וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מהפיגוע בירושלים לשופט ב-2013: "הייתי חמור כל חיי"

9.1.2017 / 10:00

פאדי אל-קנבר הורשע כי ב-2008 רכש כלי רכב גנוב, ונגזרו עליו שלושה חודשי מאסר ו-200 שעות עבודות שירות, שנדחו בגלל גל הטרור של סוף שנת 2015. הוא לא היה מוכר לכוחות הביטחון

צילום: רוני כנפו, עריכה: רן צימט

פאדי אל-קנבר, המחבל בן ה-27 שביצע את פיגוע הדריסה הקטלני אתמול (ראשון) בארמון הנציב בירושלים, הורשע בשנת 2013 הורשע ברכישת כלי רכב גנוב. הוא לא היה מוכר לכוחות הביטחון.

על פי כתב האישום, בשנת 2008 גנב אל-קנבר כלי רכב שנגנב באזור אור עקיבא, ותמורתו שילם עשרת אלפים שקלים. "הייתי חמור כל החיים שלי", אמר לבית המשפט בירושלים בדיון בעניינו בשנת 2013, והתחנן כי יקלו בעונשו. בדיון הטיעונים לגזר הדין העידה המשטרה כי א-קנבר "לא הביע חרטה על מעשיו, אלא רק על התוצאה שנגרמה מהם".

על א-קנבר נגזרו שלושה חודשי מאסר על תנאי ו-200 שעות שירות למען הציבור, שאותן היה אמור לרצות בעבודות ניקיון ותחזוקה במזרח ירושלים בשנה האחרונה.

עוד בנושא:
שנה עברה ודבר לא השתנה: השקט המדומה לא העלים את הגורמים לטרור
בעקבות הפיגוע קבע הקבינט: מעצר מנהלי למי שמזדהה עם דאעש
המקור דאעש, הניחוח אירופי: האווירה ממנה צמח המחבל מהפיגוע בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אדם נורמטיבי שהביע חרטה על מעשיו". אל-קנבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שירות המבחן קבע אז כי מדובר ב"אדם נורמטיבי שהביע חרטה על מעשיו". בעבר עבד א-קנבר כפועל בניין, אך בשנתיים האחרונות החל לעבוד כנהג משאית. עבודות השירות שלו נדחו במשך שנתיים וחצי בגלל אי זמינותו, כשלפחות בחלק מהמקרים לא הצליח להגיע לדיון. זאת, עקב אירועי הטרור של סוף שנת 2015, אך לא כי השתתף בהם, אלא ממניעה טכנית. למרות היעדרו, והתעקשות המשטרה כי יירצה עונש מאסר בפועל, הוחלט לתת לו הזדמנות נוספת לבצע את שעות השירות למען הציבור.

אל-קנבר היה נשוי ואב לארבעה, כאשר רק לפני שבעה חודשים נולדה בתו התינוקת. הוא החזיק בתעודת זהות ומעולם לא נעצר על ידי כוחות הביטחון הישראליים. אחותו סיפרה לקבוצה של עיתונאים מחוץ לבית המשפחה כי הוא מעולם לא השתייך לארגון פלסטיני כזה או אחר ולא היה מעורב בעשייה פוליטית. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול במהלך ביקורו בזירת הפיגוע בבירה כי לפי כל הסימנים המחבל היה תומך ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
זירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. רויטרס
המחבל מעולם לא נעצר בידי כוחות הביטחון. זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully