וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות "מחאת החצאיות": צוות לבחינת קוד לבוש בכנסת כינס דיון ראשון

17.1.2017 / 14:00

הצוות הוקם לאחר שנאסרה כניסתן של יועצות פרלמנטריות למשכן בשל "שמלות קצרות מדי", מה שעורר סערה ציבורית נרחבת. את הצוות מרכיבים ח"כים, יועצת אופנה ונציגת ועד היועצת הפרלמנטריות. "רק אנחנו נחליט איזה לבוש מכבד את הכנסת"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

צוות שהוקם לבחינה מחדש של קוד הלבוש בכנסת התכנס היום (שלישי) בפעם הראשונה. הצוות מורכב מח"כים, מנציגה בוועד היועצות הפרלמנטריות וממזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ. אל אלה תצטרף אני פרידמן, יועצת אופנה המתמחה בתחום זה שנים רבות. הכנסת שכרה לאחרונה את שירותיה של פרידמן בעקבות המחאה שהתעוררה סביב קוד הלבוש.

"אני שמחה שכתוצאה מהמאבק שלנו קם הצוות הזה, שיש בו נציגות ליועצות והיועצים וחברות וחברי הכנסת וגם לעובדות של הכנסת, לא פחות חשוב. זהו צוות שיחליט ביחד מה מכבד באמת את הכנסת", אמרה ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני). "נבנה קוד שלא מסתכל על נשים כעל אובייקטים מיניים ולא מודד להן את הרגלים ואורך החצאית, אלא מתייחס לעובדות ולעובדים במשכן הזה כאל בני ובנות אדם ונותן להם באמת כבוד".

לקריאה נוספת:
בעקבות מחאת החצאיות: הכנסת תבחן מחדש את קוד הלבוש במשכן
מחאת החצאיות: לפחות עשר יועצות פרלמנטריות נוספות עוכבו בכנסת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היועצות הפרלמנטריות שהגיעו לבושות בחצאיות ובשמלות במסגרת המחאה בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחאה התעוררה בחודש שעבר בעקבות איסור כניסה על שתי יועצות בטענה כי שמלותיהן קצרות מדי. היועצות הפרלמנטריות בכנסת הודיעו על מחאה שבמסגרתה הגיעו למשכן בשמלות ובחצאיות. באותו יום עוכבו לפחות עשר יועצות בכניסה למשכן בשל לבושן.

את "מחאת החצאיות" יזם הוועד המייצג של היועצים הפרלמנטריים. טענת הוועד היא כי הם מוחים "נגד פגיעה בכבודם של עובדות, עובדי ובאי הכנסת". למחאה הצטרף גם ח"כ מנואל טרכטנברג מהמחנה הציוני, שהוריד את חולצתו ונותר בגופייה. לאחר מכן, הוא התנצל על מעשיו.

בעקבות המחאה הודיעה דוברות הכנסת כי היו"ר יולי אדלשטיין יקים צוות לבחינת קוד הלבוש בכניסה לכנסת. בפגישה שהתקיימה בין יו"ר הכנסת לבין כמה חברי כנסת הוסכם כי יוקם צוות משותף שיבחן את הנושא. חברי הכנסת שהשתתפו בדיון הדגישו באופן ברור את הצורך בשמירה על קוד לבוש בכניסה לכנסת, קוד לבוש מכבד לכול באי המשכן ושישמור על כבוד הכנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרכטנברג הוריד חולצתו בכניסה לכנסת, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully