וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2017 כבר כאן: ברחבי העולם מציינים את השנה האזרחית החדשה

אחרי אוסטרליה וניו זילנד, הפיליפינים ואיחוד האמירויות, שחגגו בזיקוקים מרהיבים ונוצצים גם בישראל קיבלו את השנה החדשה במסיבות ובצילומי סלפי. האירועים ברחבי הגלובוס מתקיימים בכוננות גבוהה בצל החשש מטרור. צפו בתמונות המרהיבות

רויטרס

ברחבי העולם מציינים היום (שבת) והלילה את תחילתה של השנה האזרחית החדשה – 2017. אזרחי האי קיריטימטי שבמדינת האיים קיריבטי ואזרחי סמואה, באוקיינוס השקט, היו הראשונים שקיבלו את השנה החדשה בשעה 12:00 (שעון ישראל). לאחר מכן הגיעה 2017 לניו זילנד, פיג'י, טונגה והאי טוקלאו בשעה 13:00. כמה מהאיים הסמוכים אמנם קרובים מאוד במרחק, אך הם שייכים לאזור זמן אחר - וייאלצו להמתין יממה שלמה עד שתגיע גם אליהם שנת 2017.

בשעה 15:00 הגיעה השנה החדשה לסידני, שם, כמיטב המסורת, שוגרו זיקוקים מהגשר המפורסם בנמל העיר. רבים הגיעו למתחם בית האופרה כדי לחזות במופע השנתי שכלל השנה מחווה לזמר המנוח דיוויד בואי. בהמשך חגגו את המעבר לשנת 2017 בסינגפור, בהונג קונג, בקוריאה הדרומית, ביפן, בטייוואן, באיחוד האמירויות וברוסיה.

עוד בוואלה! NEWS:
והעולם שתק: הילדים שסיפרו במבט בודד את זוועות השנה
אמת או פוסט-אמת? ב-2016 לא מטילים ספק - אלא מוציאים לפידים
עד כמה אתם מכירים את שנת 2016? ענו על החידון - וגלו

ערב השנה החדשה בסידני, אוסטרליה 31 דצמבר. רויטרס
זיקוקים בסידני, אוסטרליה, היום/רויטרס
חגיגות השנה החדשה בג'קרטה, אינדונזיה, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
אורות נוצצים באינדונזיה/רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, כבר הספיק לברך, ספק לעקוץ, לרגל השנה החדשה עוד לפני שבארצות הברית התחלף התאריך ל-2017. "שנה טובה לכולם, כולל האויבים שלי ואלו שנלחמו בי והפסידו בגדול עד שהם לא ידעו מה לעשות. אוהב!", כתב בטוויטר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר בברכת השנה החדשה המסורתית כי שנת 2016 הייתה קשה, אך מלאת הישגים. "השנה הייתה אמנם קשה, אך הקשיים איחדו אותנו", אמר פוטין והוסיף: "הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו מאמינים בעצמנו, ביכולותינו, במדינתנו. אנו עובדים ומגיעים להישגים רבים". פוטין הביע תקווה בדבריו לכך שהשנה הבאה "תביא עמה שלום ושגשוג למולדתנו רוסיה".

ערב השנה החדשה בסידני, אוסטרליה 31 דצמבר. רויטרס
שנה טובה! החגיגות בסידני, היום/רויטרס

בתאילנד נשא המלך הטרי מאהה וצ'יראלונגקון את נאום השנה החדשה הראשון שלו, ובו קרא לאחדות העם. "לא משנה עם אילו בעיות נתמודד, אנו מאמינים שאם אנו עובדים יחד, אנו יכולים להתגבר על כל מצב", אמר, והודה לציבור על נאמנותו לאביו. זו הפעם השנייה בלבד שבה המלך החדש נושא דברים לציבור מאז שעלה לשלטון בתחילת החודש. חגיגות השנה החדשה בתאילנד בוטלו בשל שנת האבל על מות המלך פומיפון.

בנאומו לרגל השנה החדשה קרא האפיפיור פרנציסקוס למנהיגי העולם לעשות יותר כדי להתמודד עם אבטלה של צעירים, וציין כי הדור הצעיר חש אבוד. "יש לפתוח את הדלת עבור הצעירים כדי שהם יוכלו לחלום ולהיאבק למען חלומותיהם", אמר. "דחקנו את הצעירים לשוליים בחיים הציבוריים ואילצנו אותם להגר או להתחנן לעבודה שלא יכולה להבטיח את עתידם".

חגיגות השנה החדשה בקלן, גרמניה, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
מיצג אורות בקלן, גרמניה, הערב/רויטרס

גם השנה נערכות החגיגות ברחבי הגלובוס בצל החשש מפיגועי טרור. בבירות אירופה הוגברה הכוננות לקראת אירועי השנה החדשה והוגברה האבטחה באזורים מרכזיים. בין היתר הוצבו בטונדות במרכזי הערים ומספר השוטרים ברחובות גדל.

בברלין סגרה המשטרה את כיכר פאריזר פלאץ מול שער ברנדנבורג ונערכת לפריסת 1,700 שוטרים נוספים, רובם לאורך האזור שבו תיערך המסיבה המרכזית. בנוסף לכך, הוצבו בטונדות שמקיפות את האזור כדי למנוע פיגועי דריסה. המשטרה הגבירה גם את הסיורים בשדות תעופה ובתחנות רכבת ברחבי המדינה ודווח על בדיקות פתע בגבולות הבינלאומיים. בווינה, חילקה המשטרה יותר מאלף לחצני מצוקה לנשים, כדי למנוע חזרה של התקיפות המיניות שאירעו בחגיגות הסילבסטר בקלן בשנת 2015.

גם בפריז נערכות הרשויות בכוננות מוגברת. בשאנז אליזה יתקיים מופע זיקוקים וכ-600 אלף בני אדם צפויים לצפות בו. לקראת הסילבסטר, חיילים חמושים יסיירו באתרי תיירות פופולריים בפריז כגון מגדל אייפל, שער הניצחון ומוזיאון הלובר. ברחבי צרפת יפעלו יותר מ-90 אלף שוטרים ואלפי חיילים במהלך החגיגות.

שוטרים מציבים חסמי בטון מחוץ לשוק חג מולד בכיכר ברייטשד בברלין, 22 בדצמבר 2016. רויטרס
מחסומי בטון שהוצבו בברלין אחרי הפיגוע, בשבוע שעבר/רויטרס
בדיקות משטרה בערב השנה החדשה בבריסל, בלגיה, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
בדיקות קפדניות בבריסל, בלגיה/רויטרס

בעקבות פיגועי הדריסה בניס ובברלין, הרשויות ברומא שבאיטליה אסרו על משאיות להיכנס למרכז העיר והקימו מחסומים באתרים התיירותיים. במילאנו, שם חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בברלין, אניס עמרי, תוגברה האבטחה.

גם בארצות הברית היו הרשויות בכוננות גבוהה. הבולשת הפדרלית האמריקנית (FBI) והמשרד לביטחון הפנים התריעו מפני מתקפת טרור אפשרית בכנסיות ברחבי ארצות הברית, כמו גם באירועים המוניים. זאת, לאחר שרשימה של כנסיות ברחבי המדינה פורסמה באתרים התומכים בדאעש.

ערב השנה החדשה בניו זילנד 31 דצמבר 2016. רויטרס
חוגגים את תחילתה של 2017 בניו זילנד/רויטרס

דובר הקרמלין דימטרי פסקוב חשף היום בכלי תקשורת רוסיים כיצד בכוונתו של הנשיא פוטין לחגוג את השנה החדשה. "הוא כנראה ישקיע את הזמן הפנוי שלו בספורט החביב עליו", אמר פסקוב, "הוא משחק הוקי והוא חובב שחייה - הוא שוחה בכל יום שמתאפשר לו".

עם זאת, פסקוב הבהיר כי פוטין לא יצא לחופשה מלאה ועליו לערוך כמה טלפונים ואף להיות זמין לכמה שיחות. "הוא מתעדכן על ידי הקבינט באופן יומיומי ומקבל דיווחים מרשויות הביטחון", אמר פסקוב. כשנשאל פסקוב איך יראה שולחן החג של פוטין, הוא ענה כי השולחן יהיה "פשוט ובריא".

בתל אביב התכוננו לספירה לאחור:

במשטרת תל אביב ובאגף התנועה החלו כבר בחמישי בהכנות ל"מבצע סילבסטר". אלפי שוטרים התפרסו בערבים האחרונים במרכזי הבילוי ברחבי הארץ ואלפים אחרים בכבישים. במסגרת ההיערכות מחלקים שוטרים ערכות לגילוי סם אונס חינמיות בכניסה למועדונים כמו גם דף המלצות לציבור המבלות והמבלים. גורם במשטרה הוסיף כי בסביבת מועדונים יוצבו גם כוחות יס"מ כדי למנוע מקרי אלימות.

במהלך השבועות האחרונים ערכו גורמי הפיקוד המקצועיים במרחבים ובתחנות המשטרה פגישות עם בעלי מועדונים ועסקים במטרה לחדד נהלי רישוי ובחלק מהמקומות כבר קיימה המשטרה בקרות רישוי כדי לבחון עמידה בתנאים. במשטרה ממליצים למבלים לקבוע כבר בתחילת הערב "נהג תורן" שלא ישתה במהלך הבילוי אלכוהול, לנהוג בזהירות ובהתאם לתנאי הדרך ומזג האוויר, ולהימנע מעצירה בצדי הדרך.


(עדכון ראשון: 13:07)

חגיגות ראש השנה האזרחית בשער ברנדנבורג בברלין, 1 בינואר 2017. רויטרס
חוגגים בשער ברנדנבורג בברלין, הלילה/רויטרס
חגיגות ראש השנה האזרחית בבייג'ינג, סין, 1 בינואר 2017. רויטרס
חגיגות בבייג'ינג, הלילה/רויטרס
חגיגות ראש השנה האזרחית בניירובי, קניה, 1 בינואר 2017. רויטרס
זיקוקים בניירובי בירת קניה, הלילה/רויטרס
פליטים משתתפים בסעודת ראש השנה האזרחית ברייקיאוויק, איסלנד, 1 בינואר 2017. רויטרס
פליטים משתתפים בסעודת ראש השנה האזרחית ברייקיאוויק, איסלנד/רויטרס
חגיגות ראש השנה האזרחית בהלסינקי, פינלנד, 1 בינואר 2017. רויטרס
זיקוקים בהלסינקי בירת פינלנד, הלילה/רויטרס
חגיגות השנה החדשה במרינה ביי, סינגפור, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
זיקוקים בסינגפור, היום/רויטרס
חגיגות השנה החדשה במרינה ביי, סינגפור, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
סינגפור מוארת, היום/רויטרס
חגיגות השנה החדשה בטאיפיי, טייוואן, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
זיקוקים מבניין בטאיפיי, היום/רויטרס
חגיגות השנה החדשה בטאיפיי, טייוואן, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
צופים בזיקוקים בטאיפיי, היום/רויטרס
חגיגות השנה החדשה בהונג קונג, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
אורות מרהיבים בהונג קונג/רויטרס
חגיגות השנה החדשה בסיאול, קוריאה הדרומית, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
סיאול זוהרת, היום/רויטרס
חגיגות השנה החדשה במוסקבה, רוסיה, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
חגיגות בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית. היום/רויטרס
חגיגות השנה החדשה במוסקבה, רוסיה, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
מוסקבה זוהרת בחושך/רויטרס
חגיגות השנה החדשה בג'קרטה, אינדונזיה, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
ג'קרטה, אינדונזיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully