וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל להחלטה באו"ם: טראמפ מינה את יועצו היהודי לניהול המו"מ

24.12.2016 / 8:52

הנשיא האמריקני הנבחר הודיע על מינוי ג'ייסון גרינבלט למנהל תהליכי משא ומתן בינלאומיים, שיעסוק בין היתר בניסיון לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. גרינבלט שימש כיועץ לענייני ישראל בקמפיין הבחירות של טראמפ

צילום: לע"מ, יוסי אלטר

(בווידאו: נתניהו מגיב על ההחלטה במועצת הביטחון)

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, מינה אמש (שישי) את ג'ייסון גרינבלט למנהל תהליכי המשא ומתן הבינלאומיים. גרינבלט, בוגר ישיבת "הר עציון" שבגוש עציון, משמש 20 שנה עורך דין בתאגיד טראמפ. בקמפיין היה אחד משני יועציו של איל הנד"לן לענייני ישראל, יחד עם דיוויד פרידמן שמונה לשגריר בישראל. לפי רשת CNN, הוא יעסוק במו"מ הישראלי-פלסטיני, בהסכמי סחר וביחסים עם קובה.

בוועידה הרפובליקנית ביולי, שוחח גרינבלט על מדיניות טראמפ בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר לוואלה! NEWS שטראמפ "ישמח שיהיה שלום, אבל הוא לא רוצה לכפות פתרון על ישראל והפלסטינים. הוא חושב שהדרך הטובה להשיג שלום היא להושיב את הצדדים יחד".

עוד אמר גרינבלט כי הנשיא הנבחר, אז המועמד הרפובליקני, "לא מתחייב שמדובר בפתרון שתי מדינות או מדינה אחת. שתי מדינות זה פתרון שהיה על השולחן זמן רב, ולא יכולנו להשיגו. זה לא אומר שזה לא הפתרון, אבל הוא רוצה שהצדדים ידברו בינם לבין עצמם על הפתרון הנכון. השאלה היא מהו הפתרון הפרקטי".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "ארצות הברית חייבת לחזק את יכולותיה הגרעיניות"
טראמפ על ההחלטה באו"ם: "הדברים ייראו אחרת כשאכנס לתפקיד"
בעקבות הפיגוע בברלין: כוננות באירועי חג המולד בארצות הברית

ג'ייסון גרינבלט, יועצו של דונלד טראמפ לענייני ישראל והעולם היהודי. באדיבות המצולמים
גרינבלט. יהיה אחראי גם על ניהול הסכסוך הישראלי-פלסטיני/באדיבות המצולמים

"אני חושב שהוא ירצה להיות אקטיבי", אמר אז גרינבלט, "אבל במובן של לעזור, לא לכפות פתרון. אחת הבעיות שיש לנו עם הממשל היום היא שהם רוצים לכפות. אתה לא יכול להכריח אנשים לעשות שלום, הוא יתפרק. מבחינת הישראלים, הם ניסו רבות, והפלסטינים דחו את ההצעות. עכשיו הם אפילו לא באים לשולחן המשא ומתן. כשיש טרור, הרשות הפלסטינית אפילו לא מגנה את זה. זה נורא".

אמש אישרה מועצת הביטחון של האו"ם את הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות. 14 מתוך 15 המדינות החברות בגוף תמכו בהצעה, בעוד ארצות הברית נמנעה ולא הטילה וטו, כפי שעשתה בכל הפעמים שבהן נערכה הצבעה דומה בעבר.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון בירך על ההחלטה, ואמר כי היא מהווה "צעד חשוב" לחיזוק פתרון שתי המדינות. עוד הוסיף מזכ"ל האו"ם, כי ההחלטה מפגינה את "מנהיגותה הדרושה של מועצת הביטחון ומאמציה המשותפים של הקהילה הבינלאומית", שלדבריו הינם מהותיים לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully