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. רויטרס
"אירוע קשה לכוחותינו". אום אל-חיראן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully