וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מקדם חוק "שוברים שתיקה": ארגונים "נגד צה"ל" לא ייכנסו לבתי ספר

שר החינוך מקדם חוק שלא יאפשר לארגונים הפוגעים "בקונצנזוס החברתי" להרצות במוסדות חינוך, בתמיכתם של ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה. "ארגונים שפוגעים בחיילים לא ייכנסו לבתי ספר", אמר בנט. שוברים שתיקה: "מי שפוגע בחיילים הוא שר החינוך וחבריו המשיחיים"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: מנהל זומן לשימוע בעקבות הרצאה של שוברים שתיקה בבית ספרו)

שר החינוך נפתלי בנט מוביל בימים אלה הצעת חוק שנועדה למנוע מארגונים הפוגעים לטענתו בצה"ל, כמו שוברים שתיקה, להרצות בבתי ספר ברחבי הארץ. על ההצעה, שיזם השר יחד עם חברי הבית היהודי שולי מועלם ובצלאל סמוטריץ', חתומים גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ח"כ מרב בן ארי (כולנו), ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) וח"כ יואב קיש (הליכוד). להערכתם, החוק יעבור בוועדת השרים לחקיקה בשבועיים הקרובים.

"הצעת החוק מבקשת להקנות לשר החינוך, כראש המערכת וכזה הנושא באחריות על תלמידי ישראל, את הסמכות לאסור על אישים או ארגונים שאינם חלק ממערכת החינוך לקיים פעילות בתוך המוסד חינוכי כאשר אופי הפעילות הוא כזה החותר תחת מטרות החינוך, או כזה הפועל לפגוע בחיילי צה"ל שהם קונצנזוס בחברה הישראלית", נכתב בהצעת החוק.

עוד בוואלה! NEWS:
טרגדיה בשרון: בן 40 שנמצא מוטל ברחוב מת מהיפותרמיה
תפוסה של 103% בבתי החולים: כל חורף אותן תמונות נוראיות"
הוועדה לבחינת מדיניות שימוש בקנאביס: "תופעה חברתית נורמטיבית"

שר החינוך נפתלי בנט נותן הצהרה בכותל לאחר החלטה 2334 של האו"ם בשישי האחרון, 25 בדצמבר 2016. נועם מושקוביץ
התקשה להגדיר את "שוברים שתיקה" כפועל נגד צה"ל - אז עבר לקידום חקיקה. בנט/נועם מושקוביץ

"ארגונים שמסתובבים בחו"ל ופוגעים בחיילי צה"ל לא ייכנסו לבתי ספר", אמר השר בנט. "מערכת החינוך משקיעה רבות בקידום ערכים כגון תרומה למדינה ואף גוף שפוגע במדינה בארץ או בחו"ל לא ישחית זאת. בשבועות הקרובים נפעל יחד עם כל שותפינו לממשלה ולכנסת ונעביר את החוק החשוב הזה".

לפני כשנה הצהיר בנט כי ינחה את מנכ"לית המשרד מיכל כהן להוציא חוזר שיאסור את כניסת הארגון לבתי הספר. במשך שנה התעכב המשרד בהוצאת החוזר בשל קשיים משפטיים בניסוח ההנחייה. רק לפני כשבועיים יצא החוזר ובו נקבע כי תיאסר כניסתם של ארגונים הפועלים נגד צה"ל לבתי הספר, אולם מנהלים המשיכו להזמין את הארגון.

כך, רם כהן, מנהל תיכון "תיכונט" בתל אביב, הזמין את "שוברים שתיקה" ונקרא לבירור במשרד החינוך. ואולם, הליך הבירור הסתיים ללא תוצאות בשל הקושי להגדיר את "שוברים שתיקה" כארגון הפועל נגד צה"ל. לכן, החליט בנט לקדם חקיקה שתתן לשר החינוך סמכות לקבוע אילו ארגונים לא יוכלו להיכנס לבתי ספר.

פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
פעילות של שוברים שתיקה באוניברסיטת תל אביב/שוברים שתיקה

בסעיפי הצעת החוק נכתב: "שר החינוך רשאי למנוע כל פעילות במוסד חינוך בכל צורה שהיא, על ידי אנשים או ארגונים מן החוץ, שיש בפעילותם סתירה מהותית ובוטה למטרת החינוך על פי חוק זה, או שעל ידי פעילותו של אותו אדם או ארגון קיים החשש שיועמדו לדין חיילי צה"ל, בערכאות בין לאומיות ובמדינות זרות, על פעולה שביצעו במסגרת תפקידם".

ח"כ שולי מועלם, אחת מיוזמות החוק, אמרה כי "בתי הספר הממומנים מכספי המיסים של אזרחי ישראל, לא ישמשו עוד במה למי שחותר תחת המדינה". לדבריה, "מי שחותר תחת זכויות הקיום של העם היהודי בארצו לא יהיה רשאי לעשות זאת עוד בין כתלי מערכת החינוך הממלכתית". עמית דרי, יו"ר תנועת "מילואימניקים בחזית", הודיע על תמיכת הארגון ויוזמה ואמר כי "אנחנו מודים ומברכים על יוזמת שר החינוך שזוכה לתמיכה מכל קצוות הקשת הפוליטית".

לפיד אמר על החוק כי "אסור שלמערכת החינוך של מדינת ישראל יכנסו ארגונים המכפישים את קציני וחיילי צה"ל, קוראים להם פושעים ומעודדים סרבנות. חשבו מה קורה לתלמיד ששומע את הסיפורים האלה רגע לפני גיוסו לצה"ל. מה זה עושה למוטיבציה שלו ולנכונות שלו לתרום. ארגונים כאלו פוגעים בחיילים, מסכנים אותם בהעמדה לדין וגורמים לפגיעה במדינת ישראל בקהילה הבינלאומית על ידי הפצת שקרים בוטים". לדבריו, "אותם ארגונים מנסים עכשיו להפיץ את משנתם השקרית גם בקרב הילדים שלנו. בהגנה על צה"ל וחייליו ועל ערכי המדינה אין אופוזיציה וקואליציה. חייבים לעצור את זה".

ח"כ קיש הוסיף: "דלתות מערכת החינוך פתוחות לכל הדעות, המינים והגזעים. יחד עם זאת, חייבים אנו לסגור את הדלת בפני גורמים המסיתים כלפי צה"ל וזורעים שנאה המכוונת אל טובי בנינו. שנאה שמובילה להתקפות שקריות על חיילי צה"ל בזירה הבינלאומית".

ראש מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד. אוקטובר 2016. AP
"בהגנה על צה"ל וחייליו אין אופוזיציה וקואליציה". לפיד/AP

מ"שוברים שתיקה" נמסר: "בנט יכול להמשיך בנסיונות שלו להפוך את מערכת החינוך למערכת החינוך לכיבוש ולרסק כל ערך דמוקרטי על מזבח מפעל ההתנחלויות - זה נכשל בעבר וזה ייכשל גם הפעם. מי שפוגעים בחיילי צה"ל הם מי שהפכו את צה"ל מצבא הגנה לישראל לצבא הגנה על מאחזים לא חוקיים. על אפו וחמתו של בנט ו'האח' לפיד - אנחנו נמשיך להילחם בכיבוש של בנט וסמוטריץ' בכל מקום, גם במערכת החינוך".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) הגיבה גם היא להצעת החוק ומסרה כי מדובר ב"עוד מהלך בנוסח מקארתי לסתימת פיות מצידו של בנט, שמקבל הפעם גיבוי לא מפתיע של לפיד". "'שוברים שתיקה' הוא ארגון פטריוטי, שמונע מהחשיבות לחשיפה והתרעה על עוולות וחריגות בפעילות הצבא, והעבודה שהוא עושה עוזרת לצה"ל לשמור על מוסריותו. מי שפוגע בחיילי צה"ל ובמדינת ישראל הם בנט וחבריו המתנחלים המשיחיים, שמוכנים לרסק את מערכת החינוך, את הדמוקרטיה ואת מעמדה של ישראל בעולם למען המשך הכיבוש וההתנחלויות".

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר כי עצם היוזמה לחוקק חוק היא "הודאה של שר החינוך ברדיפה הלא חוקית שהוא מבצע בימים אלה נגד 'שוברים שתיקה'". לדברי האגודה, "הנפגעים העיקריים מהאובססיה של בנט הם התלמידים שאמורים - על פי חוק - לקבל חינוך לחשיבה ביקורתית, לזכויות אדם ולאזרחות פעילה, אולם בנט מעדיף שלא יחשבו כלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully