וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיניות סלחנית בצה"ל: הזדמנות שנייה לחיילים שצרכו סמים קלים

20.12.2016 / 17:42

מדיניות אכיפה שתיכנס לתוקפה בחודש הבא מבקשת לסייע לחיילים שמעוניינים לחזור לדרך הישר. חיילים שייתפסו עם סמים קלים מחוץ לצבא יידרשו לתקופת מבחן שבסיומה יימחק הרישום הפלילי נגדם

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בצה"ל החליטו על שינוי מדיניות אכיפה בנושאים מסוימים לסלחנית הרבה יותר כלפי חיילים שביצעו עבירות קלות מסוימות. המטרה היא לסייע לחיילים שמעוניינים לחזור לדרך הישר, לשקם את עצמם ולהשלים שירות צבאי תקין.

בפגישה של מערכת אכיפת החוק בצה"ל עם המפקדים ולאחר עבודות מטה הוחלט על הקמת מנגנון של "תקופת מבחן" שייושם על ידי הפרקליט הצבאי ולפיו תינתן הזדמנות שנייה לחיילים שכשלו פעם ראשונה בעבירות שונות. לפי מדיניות האכיפה החדשה שמתווה הפרקליטות הצבאית, שפורסמה לראשונה ב"הארץ", בין העבירות שיכללו באותה תקופת מבחן יהיה שימוש בסמים קלים בהזדמנויות מועטות מחוץ לצבא והוצאת ימי מחלה (גימ"לים - א"ב) שלא כדין.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
יום גורלי: הרמטכ"ל יכריע על עתידה של זרוע הסייבר
עוד חוליה בשרשרת החיסולים: המכה שהוציאה לאור את התחזקות חמאס
ירי בוצע לעבר כוח צה"ל בדרום הרצועה; עמדה של חמאס הופצצה

חיילים מתרגילים, דצמבר 2015. ניב אהרונסון
על המפקדים להיות מעורבים יותר בנושא אכיפת החוק/ניב אהרונסון

התיקים שנפתחו עבור אותם חיילים ייסגרו במידה והם יעמדו בתנאי תקופת המבחן במלואם לאורך כל התקופה. בין התנאים הנדרשים מאותם חיילים יהיו השלמת שירות תקין, מתן דגימת שתן, הימנעות מביצוע עבירות נוספות ועוד. חייל שלא יעמוד בתנאים יעמוד לדין.

עוד שינויים שייושמו במסגרת המדיניות החדשה שתיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2017 יהיו שיפוט מידי על ידי מפקדים בדרגת סגן-אלוף לחיילים שסירבו פעם אחת לצו של קצין משטרה צבאית למסור דגימת שתן לגילוי שימוש בסמים. עד היום במצב כזה היה מוגש נגד החיילים כתב אישום שמוביל לדיונים ארוכים בבית הדין הצבאי. המדיניות החדשה תקל על החיילים, שיישפטו ללא רישום פלילי על ידי סא"ל, וכן תקל על המערכת על ידי הורסת עומס הדיונים.

בנוסף לכך, הוחלט כי על המפקדים להיות מעורבים יותר בנושא אכיפת החוק וכי יש לצמצם את מספר הכלואים והנשר בשירות הצבאי. עוד נקבע כי יש לפעול להגדלת מספר החיילים שישלימו שירות צבאי תקין ללא רישום פלילי, דבר שיקשה עליהם בהמשך דרכם.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • סמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully