וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גטאס נשלח ל-10 ימי מעצר בית; יגיע לכנסת בליווי ויוכל להצביע

27.12.2016 / 15:25

הח"כ מהרשימה המשותפת, שחשוד בהברחת טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים, שוחרר למעצר בית תחת פיקוח בתו, אשתו ועוזרו. לפי תנאי המעצר, הוא יוכל לנוע בחופשיות בתוך הכנסת. מוקדם יותר נעצר אחיו של המחבל שעמו נפגש גטאס

צילום: ערוץ 10, עריכה: אוהד פיטר

ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) נשלח היום (שלישי) לעשרה ימי מעצר בית בתנאים מגבילים. עם זאת, מעצר הבית לא ימנע את פעילותו בכנסת, והיציאה אליה תתבצע בליווי עד הכניסה, ושם יוכל לנוע בחופשיות. בדיון בהארכת מעצרו, ביקשה המשטרה 45 ימים, אולם השופט מנחם מזרחי טען כי מדובר בזמן רב מדי וקיצר את משך המעצר. בתו של גטאס, סוהילה, חתמה על ערבות בסך מאה אלף שקל ותפקח עליו במעצר הבית יחד עם אמה ועם העוזר הפרלמנטרי שלו. גטאס חשוד בהברחת טלפונים ומסרים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות, ובהם המחבל וליד דקה.

הבוקר נעצר אחיו של דקה, חסן, שלפי החשד סיפק לגטאס את הטלפונים. חסן, בן 51, אף חשוד כי קיים שיחת טלפון עם אחד האסירים במהלך ביקור של גטאס בכלא. היום הוא הובא לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, שם נקבע כי מעצרו יוארך בשלושה ימים.

לאחר מעצרו של האח, הוא נחקר במקביל לגטאס במשרדי להב 433. המעצר הגיע לאחר עשרה ימים שבהם התקשו חוקרי יאח"ה בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור לאתר את החשוד. חסן דקה נחשב חיוני לפעולות החקירה שבוצעו במהלך שהותו של גטאס במעצר.

לקריאה נוספת:
פרשת גטאס: אחיו של מחבל נעצר בחשד שסיפק את הטלפונים לאסירים
מעצרו של גטאס הוארך ביממה: "התפתחות משמעותית בחקירה"
המשטרה פשטה על לשכת גטאס; לא יורשה להצביע בכנסת במקביל למעצר

דיון להארכת מעצר של חבר הכנסת באסל גטאס בבית משפט השלום בראשון לציון, 27 בדצמבר 2016. יאיר שגיא, מערכת וואלה! NEWS
גטאס בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, יאיר שגיא

אתמול האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של גטאס ביממה, זאת חרף בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים. השופט אמר כי ישנה התפתחות משמעותיות בחקירה, אך ציין כי "זו אינה החלטה קלה להורות על הארכת מעצר חבר כנסת. אין לי ספק שאם היה ניצב מולי אדם שאינו חבר כנסת הייתי נעתר לימי מעצר רבים יותר". הוא הוסיף כי קיים חשש שגטאס ישבש את החקירה ולכן האריך את מעצרו.

כמו כן, רמז השופט מזרחי כי הארכת מעצר של חבר הכנסת צריכה להיות מגובה, והקצה לחוקרים רק יממה כדי לבצע שתי פעולות חקירה משמעותיות, שהמרכזית שבהן היא ניסיון מעצרו של החשוד הנוסף שנעצר הבוקר. חוקרי המשטרה ביקשו ממנו להוסיף קווי חקירה, בין היתר, לביצוע פעולות טכניות במכשיר הטלפון של ח"כ גטאס בניסיון לאתר את היעד לביצוע השיחה. החוקרים מיקדו את הפעילות לשעה הרלוונטית שבה היה חבר הכנסת בתוך הכלא והתקשר – וכך הגיעו אל החשוד הנוסף.

(עדכון ראשון: 14:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully