וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש לעצור את קבלת התרומות מחו"ל לחגיגות העצמאות: "שערורייה"

29.12.2016 / 18:00

ח"כ יואל חסון פנה למנדלבליט בדרישה שיתנגד להצעת החלטה המסמיכה את נתניהו לקושש תרומות מבעלי הון בעולם לחגיגות יום העצמאות ה-70: "זה חסר תקדים". ההצעה תעלה לדיון בישיבת הממשלה ביום ראשון

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את תקציב המדינה לשנים 2017-2018/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

(ההצבעה במליאת הכנסת על תקציב המדינה, בשבוע שעבר)

על רקע הכוונה להסמיך את ראש הממשלה לגייס תרומות מבעלי הון לטובת חגיגות ה-70 להקמת המדינה, שיגר היום (חמישי) ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה כי יתנגד להצעת ההחלטה בנושא, שתעלה לדיון בישיבת הממשלה ביום ראשון. "הסמכת ראש ממשלה לקושש מבעלי הון ברחבי העולם כסף לטובת אירוע שנמצא בלב לבה של הממלכתיות הישראלית היא החלטה שערורייתית וחסרת תקדים", כתב חסון.

ביום ראשון הקרוב יונחו על שולחן הממשלה שתי הצעות החלטה של משרד התרבות והספורט הנוגעות לחגיגות יום העצמאות ה-70, שיחולו בעוד כשנה וחצי. הצעה אחת קובעת הקמת מנהלת מיוחדת שתפיק את האירועים, וההצעה השנייה מסמיכה את נתניהו לגייס תרומות מתורמים פרטיים עבור החגיגות.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד מיוחד: לוחמי דאעש פועלים ברמת הגולן הסורית
בתיווך רוסיה וטורקיה: פוטין הודיע על הסכם הפסקת אש בסוריה
ייחקר בימים הקרובים: במשטרה כבר מתרגלים את חקירת נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו עם החיילים המצטיינים בתום הטקס בבית הנשיא, 12 במאי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"שערורייתי". נתניהו בחגיגות יום העצמאות האחרון בבית הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בשונה מחגיגות היובל וה-60, מדובר בפעם הראשונה שאירועי יום העצמאות אינם ממומנים על ידי המדינה, וההצעה מעוררת התנגדות באופוזיציה. בפנייתו ליועץ המשפטי לממשלה העלה ח"כ חסון שורת קשיים משפטיים שעולים לטענתו מההצעה. "מעבר לשאלה הערכית האם ראוי שמדינה עוצמתית כמו מדינת ישראל 'תקבץ נדבות' לטובת אירועי יום עצמאותה, גיוס תרומות מבעלי הון עשוי לייצר חשש כבד לניגודי עניינים", כתב.

לדבריו, "אין זה מופרך שאותו בעל הון שנעתר 'באדיבותו' לנדב כסף לראש הממשלה מצפה גם לקבל טובות הנאה בתמורה". עוד כתב חסון כי "לאור החשיפות המטרידות האחרונות על מעורבותם ובחישתם של אנשים פרטיים בסביבת ראש הממשלה בעסקאות רכש עצומות במשרד הביטחון, יש להקפיד כעת הקפדה יתרה שאינטרסים פרטיים לא יזלגו לתוך מערכת השיקולים הלאומית שצריכה להנחות את הנהגתנו".

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, יום העצמאות ה-65. עומר מירון
הדלקת משואות בהר הרצל, יום עצמאות 2013/עומר מירון

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, ההצעה נולדה במהלך דיוני התקציב בממשלה. לאחר שלא נמצאו כספים למימון המנהלת, ולנוכח הקיצוצים, הציע נתניהו לשרת התרבות, מירי רגב, לגייס תרומות מהעולם לצורך האירוע ואף התחייב כי יירתם לעזור במאמצים. "גם אני כראש הממשלה אעמוד בראש המגייסים", אמר בישיבה.

בשבועיים האחרונים גיבשה רגב את הצעת המחליטים בליווי צוות בין-משרדי בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה והיא תוגש ביום ראשון. ההצעה מסמיכה את ראש הממשלה לגייס תרומות וקובעת כי תוקם ועדה מיוחדת במשרד התרבות והספורט שתבחן כל תרומה בהתאם לנוהל שגובש להסדרת ההליך, "בתשומת לב לעקרונות של מנהל תקין, שמירה על טוהר המידות ואמון בשירות הציבורי והיעדר ניגוד עניינים".

משרד התרבות העריך את עלות הפקת האירועים בכ-70 עד 100 מיליון שקלים. לטענת חסון מדובר בסכום זניח במונחי תקציב המדינה ולכן "אין הצדקה להסתבך בתקדימים מסוכנים שקשה לפקח עליהם". עוד כתב כי "ניתן בקלות למצוא פתרון שיאפשר למדינה להקצות את הסכום המדובר לטובת האירועים, גם לאחר שחוק התקציב עבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully