וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג ליועמ"ש: "הרחק את נתניהו ממשרד התקשורת - או שנגיש בג"ץ"

10.1.2017 / 0:17

יו"ר האופוזיציה פנה לאביחי מנדלבליט בדרישה להרחיק את ראש הממשלה מתפקידו כשר התקשורת. זאת, בעקבות הגילויים האחרונים בנוגע לפגישה בין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס. דיווח: למשטרה הקלטה משיחה נוספת בין השניים

עריכה: ניר חן.

יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני יצחק הרצוג, פנה אמש (שני) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ודרש להרחיק את ראש הממשלה בנימין נתניהו מתפקידו כשר התקשורת. זאת, בעקבות המידע שנחשף על תיק 2000, שבמסגרתו נטען כי נתניהו שוחח לכאורה עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, והשניים דנו בכך ש"ישראל היום" לא יוציא מוסף סוף שבוע, ובתמורה ראש הממשלה יזכה בסיקור אוהד יותר בידיעות אחרונות.

לפי פנייתו של הרצוג ליועמ"ש, באמצעות עורך דין שמעון בראון, "הפרסומים האחרונים בעניינו מוכיחים כי הוא בעל עניין מובהק ובעל זיקה ישירה לעיתון 'ישראל היום', המחולק חינם בתפוצה גדולה ביותר בישראל". בפנייתו הודיע הרצוג כי אם נתניהו לא יורחק מתפקידו כשר התקשורת, יגיש המחנה הציוני בג"ץ בתוך 48 שעות.

עוד בנושא:
סיגרים יקרים והקלטה בעייתית: מה אנו יודעים על חקירות נתניהו
"נוני מנסה להפיל שלטון": תולדות היחסים העכורים בין נתניהו למוזס
פנייה למבקר המדינה: בדוק את הקשר בין נתניהו ל"ישראל היום"

ח"כ יצחק הרצוג, הצבעה טרומית על חוק ההסדרה. הכנסת, 5 בדצמבר 2016. בני דורון, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
אם נתניהו לא יורחק מתפקידו בתוך שתי יממות, המפלגה תגיש בג"ץ. הרצוג/מערכת וואלה! NEWS, בני דורון, דוברות הכנסת

מהליכוד נמסר: "לבוז'י הרצוג יש חוצפה מיוחדת לדרוש את פיטורי ראש הממשלה מתפקיד שר התקשורת בזמן שהדוברת שלו מתועדת כשהיא מפעילה את עורך ynet בבחירות האחרונות, כשנאמנו איתן כבל קידם ויזם את החוק לסגירת 'ישראל היום' כדי לזכות בכיסוי אוהד מצד ידיעות אחרונות ו-ynet, וכששותפתו ציפי לבני קיבלה חוות דעת שמומנה על ידי ידיעות אחרונות והודתה שדיברה עם נוני מוזס לפני שקידמה את החוק לסגירת 'ישראל היום' בועדת השרים.

"גם הטענה בדבר תרומת בחירות אסורה מקוממת לאור העובדה שהמחנה הציוני ומפלגות השמאל קיבלו תמיכה מאסיבית בשווי של עשרות מיליוני שקלים מעמותת v15, שמומנה על ידי בעלי הון זרים וממשלות זרות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 8 בינואר 2017. רויטרס
ניסה להרחיק את עצמו מ"ישראל היום". נתניהו/רויטרס

בתוך כך, אמש פורסם בחדשות 2 כי בידי המשטרה נמצאות לפחות שתי הקלטות של שתי פגישות שונות שקיימו נתניהו ומוזס. הפגישות נערכו בלשכת ראש הממשלה בירושלים. שתי הפגישות נערכו בלשכת ראש הממשלה בירושלים ואורכן של שתי ההקלטות שבידי המשטרה הוא כשעה כל אחת. אחת הפגישות התקיימה לפני פיזור הכנסת ב-1.12.2014 ואילו השנייה התקיימה מיד אחרי פיזור הכנסת. כמו כן, בחדשות 10 דווח כי מוזס נחקר ביום רביעי שעבר במשך כמה שעות וכך גם למחרת, ביום חמישי שעבר.

עד כה הקפיד נתניהו להרחיק את עצמו מקשר ל"ישראל היום" מאחר שהדבר מהווה טובת הנאה. ואולם, ברגע שנתניהו הוקלט במהלך משא ומתן כזה עם מוזס, שלא ברור כמה פעיל היה החלק שנטל בו, יהיה לו מאוד קשה להגיד שהיומון הממומן על ידי מקורבו שלדון אדלסון פועל כמערכת עיתונאית עצמאית ושאין לו השפעה עליה.

יתרה מכך, בתלונה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר לוועדת הבחירות המרכזית בבחירות האחרונות ולמבקר המדינה, הוא ביקש להכריז על "ישראל היום" כשופר תעמולה למען נתניהו בניגוד לחוק הבחירות ולבדוק חשד שלפיו העיתון מפר את חוק מימון מפלגות. מוזס, מנגד, ייתכן שעבר על חוק ההגבלים העסקיים.

(עדכון ראשון: 20:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully